Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-21, 01:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
Det fascinerar mig att dessa människor verkar ha tjänat miljoner. Det kan inte vara annat än bönder som är deras målgrupp?

Normala människor har människor som skapar drama som hobby att titta på, det sociala är vad de är intresserade av. Vi andra har andra sorters intressen.
Citera
2025-12-21, 03:59
Medlem
Citat:
Det fascinerar mig att dessa människor verkar ha tjänat miljoner. Det kan inte vara annat än bönder som är deras målgrupp?

Så många bönder vi blev då - Trevligt 👍
Citera
2025-12-21, 05:57
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så Boomer-Göran sitter och megatrögar sig i intervjuer i boomermedia...och är kränkt över att verkligheten inte går att vinkla bort denna gång! 🤣
Han kan inte ha grävt i Chrippafallet med tanke på sin gaggiga reaktion över de fullt logiska konsekvenserna av denna lögn-"dokumentär". Undrar om det börjat sjunka in i tröghuvudet att han endast aktualiserat ett utdöende YT-drama? HAN, enligt sin egen dumtröglogik, är alltså jätteansvarig för "hatet" som nu flödar.
Det är så jävla dumt!
Längre SVT dokumentärer har av uppenbara skäl lite svårt att vara dagsaktuella men kan i bland vara riktigt intressanta som tidsdokument t o m 5-20 år senare.
Generellt så är SVT och TV4 för boomer.
Youtube för medelålders "bönder" och gangsterrappare
TikTok för 20 och yngre?

När jag tittade om alla tre avsnitt så insåg jag de varit rätt sparsamma med att driva med TV4s "journalistister" men det var rätt tydligt i början och slutet.
Citera
2025-12-21, 08:19
Medlem
Citat:

Nu har ju skattemyndigheten kontrollerat hur Chrippa tjänat sina miljoner och konstaterat grov ekonomisk brottslighet. Nu väntar vi bara på att det blir samma hantering av Jocke och Anjo. Går säkert att hitta skattebrott osv hos dem också.
Fö tror jag inte de i målgruppen har uppnått den ålder att de kan vara bönder.
Citera
2025-12-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Eloge till SLUTSPEL1 för utmärkta inlägg i ämnet. Du verkar vara väldigt inne i den här världen. En fråga om du har tid: Verkar vara väldigt insyltat med olika personer som säger saker - har Ajno något belägg för sina påståenden mot Linnea och hennes familj eller gör han det bara för visningar? (Verkar ju vara den största skvallerkärringen i modern tid.)

Tack för transkriberingen av dialogen mellan Jocke och BGB - går nästan att att förstå Jockes argument när det är nedskrivet så. Dokumenten stödjer mera det som skildras i Monster men nog är han bra luddig och varför inte om man tjänar in 1M i månaden.
Tack.

Jag tror inte det, eventuellt att Linnea har varit något troende, men inte något mer än så. Anjo gör det för att Joakim Lundell vill att han gör det. Han har ändrat åsikt och riktning på Hatet och slutat i symbios med vad Joakim känner och har tryckt på hårdare när Jocke önskat det.

Men jag håller faktiskt inte med dig om att dokumenten stödjer det som står i Monster. Vad, av allt stödjer journalerna förutom att han har bott i fosterhem och har bränt ner ett hus? Bortträngda minnen är en myt så alla "nya minnen" kan utan problem avfärdas. Kvar är det han sa 2016, att han knappt minns någonting alls från sin barndom.

Jag vill tro att vi lever i en värld där det är ont om människor som är beredd att offra sin mamma för pengar.
Citera
2025-12-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så Boomer-Göran sitter och megatrögar sig i intervjuer i boomermedia...och är kränkt över att verkligheten inte går att vinkla bort denna gång! 🤣
Han kan inte ha grävt i Chrippafallet med tanke på sin gaggiga reaktion över de fullt logiska konsekvenserna av denna lögn-"dokumentär". Undrar om det börjat sjunka in i tröghuvudet att han endast aktualiserat ett utdöende YT-drama? HAN, enligt sin egen dumtröglogik, är alltså jätteansvarig för "hatet" som nu flödar.
Det är så jävla dumt!
Verkligheten sken igenom bra, trots sektens desinformationsförsök.

Om du inte bryr dig om seriösa plattformar, sådant alla från Livets hårda skola vägrar se på, kan du titta på tiktok, inte ens ungdomar och slödder litar på som sadistiska lögnarna Joakim Lundell och Pontus Björlund länge.

Det som visat sig är att din nemesis Linnea med familj är oskyldigt uthängda och sympatiska människor. Men kämpa på för rätten att sprida hat och desinformation, alla vet ändå om sanningen nu.

