2025-12-21, 22:41
  #99781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Jag misstänker det kan bli fler barn som begår självmord än de 20 papporna, det kanske är det redan. Men det finns ingen statistik. Men enligt Dumpningarna så är detta gäddornas fel till 100% såklart.
Och framförallt är det enda viktiga enligt dumplingarna vems felet är. Inte vad konsekvenserna blir. Att straffa gäddor är mycket viktigare än att rädda barn.
Citera
2025-12-21, 22:46
  #99782
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Å ena sidan så är det bra att ansvaret överförs till polisen, så att det inte blir ett pöbelsamhälle.

Men åt andra sidan så (om jag fattat det rätt) så blir det olagligt att chatta med fiktiva barn (som man tror är riktiga), det kommer ju bli en hel del problem och förändringar till den lagen tror jag. Eftersom man då måste fråga sig själv "ska man verkligen arrestera någon när ingen blir skadad, men istället det finns potentialen för skada/risken". Självklart borde män som faktiskt groomar barn bli arresterade och få fängelse.

Såg dock på dumpens senaste video en ganska tydligt bevis på att dom tvingar individerna att stanna kvar och om det inte går förföljer dom individerna till deras hem, om man lyssnar på senaste hör man ju "ställ dig där så han inte kan köra iväg" och hur hon berättar att om han åker därifrån kommer dom hem till han. Känns ju som man bryter någon lag där i sig.

Tack. Det finns å otroligt mycket brister i deras metoder, även kommande eventuell lag. Dumpen & Co firar bara av ett förslag, men, det kommer finnas 23 olika kyphål för en advokat.

Räkna inte med många fällande domar. Men även, Dumpen har sagt att dom skall fortsätta tills lagen ändras. Samtidigt ska dom aldrig sluta.

Så - ska polisen och dumpen göra samma sak - samtidigt? Oklart om det skulle vara så bra eller populärt det heller...
Citera
2025-12-21, 22:48
  #99783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
18 hade hade jag läst någonstans som jag tror skrivits om till "cirka 20" ... för att sedan bli 20.

Kollar man med Gemini:
Enligt en granskning från Aftonbladets "200 sekunder" (januari 2024) och rapportering från Dagens ETC (november 2024) har: Minst 11 män begått självmord efter att ha blivit konfronterade av Dumpen. Utöver dessa självmord finns uppgifter om att ytterligare 5 män har avlidit i samband med konfrontationer, vilket innebär totalt minst 16 dödsfall som kopplas till sajtens verksamhet.

Så det finns en viss oklarhetsfaktor där. Kan vara 16 - 20, vem vet kanske fler? Kanske även familjemedlemmar har begått självmord. Det skulle inte förvåna mig om flera barn har begått självmord pga att pappan har hängts ut, men det tystas nog ner effektivt.

Intressant iakttagelse, den yttersta konsekvensen kan nog göra sig hörd även där tyvärr.
Att en del barn till gäddor blir söndermobbade i skolan vet vi redan så självmord är nog inte helt omöjligt där. Men det berör såklart inte den flåsande ölmagen.
Citera
2025-12-21, 22:54
  #99784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tack. Det finns å otroligt mycket brister i deras metoder, även kommande eventuell lag. Dumpen & Co firar bara av ett förslag, men, det kommer finnas 23 olika kyphål för en advokat.

Räkna inte med många fällande domar. Men även, Dumpen har sagt att dom skall fortsätta tills lagen ändras. Samtidigt ska dom aldrig sluta.

Så - ska polisen och dumpen göra samma sak - samtidigt? Oklart om det skulle vara så bra eller populärt det heller...

Polisen kommer förmodligen försöka att få dumpen att sluta med vad dom gör, eftersom det skulle förhindra (mycket mer än det gör idag) deras arbete.

Dumpen står inför slutet snarast tror jag, Sara är påväg att dö, Patrik har inte utgivningsbevis (och skriver inte ens sina egna krönikor, så jag tror inte han har intelligensen för att driva en uthängning utan att flåsa och säga "Men sluta säga va!" till 60 åringar.), Sara står inför en potentiell förtalsdom, vilket om den går igenom så kommer andra gäddor garanterat stämma henne och patrik (om han eller någon annan blir har utgivningsbevis efter sara).

