2025-12-21, 18:19
  #99769
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vad skulle det vara för fel på Saras bedömningar menar du? Det är ganska mycket som står på spel och Sara kanske i bästa fall bollar lite med Putte om gäddan är upprunkad och klar för uthängning.

Givetvis skall denna lilla Madame få fortsätta med sin business men det börjar bli lite väl många självmord nu, 20 samt 700 krossade familjer? Och fröken kanske behöver vidareutbildning för kommande bedömningar? Putte skall nog helst inte tillfrågas alls när det gäller bedömningar gällande suicidrisk men det kanske är möjligt att Sara kan lite inom området men inga garantier.

Oddsen att man "kommer undan" med det i det stora hela är obefintliga. Men angående 20, har media missat uppmärksamma några då? Förr stod det iallafall, "ännu", "såhär många" osv. Inte för jag lusläser alla tidningar som finns, men tycker det var länge sedan det var aktuellt (2024 någon gång?)

"Minst elva Dumpen-män har begått självmord" 2025-01-09. Så, var är resten?
Citera
2025-12-21, 18:47
  #99770
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nej det är inte sjukt. Jag tror det handlar om alla som har komplett grundskola, som inte handlar sina möbler ÖoB och inte förknippar lukten av Dubbeldusch med framgång.
Eller folk som har en hjärna. Dumpen tar hand om skiten som regeringen inte gör något åt.
Citera
2025-12-21, 18:49
  #99771
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Utebliven lagändring? Bara för att SD gapar högt att såhär och såhär ska vi göra - där slutar dom flesta lyssna. Detta är citat från SD själva för 1v sedan: "Snart har vi även ett komplett lagförslag för hur polisen ska få fiska efter pedofiler, ungefär som Dumpen."

Det är inte samma sak som många antar, fr.o.m låt säga 1 Juli 26 är det såhär. Missar helt att det är ett förslag. Väldigt många förslag som skulle stöta på motstånd senare, då det snarare är retorik än realistiskt, men det återstår att se. Har bara läst vissa saker som regelrätt strider mot lite för mycket. Så sluta lyssna på förslag och anta att det faktiskt blir så.

Sedan så vill jag påstå att väldigt få är emot Dumpen - något vi har konstaterat många gånger, däremot är metoder m.m. direkt skadliga, skadar mer än räddar är inte ett vinnande koncept. Samt att det är omöjligt att rationalisera som Dumpen gör. Det är enorm skillnad på männen som vill förgripa sig på en 2 åring, och en man som snarare ser mötet som en date med en 20 åring.

Skulle man applicera detta på allt, då kan vi ta bort en hel del i rättsväsendet, som dråp, vållande till annans död (mord), snatteri, stöld, ringa stöld, grov stöld - allt är grov stöld.

Med droger så finns det inte eget bruk, ringa narkotika brott heller, allt blir samma.

Det är sådana nyanseringar även nämnda lagförslag måste tänka på, även uppsåtet. Det fungerar helt enkelt inte lika svart/vitt som Dumpen & Co gärna vill att det skall göra - tyvärr.
Utebliven lagändring = ingen gör om lagen så att barnen räddas.
Citera
2025-12-21, 19:39
  #99772
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Oddsen att man "kommer undan" med det i det stora hela är obefintliga. Men angående 20, har media missat uppmärksamma några då? Förr stod det iallafall, "ännu", "såhär många" osv. Inte för jag lusläser alla tidningar som finns, men tycker det var länge sedan det var aktuellt (2024 någon gång?)

"Minst elva Dumpen-män har begått självmord" 2025-01-09. Så, var är resten?

18 hade hade jag läst någonstans som jag tror skrivits om till "cirka 20" ... för att sedan bli 20.