Folithattar gonna foliehatta.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-21 kl. 09:12.
Citera
2025-12-21, 09:08
Medlem
Förstå mig rätt här. Samtliga involverade har uppenbarligen hittat ett sätt att lämna ekorrhjulet och skapa sig en ekonomisk verklighet som de sannolikt inte hade uppnått med vanligt arbete.

Eftersom jag själv är driven av att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för mig själv kommer jag alltid respektera någon som lyckats hitta ett sätt att tjäna mer pengar än gemene man. Ändamålet helgar medlen, så att säga.

Vad som fascinerar mig är möjliggörandet till detta. Jag har aldrig följt dessa människor genom åren, men innan Jockiboi slog igenom kände jag till honom tack vare att han sökte kontakt med vänner till mig som på den tiden drev en skvallerblogg (har för övrigt en egen tråd på Flashback) om Stockholms ungdomar från finare områden. Detta är cirka 15 år bakåt i tiden.

Man skrattade åt denna bonde som sökte kontakt, trots att han var betydligt äldre och från någon håla ute på vischan.

Som jag förstod det hade han en egen blogg där han postade absurda grejer för att dra till sig uppmärksamhet.

Därav min fascination över att han gick från det till multimiljonär. Det måste säga en del om det svenska folket, att en sådan karaktär blivit folkkär.
Senast redigerad av Abiat 2025-12-21 kl. 09:14.
Citera
2025-12-21, 10:11
Medlem
Har youtube svarat än på kritiken eller kritiken som borde kommit efter dokumentären? Känns konstigt att vi inte fått någon respons från youtube
Citera
2025-12-21, 17:49
Medlem
Pricksäkert

KRISHANTERING (BO GÖRAN BODIN MUSIKVIDEO)
https://youtu.be/IZpJ-3QUb6k?si=0hM-mmZDgfDq4dqt
"Tror att jag är köpt när inte ens Wallenberg kunde köpa mig"

TYCK SYND OM MIG (2025) Musikvideo
https://youtu.be/AIilt5mHsSU?si=CX9OPDSJVDZRnDex

F*CK ANNA BOOK (ANJO DISS) - LOKAL
https://youtu.be/x9Is6Dw-rhw?si=YhlflIX0uX47dqe9
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-21 kl. 17:54.
Citera
2025-12-21, 20:27
Medlem
Vilken "sekt" eller församling är det som Linneas familj påstås vara/varit medlemmar i?
Varför framgår inte detta mer specifikt i dokumentären, kan väl knappast vara förtal?
Citera
2025-12-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ingen kan. Tycker inte det är belägg nog för en debatt om det ens.
Eller att skriva och ge ut en bok om det. Där är liksom kärnan.
Ingen här kommer komma fram till om det går eller vad han minns.

Upp till honom om han vill skriva en självbiografi där han tar med gamla trauman och minnen han pusslat ihop tillsammans med info från journalerna. Det är normalt vid trauma att det stärker de minnen man redan har att få mer information om olika omständigheter som rådde då.
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-21 kl. 22:02.
Citera
2025-12-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Anonym555, är du här ute och sprider desinformation? Du "råkade" klippa bort en väldigt viktig mening.

Det här handlar om minnen som hela tiden skapas i våra liv, och inte omedvetna barndomskonflikter i den mening som terapeuter letade efter i Sture Bergwalls terapi.

Du använder dig av Joakim Lundells manipulationsmetod - du hävdar något och att du har bevis för att så är fallet, underminerar dina "motståndare" genom förminska deras ståndpunkt och upphöjer dig själv genom att hänvisa till att det finns dokumentation och bevis för det du säger, att experter håller med dig och att det finns en källa för bevisen, men när man då, stick i stäv med vad en lat journalist hade gjort, kollar bevisen så ser man med all önskvärd tydlighet att du har ljugit.

Du sätter citattecken som sträcker sig över all den text du klistrar in, men tar bort dom delar som gör att din text inte är applicerbar på Joakim Lundells fiktiva barndomstrauma. Såhär lyder texten utan din medvetna desinformationskorrektur (det du har mörkat har jag highlightat):

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Haha! Nu är det nog dags för den där Anonym att gå och lägga sig.

Det var inte relevant för detta, så varför skulle det tas med? Thomas Quicks fall har ju ingenting med Joakim att göra eftersom Joakim inte trängt bort något utan har pusslat ihop gamla trauman och minnen tillsammans med ny information i journalerna. Det är normalt vid trauma att det stärker gamla minnen man redan har att få ny information kring omständigheterna som rådde då.
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-21 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in