Helt enkelt sett så kommer dumpen att förmodligen gå under. Såklart kommer små vigilante-grupper poppa upp här och där, men som kommer snabbt brytas eller arresteras (som PHS). Inom några år kommer det inte vara lika "coolt" med dumpen, trenden har gått över och dumpen kommer endast bli sedd som en uthängningsgrupp vars arbete genom åren ledde till ett lagförslag, på kostnaden av självmord, mobbning av anhörigas barn, misshandel, vigilantism och med insikten att man kanske inte ska lita på en föredetta höjdhoppare vars flåsande är mer frekvent än hans tal, eller att lita på en gammal bitter kvinna vars brottsregister har mer rattfyllebrott och narkotikabrott än en vanlig pundare.
Citera
2025-12-21, 22:56
  #99785
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Intressant iakttagelse, den yttersta konsekvensen kan nog göra sig hörd även där tyvärr.
Att en del barn till gäddor blir söndermobbade i skolan vet vi redan så självmord är nog inte helt omöjligt där. Men det berör såklart inte den flåsande ölmagen.

Fast dom har stoppat en livsfarlig man som pratar med dom - fast dom tog kontakt först. Får inte riktigt ihop det. Säger inte att det inte finns farliga män, men inte i den utsträckning dom vill få det till.

Hade alla barn blivit söndermobbade hade det troligen varit på nyheterna sedan många år, så precis som du skriver "en del barn" , men varför? Beror det på hur extrem pappan var? Var i sverige? Jag ogillar när jag inte kan se mönster.

Finns dock en annan intressant tråd på ett motsvarande stort forum med en "Ni som känner en gädda"-tråd, faktiskt intressant på riktigt, för efterspelet kan verkligen varierna något enormt. Från 0 till 100 ungefär.
Citera
2025-12-22, 01:07
  #99786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Och framförallt är det enda viktiga enligt dumplingarna vems felet är. Inte vad konsekvenserna blir. Att straffa gäddor är mycket viktigare än att rädda barn.

Ja det såg vi inte minst senast med senaste gädda #716, han har en otrohetsaffär med typ Greta 79 med torrfitta och vad passar då inte bättre än Dumpens kåta fjortis? Sorry Greta men kuken har siktet inställt på yngre fläsk. Ursäkta en dum fråga men vad har detta med verkligheten att göra?

Helt underbar chattlogg och det är guldläge för Ryssland att gå in och sätta klorna i denna fallskärmsjägare och pumpa på info. 56 år säger han att han är men han är för fan 76 men visst han kan sätta på barn då dessa inte kan blocka.

Stella är fin men om man måste söka sig till Prutt-Sara service AB som terapeut så är det något som inte stämmer men det blir säkert bra.
__________________
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-12-22 kl. 01:15.
Citera
2025-12-22, 02:22
  #99787
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja det såg vi inte minst senast med senaste gädda #716, han har en otrohetsaffär med typ Greta 79 med torrfitta och vad passar då inte bättre än Dumpens kåta fjortis? Sorry Greta men kuken har siktet inställt på yngre fläsk. Ursäkta en dum fråga men vad har detta med verkligheten att göra?

Helt underbar chattlogg och det är guldläge för Ryssland att gå in och sätta klorna i denna fallskärmsjägare och pumpa på info. 56 år säger han att han är men han är för fan 76 men visst han kan sätta på barn då dessa inte kan blocka.

Stella är fin men om man måste söka sig till Prutt-Sara service AB som terapeut så är det något som inte stämmer men det blir säkert bra.

Han är varken 56 eller 76 utan 63.
Citera
2025-12-22, 03:01
  #99788
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Oddsen att man "kommer undan" med det i det stora hela är obefintliga. Men angående 20, har media missat uppmärksamma några då? Förr stod det iallafall, "ännu", "såhär många" osv. Inte för jag lusläser alla tidningar som finns, men tycker det var länge sedan det var aktuellt (2024 någon gång?)

"Minst elva Dumpen-män har begått självmord" 2025-01-09. Så, var är resten?
De som fixar det direkt blir aldrig Dumpen-män, de publicerar aldrig i efterhand. Är nog närmare 25- 30.
Citera
2025-12-22, 03:34
  #99789
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vad tycker ni om den nya lagen som kommer nästa år? Dvs att det blir förbjudet att groma barn på nätet.

Dumpen behöver då bara skicka loggarna till polisen för att gäddan ska få hembesök och rättsliga påföljder.

Är det inte bra att Dumpens fina arbete äntligen har gett resultat i lagstiftningen?
Så du tror det blir en angiverilag, det är redan förbjudet att grooma barn, lagen kommer kanske ge rätt till att polis får simulera barn.