Kollar man med Gemini:
Enligt en granskning från Aftonbladets "200 sekunder" (januari 2024) och rapportering från Dagens ETC (november 2024) har: Minst 11 män begått självmord efter att ha blivit konfronterade av Dumpen. Utöver dessa självmord finns uppgifter om att ytterligare 5 män har avlidit i samband med konfrontationer, vilket innebär totalt minst 16 dödsfall som kopplas till sajtens verksamhet.

Så det finns en viss oklarhetsfaktor där. Kan vara 16 - 20, vem vet kanske fler? Kanske även familjemedlemmar har begått självmord. Det skulle inte förvåna mig om flera barn har begått självmord pga att pappan har hängts ut, men det tystas nog ner effektivt.
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-21 kl. 19:46.
Citera
2025-12-21, 19:42
  #99773
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
18 hade hade jag läst någonstans som jag tror skrivits om till "cirka 20" ... för att sedan bli 20.

Kollar man med Gemini:
Enligt en granskning från Aftonbladets "200 sekunder" (januari 2024) och rapportering från Dagens ETC (november 2024) har: Minst 11 män begått självmord efter att ha blivit konfronterade av Dumpen. Utöver dessa självmord finns uppgifter om att ytterligare 5 män har avlidit i samband med konfrontationer, vilket innebär totalt minst 16 dödsfall som kopplas till sajtens verksamhet.

Så det finns en viss oklarhetsfaktor där. Kan vara 16 - 20, vem vet kanske fler? Kanske även familjemedlemmar har begått självmord. Det skulle inte förvåna mig om flera barn har begått självmord pga att pappan har hängts ut, men det tystas nog ner effektivt.

Det är högst sannolikt, att det aldrig når media, men även det du nämner om barnen. Måste även tänka på att det kan leda till suicid senare i livet för deras del, men som beror på denna händelse.

Vansinnet måste få ett stopp, speciellt när det inte "räddar" något barn alls.
Citera
2025-12-21, 19:45
  #99774
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är högst sannolikt, att det aldrig når media, men även det du nämner om barnen. Måste även tänka på att det kan leda till suicid senare i livet för deras del, men som beror på denna händelse.

Vansinnet måste få ett stopp, speciellt när det inte "räddar" något barn alls.

Jag misstänker det kan bli fler barn som begår självmord än de 20 papporna, det kanske är det redan. Men det finns ingen statistik. Men enligt Dumpningarna så är detta gäddornas fel till 100% såklart.
Citera
2025-12-21, 21:11
  #99775
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Jag misstänker det kan bli fler barn som begår självmord än de 20 papporna, det kanske är det redan. Men det finns ingen statistik. Men enligt Dumpningarna så är detta gäddornas fel till 100% såklart.

Det här med hela Dumpens upplägg, någonstans måste det tappat sin kraft. Tänker på 716 som dök upp nu, 3 kommentarer på hemsidan, är väl runt 20 på Flashback. Är inte det märkligt?

Nästan lika märkligt som att kunna ha schemalagda dagar och tider för publicering, så extremt vanligt är det inte vill jag påstå - såtillvida inte Dumpen tar kontakt själva för hålla tempot. Vilket definitivt inte borgar för "rätt" typ av män.

Angående antal kommentarer jag nämnde, nästan så man kan börja tro att gemene man börjar tvivla på Dumpen med? Blir mer och mer uppenbart att det är produktion snarare än "nyheter" med allt vad det innebär i deras upplägg med det.

Reflektion kring det?
Citera
2025-12-21, 21:32
  #99776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det här med hela Dumpens upplägg, någonstans måste det tappat sin kraft. Tänker på 716 som dök upp nu, 3 kommentarer på hemsidan, är väl runt 20 på Flashback. Är inte det märkligt?

Nästan lika märkligt som att kunna ha schemalagda dagar och tider för publicering, så extremt vanligt är det inte vill jag påstå - såtillvida inte Dumpen tar kontakt själva för hålla tempot. Vilket definitivt inte borgar för "rätt" typ av män.

