Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-14, 20:19
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
”Sedan han blivit far”? Han är väl i ålder med de andra gubbarna?
Det stämmer bra det dock men ett tag var det att han har flyttat hem eller behandlads för Cancer?!

Hassan verkar ha slutat helt i gruppen ifall om man skal tro deras Wikipedia sida https://sv.wikipedia.org/wiki/Kebnekajse_(musikgrupp)

" Idag (2025) är medlemmarna
Kenny Håkansson (gitarr),
Mats Glenngård (fiol, gitarr),
Göran Lagerberg (basgitarr)
Frank Sanderson (trummor)
Thomas Netzler, Lagerbergs mångårige kollega på basgitarr, avled i oktober 2023
och original trummisen Pelle Ekman avled 2024. Samma år slutade även Hassan Bah i bandet".
.
Citera
2025-12-21, 12:32
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Man vet aldrig...allt kan hända. Tror dock att Bella sa på sin Facebook att detta är nog slutet för Baby Grandmothers efter att Pelle fick bort. Tror fokuset är på Kebne nu för Kenny. Hade dock gärna sett Hanna från Träden i Baby Grandmothers...vad hade hon kunnat göra med dom?

Dock är det väl helt slut som sagt för Baby Grandmothers & jag hoppas verkligen att Subliminal Sounds gör
något med dina inspelningar så det kan komma ut lite mera material.

Fast det vore som sagt väldigt intressant när det är dags för Kebnekajse att ge sig in i Studion igen.
Hoppas det kan bli en del material som verkligen kommer att ge bandet nya & gamla fans igen.
& med tanke på den rejäla "Comeback" Kebnekajse fick 2009 så vet man ju aldrig.
Citera
2025-12-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dock är det väl helt slut som sagt för Baby Grandmothers & jag hoppas verkligen att Subliminal Sounds gör
något med dina inspelningar så det kan komma ut lite mera material.

Fast det vore som sagt väldigt intressant när det är dags för Kebnekajse att ge sig in i Studion igen.
Hoppas det kan bli en del material som verkligen kommer att ge bandet nya & gamla fans igen.
& med tanke på den rejäla "Comeback" Kebnekajse fick 2009 så vet man ju aldrig.

Ska bli superintressant med Kebne´s nya skiva...jag har ganska stora förhoppningar om den :-)

På tal Subliminal och dylika skivbolag så har jag förövrigt provat att få tag på Dimle via de moderna digitala vägarna :-)
Får se hur det blir
Citera
2025-12-21, 20:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ska bli superintressant med Kebne´s nya skiva...jag har ganska stora förhoppningar om den :-)
På tal Subliminal och dylika skivbolag så har jag förövrigt provat att få tag på Dimle via de moderna digitala vägarna :-) Får se hur det blir

Är verkligen taggad på den nya skivan & hoppas verkligen att det blir en kalasskiva.
När du har fått boken får du gärna Recensera den tycker jag.

Själv så ska jag beställa den efter jul tror jag.

Tur att du fick tag på Stefan Dimle på Mellotronen & Subliminal Sounds har
väl en del material också så får vi se hur det går med allt.
Vore dock kul ifall det kan bli lite utgivningar. (Om man får tanka stort)
Senast redigerad av Rebali179 2025-12-21 kl. 20:30.
Citera
2025-12-21, 21:02
Medlem
Citat:
Är verkligen taggad på den nya skivan & hoppas verkligen att det blir en kalasskiva.
När du har fått boken får du gärna Recensera den tycker jag.

Själv så ska jag beställa den efter jul tror jag.

