2025-12-21, 22:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nja, vi har ju valhemlighet så det kan inte finnas någon statistik över vilken utbildning eller lön de som röstar på SD har.

Jag hittar detta, Valu 2022:

Jag är matematiker och hade nog gissat dessa siffror. Med tre så stora partier, i ett helt lands befolkning, så kommer breda grupper som "arbetare" och "tjänstemän" att få ungefär samma siffror som över hela befolkningen.

Enda överraskningen för mig är hur illa omtyckt S är bland företagare. Det finns 1-2M företagare så det är allvarligt för S.
Måste vara jobbigt att vara matematiker och inte känna till konceptet skatt.
Citera
2025-12-21, 22:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det är bra.

Rätt kul också att trots etablissemangets hysterinska smutskastning och vänstervinkling så tänker män med sin egen hjärna.
Citera
2025-12-21, 22:56
Medlem
Kvinnor röstar vänster för att de vill se mera fördelningspolitik, det är mycket hat som
sprids mot vänstern att de på något märkligt vis skulle vara anti män. med vänster
menar jag S och V
Citera
2025-12-21, 23:39
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så är det. Jag tex skulle som relativ höginkomsttagare kanske tjäna på att rösta höger men röstar vänster då jag vill bo i ett land med hög välfärd och social trygghet.
Definiera social trygghet är du snäll?
När du är 100 år och ringer efter hjälp så kommer det en blatte som våldtar dig?
Jag kan garantera att tryggheten blir högre om vi sparkar ut blattar och negrer.
Citera
2025-12-22, 00:39
Medlem
De som är mest känslostyrda i den här tråden är männen. Komiskt.
Visa att ni är män istället för att sitta och gråta bakom en skärm.
Sen skulle vi kvinnor som är längre höger än sd uppskatta om ni inte drar in oss i er diskussion om att alla kvinnor röstar vänster.

Och en rättelse: någon skrev i början av tråden att lågutbildade skaffar färre ungar än högutbildade. Tvärtom. Bland högutbildade kvinnor är det betydligt färre som skaffar barn.
Citera
2025-12-22, 01:15
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Det hade aldrig blivit så om sossarna fokuserat klasskamp istället för att låta sig infiltreras av idioter som tycker synd om kriminella och anser "män" vara dåliga.
Stort misstag.
Resultatet blir att männen börjar simpa för slavdrivare och borgarsvin.
Det är ju inte heller så nice. Att Sveriges män ställer sig på alla fyra och putar med röven mot sina godsherrar.
Nu är ju borgarna i regel väldigt småsnoppade, men ändå. Det är kränkande.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-12-22 kl. 01:20.
Citera
2025-12-22, 01:41
Medlem
Tavastehuss avatar
När valet närmar sig kommer tjejerna mot killarna visa sig än tydligare. Med tre eller fyra (beroende på var C väljer att positionera sig samt vem MP väljer att visa opp) kvinnor mot Tidös 2+2 lär en del män knappast låta sig imponeras av tjejernas 1) antal, 2) debatteknik, och 3) politiska fokus.

Det har basunerats ut i media under årtionden att kvinnliga företrädare betyder styrka. Nu har vi snart beviset på motsatsen.

Bra för SD och M. De kommer kunna plocka röster på att bara vara män.
Citera
2025-12-22, 01:45
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
I min umgängeskrets upprepas samma mönster gång på gång. Diskussioner om brott och straff kretsar nästan uteslutande kring förövarna, speciellt om deras rättigheter, deras bakgrund och vikten av att inte behandla dem "inhumant". Offren pratas de aldrig om, de lyser med sin frånvaro. De reduceras till en fotnot, om de ens nämns.

När man frågar rakt ut om förövarnas mänskliga värde anses vara högre än de utsattas, blir det tyst eller så får man svävande svar, som går i papperskorgen direkt. Där går tydligen gränsen för samtalet. I praktiken framstår det som att våldsverkare har ett frikort, medan de som drabbas förväntas betala priset, fysiskt, psykiskt och livslångt. Där saknas det mentala reflektioner helt och hållet.

Jag måste ha fel umgänge kan man tycka.

Det är för kvinnor tänker mer i primtiva och evolutionära termer vad som är rätt och fel, inte formellt. För kvinnor är våldsmannen, brottslingen eller den socialt dominante som segrar eller dominerar i varierande grad bättre i olika situationer vanligtvis mer attraktiv än offret som blir utsatt, precis som i naturen hos andra djur. Förloraren får möjligtvis en del empati men mindre sexuella inviter från kvinnor.
Formella regler och vårt rättssystem och avtal har män utvecklat och stridit fram historiskt för att minska våld mellan oss själva och främja samarbete och mer välstånd, men det har varit en lång process över tusentals år.
förstå mycket av kvinnors andra mikrobeteenden.
Citera
2025-12-22, 02:49
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
När valet närmar sig kommer tjejerna mot killarna visa sig än tydligare. Med tre eller fyra (beroende på var C väljer att positionera sig samt vem MP väljer att visa opp) kvinnor mot Tidös 2+2 lär en del män knappast låta sig imponeras av tjejernas 1) antal, 2) debatteknik, och 3) politiska fokus.

