2025-12-21, 13:29
  #99757
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det är sjukt att en del fortfarande tycker att dumpen inte borde få finnas. Samtidigt ändras inte lagstiftningen alls. Hur går kritiken och den uteblivna lagändringen ihop?
Nej det är inte sjukt. Jag tror det handlar om alla som har komplett grundskola, som inte handlar sina möbler ÖoB och inte förknippar lukten av Dubbeldusch med framgång.
Citera
2025-12-21, 13:47
  #99758
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nej det är inte sjukt. Jag tror det handlar om alla som har komplett grundskola, som inte handlar sina möbler ÖoB och inte förknippar lukten av Dubbeldusch med framgång.

Jag gjorde ett försök att studera uthängningar över tid lite här och där, dock inte loggar och sådant primärt, utan kommentarer och antal.

Rätta mig om jag har fel, men verkar som intresset klingar av sista tiden? Inte veckor, snarare halvår, åren.

Har en teori om att tempot är alldeles för högt, och metoder + negativa konsekvenser börjar bli tydligt, dvs att det allmänna intresset sjunker alt ifrågasätts - fanclub inte inkluderat.

För att vara övertydlig, bara en teori / observation.
Citera
2025-12-21, 13:56
  #99759
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja Sara kommer ställa in rättegången då hon kommer vara i Soumi i januari. Vi tycker olika men varför i helvete är det så svårt att stötta Sara? Det är inte Puttes fylla vi skramlar till här utan Saras hälsa.

Jag ber er hjälp Sara nu, skicka något. Dumpen har gjort så mycket bara, tänk på barnen. Det är en riktig raket Dumpnen satt fingret på-

https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849& amp;amp;utm_campaign=fp_sharesheet&utm_med ium=customer&amp ;utm_source=copy_link

Nu ska Sara alltså ha 1 miljon kronor också?
Man tigger pengar för "sjukvård" som om det vore USA där det kostar 100 000 kr att få ett plåster och en alvedon.
Det här var det värsta jag sett i år, fy katten vilket giriga människor det finns där ute
Citera
2025-12-21, 14:05
  #99760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag gjorde ett försök att studera uthängningar över tid lite här och där, dock inte loggar och sådant primärt, utan kommentarer och antal.

Rätta mig om jag har fel, men verkar som intresset klingar av sista tiden? Inte veckor, snarare halvår, åren.

Har en teori om att tempot är alldeles för högt, och metoder + negativa konsekvenser börjar bli tydligt, dvs att det allmänna intresset sjunker alt ifrågasätts - fanclub inte inkluderat.

För att vara övertydlig, bara en teori / observation.

Ja Dumpens tempo har varit högt och det har levererats fjortisfavoriten dvs byfåne på löpande band men Saras hjärta har inte riktigt hängt med så därför måste vi nu hjälpa damen. Det finns många runkgubbar därute och Sara skall ta varenda en av dessa så dom borde förbereda sig på att det kommer smälla om dom inte slutar, det kan iofs smälla ändå när Dumpen är i farten.

Sara behöver lite plåster i Finland men sen är krutgumman tillbaks i toppform så undvik att vara i hennes väg som gädda!
Citera
2025-12-21, 14:17
  #99761
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja Dumpens tempo har varit högt och det har levererats fjortisfavoriten dvs byfåne på löpande band men Saras hjärta har inte riktigt hängt med så därför måste vi nu hjälpa damen. Det finns många runkgubbar därute och Sara skall ta varenda en av dessa så dom borde förbereda sig på att det kommer smälla om dom inte slutar, det kan iofs smälla ändå när Dumpen är i farten.

Sara behöver lite plåster i Finland men sen är krutgumman tillbaks i toppform så undvik att vara i hennes väg som gädda!

Jojo, men jag upplever det blir kontraproduktivt. Jag kan absolut ha fel, men sista (ganska långa) perioden vill jag tycka det klingat av.. som sagt, inte medräknat fanclub. Intresset verkar vara mer att beskåda männen.

Då har fokus flyttas med andra ord. Från någon form av eventuell nytta till underhållning - som gör den redan dåliga metoden ännu mer meningslös, verkningslös och i stort sett bara skadlig.
Citera
2025-12-21, 14:25
  #99762
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag gjorde ett försök att studera uthängningar över tid lite här och där, dock inte loggar och sådant primärt, utan kommentarer och antal.

Rätta mig om jag har fel, men verkar som intresset klingar av sista tiden? Inte veckor, snarare halvår, åren.

Har en teori om att tempot är alldeles för högt, och metoder + negativa konsekvenser börjar bli tydligt, dvs att det allmänna intresset sjunker alt ifrågasätts - fanclub inte inkluderat.

För att vara övertydlig, bara en teori / observation.
Ja jag kan ju bara utgå ifrån mig själv. Jag var fan helt till mig när jag såg de första 20-30 konfrontationerna. Gäddorna representerade ju få mer vanliga Svenssons, ibland akademiker osv. Numer är det ju ENDAST lägsta hängande frukten. Jag vet inte hur Dumpen resonerar, att dom antingen stoppat, eller avskräckt, alla pedofiler med nån sorts fallhöjd eller om det är så att de peddos med högre utbildning möjligen blivit betydligt mer försiktiga.