Tur att du fick tag på Stefan Dimle på Mellotronen & Subliminal Sounds har
väl en del material också så får vi se hur det går med allt.
Vore dock kul ifall det kan bli lite utgivningar. (Om man får tanka stort)

Hämtade ut boken med Kenny idag på postombudet hos mina gamla föräldrar...hela familjen körde från Stockholm till Östergötland. Om du har TGS-boken så kommer du känna igen formatet som är typ A4-format och stora fina bilder och kuriosa :-) Har bara hastigt hunnit bläddra igenom...men ska försöka avlägga en recension under jul eller efter nyår...har inte tillgång till alla mina ordinarie redigeringsprogram för webzinet här nu. Det kommer dock senast efter nyår nån gång. Boken ser mycket intressant ut...med både gamla och nya bilder tagna av fotografen Katarina Despotovic. Jag tjatade ju på Kenny om att skriva en bok (främst om Kebne) men nu blev det ju hela spektrakt...Bella och Pelle är även med i boken, så det verkar täcka ett bra lager av Kennys hela historia :-)
Citera
2025-12-21, 21:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Hämtade ut boken med Kenny idag på postombudet hos mina gamla föräldrar...hela familjen körde från Stockholm till Östergötland. Om du har TGS-boken så kommer du känna igen formatet som är typ A4-format och stora fina bilder och kuriosa :-)

Har bara hastigt hunnit bläddra igenom...men ska försöka avlägga en recension under jul eller efter nyår...har inte tillgång till alla mina ordinarie redigeringsprogram för webzinet här nu. Det kommer dock senast efter nyår nån gång. Boken ser mycket intressant ut...med både gamla och nya bilder tagna av fotografen Katarina Despotovic. Jag tjatade ju på Kenny om att skriva en bok (främst om Kebne) men nu blev det ju hela spektrakt...Bella och Pelle är även med i boken, så det verkar täcka ett bra lager av Kennys hela historia :-)

Då ser vi fram emot en god recension. Själv har jag nyss beställt boken så jag får nog den efter Jul.
Dock missade jag TGS boken så jag kan inte jämföra. Men av det man har sett innan så verkar
boken vara väldigt intressant med både info & bilder så det kan nog vara en guldgruva.
Hur länge har du tjatat på Kenny om att skriva en bok?

Men om boken täcker hela spektrat så blir det väl
T-Bones, Baby Grandmothers, Hår / Mecki Mark Men, Kebnekajse, Dag Vag , Bill's Boogie Band,
Även hans tid som Studiomusiker & Spelningarna med Thorsten Flink
Återföreningen med Baby Grandmothers
Senast redigerad av Rebali179 2025-12-21 kl. 21:20.
Citera
2025-12-21, 21:31
Medlem
Citat:
Då ser vi fram emot en god recension. Själv har jag nyss beställt boken så jag får nog den efter Jul.
Dock missade jag TGS boken så jag kan inte jämföra. Men av det man har sett innan så verkar
boken vara väldigt intressant med både info & bilder så det kan nog vara en guldgruva.
Hur länge har du tjatat på Kenny om att skriva en bok?

Men om boken täcker hela spektrat så blir det väl
T-Bones, Baby Grandmothers, Hår / Mecki Mark Men, Kebnekajse, Dag Vag , Bill's Boogie Band,
Även hans tid som Studiomusiker & Spelningarna med Thorsten Flink
Återföreningen med Baby Grandmothers

Jag började fråga Kenny om en bok runt 2018 då jag gjorde intervjun med honom till min bok "Tapers of the World". Då sa han att både en bok och en eventuell dokumentär om Kebne var på gång. Kul att boken blev färdig när Kenny fortfarande är med oss här på jorden.

Nu återstår att se om dokumentären kommer släppas i framtiden eller om projektet rinner ut i sanden? Kanske att de väntar ett tag i och med att boken ska få lite promotion nu? Så att det inte krockar?

Måste kolla med Bella om hans bok är på gång också eller hur det blev med den saken?
Citera
2025-12-23, 20:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag började fråga Kenny om en bok runt 2018 då jag gjorde intervjun med honom till min bok "Tapers of the World". Då sa han att både en bok och en eventuell dokumentär om Kebne var på gång. Kul att boken blev färdig när Kenny fortfarande är med oss här på jorden.
Nu återstår att se om dokumentären kommer släppas i framtiden eller om projektet rinner ut i sanden? Kanske att de väntar ett tag i och med att boken ska få lite promotion nu? Så att det inte krockar?
Måste kolla med Bella om hans bok är på gång också eller hur det blev med den saken?