Det har basunerats ut i media under årtionden att kvinnliga företrädare betyder styrka. Nu har vi snart beviset på motsatsen.

Bra för SD och M. De kommer kunna plocka röster på att bara vara män.

Ja, eller så kan S ta sig i kragen och lite mer tydligt säga att feminism är skit och att människor skall bedömas individuellt efter sina handlingar och situation.
Det kan Magda göra. "Vi har funderat och kommit fram till det uppenbara, feminism är lögn och trams och bara manshat. Det är ett sätt för lata människor som redan har pengar att göra karriär."
Om hon sa det skulle de få röster. Alltså de skulle ju tappa röster hos dessa borgarkärringar, men vinna röster hos arbetarklassens kvinnor samt hos män.
Så man slipper tanter i städer med dyra smycken som babblar på om patriarkalt förtryck.

Klart man inte skall kränka kriminellas grundläggande mänskliga rättigheter, men man skall såklart slänge dem hårt in i fängelset när de gör hemska saker. Svenska kriminella skall inte heller ha något frikort.
Men nu har väl S sagt detta också.
De ville ju tom. samarbeta med M om detta, men M sa nej.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-12-22 kl. 02:52.
Citera
2025-12-22, 04:34
Medlem
Dejtade en liberal kvinna för många år sen. Trots att en kvinna höll på att bli våldtagen utanför hennes lgh av någon ifrån Mellanöstern som hon stoppade så hatade hon SD. På den tiden hatade jag alla partier men tyckte det var intressant att trots detta så tyckte hon SD var värsta skiten och tyckte Vpk was the shiet. Jag sa att man skulle utvisa kriminella och hon tyckte synd om dom så vi blev inte långvariga tillsammans. Någon måtta får det vara på att hata sig själv jag är inte med i den pardansen.
Citera
2025-12-22, 05:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag har skrivit rätt många inlägg om att avskaffa kvinnlig rösträtt.

Men vi behöver inte ens ta den ifrån dom. Knyter vi rösträtt till fullgjord värnplikt och gör den frivillig så kommer kvinnor att avstå av fri vilja. Förutsatt att alla måste göra riktig värnplikt i fält med marcher. Inga softa kontorsjobb.

Jag själv har gjort värnplikt som plutonbefäl inom infanteriet en gång i tiden så jag skulle behålla min rösträtt. Många av dagens feminiserade unga män skulle nog förlora den. Kanske vore bra det också? Åter till topic: SD är ju egentligen ännu ett sosseparti, men som läget ser ut nu enda chansen att vända skutan som går mot isberget. Män har mycket större förmåga att förutse faror än kvinnor, jägarfolk och krigare som vi innerst inne är...
Citera
2025-12-22, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Får jag fråga hur du kan vara lojal med Moderaterna, när just Moderaterna, tillsammans med Socialdemokraterna, i praktiken har bidragit till att köra Sverige under vattenytan i över 50 år, kring just denna fråga?

Under årtionden har båda partierna haft makt och inflytande. Resultatet av det ser vi nu: skjutningar, bombdåd, parallellsamhällen och en vardag där vanligt folk lever med en otrygghet som tidigare var otänkbar. Detta är inte en plötslig utveckling utan det är konsekvensen av långvariga politiska beslut, undfallenhet och kompromisser, där man inte har sätt Sverige i första rummet!

Hur kan man då fortsätta försvara ett parti som:

* haft regeringsmakt när utvecklingen spårat ur i årtionden,
* talat om ansvar men skjutit problemen framför sig eller rättare sagt, aldrig tagit ansvar,
* lovat ordning och reda men accepterat ett samhälle där våldet normaliserats, som vi läser varje dag om i tidningarna?

Hur rättfärdigar du lojalitet när facit ligger öppet för alla att se?

Detta är inte en fråga om höger eller vänster längre, utan om ansvar för ett samhälle som håller på att falla isär, så ursäkta men hur kan du hålla på en part som förstört Sverige?

Sossarna har förstört Sverige , nu flyr des sympatisörer till SD och blivit nazister
Detta är för mig obegripligt
Vad har dina nazister till vänner sedan inträdet i riksdagen åstad kommit
JO HAT och splittring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in