Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Samtidigt är det rätt skrämmande hur trögrörliga många är. Vid det här laget borde det vara uppenbart för alla att TIN är klåpare, men jag antar att det är hoppet om en vändning som får 54 tusen avanzianer att stanna kvar, tillsammans med det gamla (fel)tänket att man inte kan sälja med förlust, och definitivt inte med en jätteförlust.
Det är ju inte omöjligt heller att det kommer nåt slags vändning, för det är ju trots allt riktiga bolag som de har investerat i (inte öresaktier och First North-skräp). Men varför följa med fartyget ända ned till botten i väntan på eventuell bärgning i stället för att hoppa i livbåten direkt när det börjat läcka?
Folk kan ha köpt fonder genom Avanzas fondgenerator och sedan blir det liggande år efter år. Det behöver ju, i bästa fall, inte handla om några stora summor. Jag lade märke till, när jag gick igenom en anhörigs innehav i våras, att vederbörande hade ett trettiotal olika fonder, utan att vederbörande har något särskilt intresse för börsen. Många av dessa fonder gick inte bra, och värre, hade aldrig gått bra.
Det är okej att betala hög avgift, men då ska det presteras (eller ha utsikt att göra det) för pengarna.