Då har han verkligen sett till att skriva ner så gott det går. & även komplettera med bilder m.m
Ska bli intressant när boken kommer i brevlådan. Men det har väl varit på g en dokumentär om
bandet sedan länge vil jag minnas & det vore tråkigt ifall det rinner ut i sanden.
Om det inte saknas pengar eller så. Med tanke på vad som finns i Arkivet om man ska ta SVT
så borde i alla fall en del material finnas. & även på senare tid som verkar ha kommit fram eller spelats in. Både bild & ljud denna gång......
Citera
2025-12-23, 21:38
Medlem
Citat:
Då har han verkligen sett till att skriva ner så gott det går. & även komplettera med bilder m.m
Ska bli intressant när boken kommer i brevlådan. Men det har väl varit på g en dokumentär om
bandet sedan länge vil jag minnas & det vore tråkigt ifall det rinner ut i sanden.
Om det inte saknas pengar eller så. Med tanke på vad som finns i Arkivet om man ska ta SVT
så borde i alla fall en del material finnas. & även på senare tid som verkar ha kommit fram eller spelats in. Både bild & ljud denna gång......

Precis. Vi får se vad som händer i framtiden. Kenny nämnde att de eventuellt skulle ta med nåt klipp från min videoinspelning från Gävle 2019, men såklart oklart om den som redigerar dokumentären kommer ta med det i slutändan? Hoppas de inkluderar de gamla klippen från 1970-talet som finns på YouTube etc. Om de klipper ihop gamla klipp med nya från 2000-talet samt intervjuer med bandmedlemmarna så kan det bli riktigt bra tror jag. Sen så är frågan vilka som låg bakom både Skansen och Gröna Lund 2012-klippen? Borde ha frågat, men hade bråttom hem efter Grönan 2012.

Undrar om de kommer göra någon koppling till Baby Grandmothers i en eventuell dokumentär?
Bella och Pelle borde få lite cred också tycker jag.
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis. Vi får se vad som händer i framtiden. Kenny nämnde att de eventuellt skulle ta med nåt klipp från min videoinspelning från Gävle 2019, men såklart oklart om den som redigerar dokumentären kommer ta med det i slutändan? Hoppas de inkluderar de gamla klippen från 1970-talet som finns på YouTube etc. Om de klipper ihop gamla klipp med nya från 2000-talet samt intervjuer med bandmedlemmarna så kan det bli riktigt bra tror jag. Sen så är frågan vilka som låg bakom både Skansen och Gröna Lund 2012-klippen? Borde ha frågat, men hade bråttom hem efter Grönan 2012.

Undrar om de kommer göra någon koppling till Baby Grandmothers i en eventuell dokumentär?
Bella och Pelle borde få lite cred också tycker jag.

Det ska bli intressant ifall dokumentären kommer till slut i alla fall. Med tanke på allt material som finns,
Hoppas att både Baby Grandmothers & Mecki Mark Men nämns också i dokumentären.
& med tanke på att Pelle Ekman spelade Trummor i både Baby Grandmothers & Mecki Mark Men
så vem vet..

Dock skulle jag vilja se Kebnekajse spela in en cover av Fläsket Brinner s Gånglåten som finns på debutskivan
https://www.youtube.com/watch?v=YUH4BcuJxWI
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Citat:
Det ska bli intressant ifall dokumentären kommer till slut i alla fall. Med tanke på allt material som finns,
Hoppas att både Baby Grandmothers & Mecki Mark Men nämns också i dokumentären.
& med tanke på att Pelle Ekman spelade Trummor i både Baby Grandmothers & Mecki Mark Men
så vem vet..

Dock skulle jag vilja se Kebnekajse spela in en cover av Fläsket Brinner s Gånglåten som finns på debutskivan
https://www.youtube.com/watch?v=YUH4BcuJxWI

Gånglåten vore intressant med Kebne...när jag spelade in Fläsket 2013 i Hägersten så bjöd de på en mycket intressant version av Gånglåten...du kan streama den versionen här:
https://on.soundcloud.com/07jK4rPY8zwOLyaat7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in