Angående antal kommentarer jag nämnde, nästan så man kan börja tro att gemene man börjar tvivla på Dumpen med? Blir mer och mer uppenbart att det är produktion snarare än "nyheter" med allt vad det innebär i deras upplägg med det.

Reflektion kring det?
En möjlig förklaring är att det är juletider, vilket innebär att många har andra åtaganden än att följa och kommentera innehåll på Dumpen.
Citera
2025-12-21, 21:33
  #99777
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det här med hela Dumpens upplägg, någonstans måste det tappat sin kraft. Tänker på 716 som dök upp nu, 3 kommentarer på hemsidan, är väl runt 20 på Flashback. Är inte det märkligt?

Nästan lika märkligt som att kunna ha schemalagda dagar och tider för publicering, så extremt vanligt är det inte vill jag påstå - såtillvida inte Dumpen tar kontakt själva för hålla tempot. Vilket definitivt inte borgar för "rätt" typ av män.

Angående antal kommentarer jag nämnde, nästan så man kan börja tro att gemene man börjar tvivla på Dumpen med? Blir mer och mer uppenbart att det är produktion snarare än "nyheter" med allt vad det innebär i deras upplägg med det.

Reflektion kring det?

Du är på rätt spår. PM om du vill prata om det. Det är ett lite känsligt ämne ...
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-21 kl. 21:47.
Citera
2025-12-21, 21:51
  #99778
Medlem
Vad tycker ni om den nya lagen som kommer nästa år? Dvs att det blir förbjudet att groma barn på nätet.

Dumpen behöver då bara skicka loggarna till polisen för att gäddan ska få hembesök och rättsliga påföljder.

Är det inte bra att Dumpens fina arbete äntligen har gett resultat i lagstiftningen?
Citera
2025-12-21, 21:57
  #99779
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vad tycker ni om den nya lagen som kommer nästa år? Dvs att det blir förbjudet att groma barn på nätet.

Dumpen behöver då bara skicka loggarna till polisen för att gäddan ska få hembesök och rättsliga påföljder.

Är det inte bra att Dumpens fina arbete äntligen har gett resultat i lagstiftningen?

Återigen, citat från Åkesson för 1v sedan "Snart har vi även ett komplett lagförslag för hur polisen ska få fiska efter pedofiler, ungefär som Dumpen"

Förslaget (som du nämner) har lite frågetecken när det ska tillämpas vill jag påstå. Återstår att se hur det går. Alltså är det på förslagsstadiet just nu - inte kommer.

SD är experter på presentera förslag och få det att låta som det verkligen kommer bli så, ett annat exempel är fängsla alla som är gängmedlem.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-21 kl. 22:02.
Citera
2025-12-21, 22:34
  #99780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vad tycker ni om den nya lagen som kommer nästa år? Dvs att det blir förbjudet att groma barn på nätet.

Dumpen behöver då bara skicka loggarna till polisen för att gäddan ska få hembesök och rättsliga påföljder.

Är det inte bra att Dumpens fina arbete äntligen har gett resultat i lagstiftningen?

Å ena sidan så är det bra att ansvaret överförs till polisen, så att det inte blir ett pöbelsamhälle.

Men åt andra sidan så (om jag fattat det rätt) så blir det olagligt att chatta med fiktiva barn (som man tror är riktiga), det kommer ju bli en hel del problem och förändringar till den lagen tror jag. Eftersom man då måste fråga sig själv "ska man verkligen arrestera någon när ingen blir skadad, men istället det finns potentialen för skada/risken". Självklart borde män som faktiskt groomar barn bli arresterade och få fängelse.

Såg dock på dumpens senaste video en ganska tydligt bevis på att dom tvingar individerna att stanna kvar och om det inte går förföljer dom individerna till deras hem, om man lyssnar på senaste hör man ju "ställ dig där så han inte kan köra iväg" och hur hon berättar att om han åker därifrån kommer dom hem till han. Känns ju som man bryter någon lag där i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in