2025-11-13, 19:17
Medlem
Räcker med att du läser ett tidningsklipp från nu ända tillbaka till det började skrivas om honom. Och då ska du veta att det är bara en promille som skrivs mot vad som händer bakom stängda dörrar.
Men innerst inne så vet du lika bra som jag vad det är för skit vi pratar om. Du gillar bara att stå i en pöbel och skrika högt. Men du litar inte på upprorsmakarna egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur ska man kunna bedöma att Patrik inte har några positiva egenskaper och har varit ett svin hela livet genom att titta någonstans? Ska jag söka upp honom och titta eller är det bilder och filmer jag ska titta på?
Citera
2025-11-13, 19:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viljo.242
Är du rädd att Patrik och dom får dina kortuppgifter?
Ja man vet ju inte vilka skumma typer dom har hjälp av. Du kanske är orolig att dom ska få veta vem du är när du donerar. Det kan såklart också vara en jobbig sits att sitta i. Det går bra att stödja skiten så länge man inte behöver visa vem man är. Men man är lite rädd att det ska gå åt helvete också. Helt förståeligt. Litar inte heller på den torsken.
Det var inte Patrik jag tänkte på. Det varnas ju allmänt för att man inte ska lämna ut sina uppgifter.
Varför är du så arg på Patrik? Berätta nu.
Citera
2025-11-13, 19:25
Medlem
Ändå kan vem som helst i Sverige få alla uppgifter dom vill om dig och ditt liv. Så vad är det för extra risk? Om det inte är att du inte litar på mottagaren såklart. Jag är inte arg.
Citat:
Det var inte Patrik jag tänkte på. Det varnas ju allmänt för att man inte ska lämna ut sina uppgifter.
Varför är du så arg på Patrik? Berätta nu.
Citera
2025-11-13, 19:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ändå kan vem som helst i Sverige få alla uppgifter dom vill om dig och ditt liv. Så vad är det för extra risk? Om det inte är att du inte litar på mottagaren såklart. Jag är inte arg.
Jo, du är både arg och rädd för Patrik.
Det märks tydligt då du är väldigt misstänksam och allt kretsar kring honom.
Berätta vad som hänt istället.
Citera
2025-11-13, 19:37
Medlem
Man får inte berätta sånt på nätet. Men det som hände när vi va yngre är inte positiva saker. Det kan jag säga. Mina misstankar bygger på erfarenheter med honom. Men är inte arg eller rädd för honom.
Tycker dock det är komiskt hur lättmanipulerade vissa är. Däremot tror jag du är rädd för något. Vad vet jag inte. Men något är de.
Citat:
Jo, du är både arg och rädd för Patrik.
Det märks tydligt då du är väldigt misstänksam och allt kretsar kring honom.
Berätta vad som hänt istället.
Citera
2025-11-13, 19:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Man får inte berätta sånt på nätet. Men det som hände när vi va yngre är inte positiva saker. Det kan jag säga. Mina misstankar bygger på erfarenheter med honom. Men är inte arg eller rädd för honom.
Tycker dock det är komiskt hur lättmanipulerade vissa är. Däremot tror jag du är rädd för något. Vad vet jag inte. Men något är de.
Ja nu senast blev man uppmanad att vara försiktig med hur man använder QR-koden.
Många har blivit lurade för att dessa har varit förfalskade.
Tack för att du berättade att något hände när ni var yngre.
Men frågan är om han pga det har varit ett svin resten av sitt liv som du påstår?
Citera
2025-11-13, 19:56
Medlem
Varsågod.
Han va ett svin innan de och han har varit ett efter de. Jag va bara lite för nära de där i mitten och sa ifrån. Som jag sagt tidigare. Titta bara på saker som kommit med i media. Saker han själv sagt när han trampat lite snett. Det är inte så att han döljer det speciellt bra. Föreställ dig sen allt som inte kommit upp i media. För det mesta gör inte de. Men du kan prata med folk som jobbade med det på den tiden och om dom vågar kan dom berätta hur mycket som dom inte fick ta upp. Och även då är det långt ifrån alla skit. Det går inte att lita på såna människor. Sara är inte bättre hon. Men henne känner jag inte lika bra.
Citat:
Ja nu senast blev man uppmanad att vara försiktig med hur man använder QR-koden.
Men frågan är om han pga det har varit ett svin resten av sitt liv som du påstår?
Citera
2025-11-13, 20:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varsågod.
Han va ett svin innan de och han har varit ett efter de. Jag va bara lite för nära de där i mitten och sa ifrån. Som jag sagt tidigare. Titta bara på saker som kommit med i media. Saker han själv sagt när han trampat lite snett. Det är inte så att han döljer det speciellt bra. Föreställ dig sen allt som inte kommit upp i media. För det mesta gör inte de. Men du kan prata med folk som jobbade med det på den tiden och om dom vågar kan dom berätta hur mycket som dom inte fick ta upp. Och även då är det långt ifrån alla skit. Det går inte att lita på såna människor. Sara är inte bättre hon. Men henne känner jag inte lika bra.
Sanningen brukar ligga någonstans mittemellan.
Det brukar aldrig vara svart eller vitt och så är det säkerligen även när det gäller Patrik.
Nu lämnar jag Patrik för den här gången.
Senast redigerad av MeggieCleary 2025-11-13 kl. 20:10.
Citera
2025-11-14, 03:46
Medlem
Fler än jag som känner direkt obehag av Saras insamling "för att få cancervård i annat land". Det är ju världens mest använda välgörenhetsbedrägeri, för ingen människa någonsin frontar en cancersjuk.

Denna insamling kommer direkt efter att Dumpens siffror börjar dala, inte lika många längre som skänker pengar för att se något de redan sett 600 gånger.

Jag tvivlar inte en sekund på att Sara har/haft cancer men litar mer på att hon får all vård som finns, istället för på Sara (som är dömd för fler brott än Svartenbrant) som gärna fortsätter sko sig på Swishdonationer.
Citera
2025-11-14, 05:50
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fler än jag som känner direkt obehag av Saras insamling "för att få cancervård i annat land". Det är ju världens mest använda välgörenhetsbedrägeri, för ingen människa någonsin frontar en cancersjuk.

Denna insamling kommer direkt efter att Dumpens siffror börjar dala, inte lika många längre som skänker pengar för att se något de redan sett 600 gånger.

Jag tvivlar inte en sekund på att Sara har/haft cancer men litar mer på att hon får all vård som finns, istället för på Sara (som är dömd för fler brott än Svartenbrant) som gärna fortsätter sko sig på Swishdonationer.
Ja fattar man inte att detta är en bluff behöver man själv vård.
Citera
2025-11-14, 06:39
Medlem
Citat:
Frågan är egentligen om dessa gäddor, du älskar se utplånas socialt, egentligen kommer vara svin resten av deras liv, bara för att något "kunde" ha hänt.
Citera
2025-11-14, 09:25
Medlem
Eittols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja fattar man inte att detta är en bluff behöver man själv vård.

Nu är hon tydligen på väg till England trots att hon är döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in