Dumpen kommer endast kunna skicka loggar om gäddan chattar med ett riktigt barn, men det är redan förbjudet i dag. Blir knappast så att Dumpen kan simulera barn och att polis kan använda det, för det kommer bli så att det blir polisens uppgift, endast då är det full koll och bevisvärdigt. Det är som om du skulle stå med fartutrustning och mäta på dina grannar, och skicka in värdena till polis, skulle de bry sig?

Flera skäl till att det inte fungerar så, angiverilagar är tabu i Sverige, chattandet kan väcka upp en brottsling som sedan blir farlig och inte med säkerhet kan dömas, bevisvärdet blir väldigt knepigt då det just är chattandet som blir huvudbeviset, svårt att få någon fälld för vad man skriver utan att lämna ed.

Har för mig Jimmy nämnde något att göra det förbjudet att skapa konto som ung, då kan väl inte Dumpen göra det lagligt? Hej polis vi har skapat ett konto som är förbjudet.
__________________
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-12-22 kl. 03:39.
Citera
2025-12-22, 04:03
  #99790
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De som fixar det direkt blir aldrig Dumpen-män, de publicerar aldrig i efterhand. Är nog närmare 25- 30.

Det har säkert diskuterats förut. Men om de är på gränsen till självmord och vet att det inte blir någon uthängning om de tar livet av sig så är det inte omöjligt att de gör det tror jag.
Citera
2025-12-22, 07:06
  #99791
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tack. Det finns å otroligt mycket brister i deras metoder, även kommande eventuell lag. Dumpen & Co firar bara av ett förslag, men, det kommer finnas 23 olika kyphål för en advokat.

Räkna inte med många fällande domar. Men även, Dumpen har sagt att dom skall fortsätta tills lagen ändras. Samtidigt ska dom aldrig sluta.

Så - ska polisen och dumpen göra samma sak - samtidigt? Oklart om det skulle vara så bra eller populärt det heller...
Varför så negativ?
Det är väl bra att man kommer med förslag hur man kan skydda barn för sexuellt utnyttjande?
Citera
2025-12-22, 08:39
  #99792
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så du tror det blir en angiverilag, det är redan förbjudet att grooma barn, lagen kommer kanske ge rätt till att polis får simulera barn.

Dumpen kommer endast kunna skicka loggar om gäddan chattar med ett riktigt barn, men det är redan förbjudet i dag. Blir knappast så att Dumpen kan simulera barn och att polis kan använda det, för det kommer bli så att det blir polisens uppgift, endast då är det full koll och bevisvärdigt. Det är som om du skulle stå med fartutrustning och mäta på dina grannar, och skicka in värdena till polis, skulle de bry sig?

Flera skäl till att det inte fungerar så, angiverilagar är tabu i Sverige, chattandet kan väcka upp en brottsling som sedan blir farlig och inte med säkerhet kan dömas, bevisvärdet blir väldigt knepigt då det just är chattandet som blir huvudbeviset, svårt att få någon fälld för vad man skriver utan att lämna ed.

Har för mig Jimmy nämnde något att göra det förbjudet att skapa konto som ung, då kan väl inte Dumpen göra det lagligt? Hej polis vi har skapat ett konto som är förbjudet.

"Dessutom skärps lagstiftningen kring förberedelsebrott, så att det exempelvis blir olagligt att starta en falsk profil på ett ungdomsforum."

- Då blir i princip Dumpen olaglig, dem ägnar sig sedan åt grovt förtal - som syftet med profilen var.

”Söker du upp barn på nätet med sexuella motiv riskerar du straff, även om polisen hinner före. Det ska helt enkelt innebära en stor risk att ens försöka”, skriver Åkesson."

- Är väl väldigt många där citat 2 faller direkt, för det är Dumpen som sökt upp - dessa män hade nog aldrig sökt upp någon på egen hand.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför så negativ?
Det är väl bra att man kommer med förslag hur man kan skydda barn för sexuellt utnyttjande?

Ja, det är bra givetvis. Även om det finns bra lagar redan nu. Det går inte driva det där hur långt som helst. Det är alldeles för luddigt och säger i stort sett emot sig själv eller krockar med andra lagar. Men - det låter bra inför kommande val.

Bara en sådan enkel sak som uppsåt. Exempelvis, om männen aktivt blir uppsökta så blir det väldigt svårt att styrka uppsåt, osv osv.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-22 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in