Jag är ju inte akademiker, men jag gissar på det senare alternativet. Och om det är fallet, så kan man ju undra vad vinsterna med det skulle vara? Jag skulle ju hellre se att potentiella övergreppsmän inte var så försiktiga med sin jakt, så att det lättare uppdagades.
Citera
2025-12-21, 15:00
  #99763
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Är dom så många ? Det visar ju vilket otroligt problem det är med unga tonårstjejer som raggar stenhårt på feta män på nätet. Män som är asociala och aldrig får till det med en vuxen kvinna. Personligen tycker jag att det skulle räcka med 300 stycken och farbror flås i en skottkärra i fronten skrikande så högt han orkar att du har ett skevt tändningsmönster, varför tänder du på barn ? osv

Förklarar också varför dom måste hålla tempot uppe - någonstans vill jag tro att det är just detta fler och fler faktiskt kommer fram till och Dumpen tappar sin betydelse (jämför med starten exempelvis).
Citera
2025-12-21, 15:10
  #99764
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Vet att Dumpen var i London ganska nyligen för att kolla in sina motsvarigheter, om jag förstått saken rätt. Men så mycket som SoP brinner för att skydda barn, måste lägga mycket energi och tid på utbildning, eller är dom fullärda?

Men jag kan inte minnas att jag läst om hur dom ser till att ligga framkant, nån som har koll?

Sara är väl nån motsvarighet till psykiater iaf, vet att hon kunde göra bedömningar som kräver den kompetensen.
Citera
2025-12-21, 15:50
  #99765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vet att Dumpen var i London ganska nyligen för att kolla in sina motsvarigheter, om jag förstått saken rätt. Men så mycket som SoP brinner för att skydda barn, måste lägga mycket energi och tid på utbildning, eller är dom fullärda?

Men jag kan inte minnas att jag läst om hur dom ser till att ligga framkant, nån som har koll?

Sara är väl nån motsvarighet till psykiater iaf, vet att hon kunde göra bedömningar som kräver den kompetensen.

"Fullärda" där satt den, underbart uttryckt och det är nog ungefär så Sara faktiskt ser på sig själv. Det är iofs sexigt med högt självförtroende men att ställa upp med Dumpen och förvänta sig Nobelpris så blir det lite fel, dessutom släpa på Putte som klädde sig i militärbrallor och hoodie med dödskallemotiv när han skulle göra reklam för Dumpen i Riksdagen blir så där på Nobelmiddagen.

Saras bordsskick fick vi ett smakprov på i Youtubekanalen Motvikt och det är fan inte ett mysterium att hunden sitter bredvid Sara vid matbordet.

Psykiatriker vet jag inte om Sara kallat sig men mycket möjligt. Sara låg lite lågt i början och kallade sig endast för "utgivare" men sen brakade det loss och fröken tog för sig bland titlarna: Jurist, läkare, chefredaktör, domare mm. Minns inte alla Saras titlar men det är endast flotta.

Man älskar Sara ändå och önskar att hon blir frisk.
Citera
2025-12-21, 17:45
  #99766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Sara är Sveriges proffsigaste psykolog på att bedömma risk för självmord vid uthängning. Ingen annan kan exakt avgöra den avvägningen med hennes professionella magkänsla, om man ska ringa upp alla bekanta eller inte, hålla i uthängning en stund. Vilken fin människa hon är som visar sådan medmänsklighet.

Precis Sara sa att hon kunde avgöra om en man var självmordsbenägen via ett telefonsamtal. Sinnessjukt eftersom hon inte har den utbildningen att avgöra såna viktiga faktorer!
Citera
2025-12-21, 17:50
  #99767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Sara är Sveriges proffsigaste psykolog på att bedömma risk för självmord vid uthängning. Ingen annan kan exakt avgöra den avvägningen med hennes professionella magkänsla, om man ska ringa upp alla bekanta eller inte, hålla i uthängning en stund. Vilken fin människa hon är som visar sådan medmänsklighet.

Vad skulle det vara för fel på Saras bedömningar menar du? Det är ganska mycket som står på spel och Sara kanske i bästa fall bollar lite med Putte om gäddan är upprunkad och klar för uthängning.

Givetvis skall denna lilla Madame få fortsätta med sin business men det börjar bli lite väl många självmord nu, 20 samt 700 krossade familjer? Och fröken kanske behöver vidareutbildning för kommande bedömningar? Putte skall nog helst inte tillfrågas alls när det gäller bedömningar gällande suicidrisk men det kanske är möjligt att Sara kan lite inom området men inga garantier.
Citera
2025-12-21, 18:09
  #99768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Precis Sara sa att hon kunde avgöra om en man var självmordsbenägen via ett telefonsamtal. Sinnessjukt eftersom hon inte har den utbildningen att avgöra såna viktiga faktorer!

Ja ett helt galet kul telefonsamtal mellan Aschberg och Sara Nilsson Eftersom att Sara kan avgöra när ambulans behöver tillkallas så är hon givetvis utrustad med kunskap om när det inte behövs.

Finns på t ex Youtube för den som är intresserad och fröken Nilsson går på hårt "Jävla svin!" men jag tycker lite synd om henne för Dumpen borde få operera ifred och absolut inte ifrågasättas, journalister skall hålla ihop.
__________________
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-12-21 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in