2025-12-21, 19:32
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Haha herregud! Tro mig, du har bra mycket värre problem än cannabis i ditt liv

Men nej, antagligen var du inte en "normal" person ens innan du testade cannabis, självklart kommer inte cannabis på något magiskt vis transformera dig till en "normal" person, och antagligen är du väldigt mottaglig till att alla förändringar som sker i ditt liv på ett eller annat vis blir negativa ting.

Hoppas du får den hjälpen du behöver och att dom lyckas hitta botemedel mot det som tynger dig, men att tro att cannabisen var boven i dramat gör inte att du kommer framåt, men visst är det bekvämt för vården att skylla på det för att slippa lägga pengar på dig.

Har man psykiska defekter eller andra åkommer skall man självklart inte börja använda berusningsmedel på daglig basis, det vet nog alla som är normalt funtade.

Mvh cannabisbrukare med 40 år i bagaget och aldrig någonsin har någon reagerat eller frågesatt några "förändingar" på mig genom dessa åren..
Varför är alla såna som dig här nästan?
Det här är ett internet forum. Jag är en fri själ. Behöver du bli personlig så? Man kan inte rubba mig mer. Det är väl bra. Jesus lever. Bara. Peace.
Citera
2025-12-21, 19:34
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Men herregud, förstår du inte att alla människor är olika? Verkligheten du lever i är bara din egen verklighet. Dina åsikter betyder ingenting för andra, dom har sina egna åsikter och du kan aldrig ändra någons åsikt ens med fakta. Tänk på det.

Jag är absolut inte religiös, det är ett tecken på låg Intelligens. Man har tappat förmågan att tänka rationellt det finns ingen logik i skallen.

Håll dina åsikter för dig själv. Men absolut, du ska inte hålla på med någonting. Kan din vanföreställning om en gud hjälpa dig leva ett sunt liv, perfekt. Jag klarar mig bra ändå. Men tack för din värdefulla expertis.
Jag är inte heller religiös. Vad är det för något? Jag har fått liv bara. Evigt liv. Jag är uppstånden.
Vadå religion.? Jesus!
Logiskt hade varit att blåsa skallen av sig. Därför jag ville röka. För att stå ut. Kablow! Nej jag är inte logisk. Där börjar livet. När man är redo att bli en dåre. Nykter och vaken.
Jag gör mitt bästa här. Varför ska du klaga.
Vi skriver om en gammal tråd. Jag kallar gärna ingen knarkare. It is what it is.
Antingen är man död eller har dött och blivit född igen. Det har jag upplevt.
Jag var död i knarket. Lögnerna. Lögnens fader.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-12-21 kl. 19:44.
Citera
2025-12-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Varför är alla såna som dig här nästan?
Det här är ett internet forum. Jag är en fri själ. Behöver du bli personlig så? Man kan inte rubba mig mer. Det är väl bra. Jesus lever. Bara. Peace.

Du har rätt. Fel av mig.

Jag har bara känslorna på utsidan när jag ser folk skriva saker som är stereotypa för propagandan vi dragits med i det här landet och fortfarande lider av.

Må väl, med eller utan cannabis.
Citera
2025-12-21, 19:53
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Du har rätt. Fel av mig.

Jag har bara känslorna på utsidan när jag ser folk skriva saker som är stereotypa för propagandan vi dragits med i det här landet och fortfarande lider av.

Må väl, med eller utan cannabis.
Tack. Jag uppskattar det. Detsamma.
Det var svårt att tro på ett liv helt utan mitt specialintresse.

Jag ville bara som Peter Tosh Bushdoctor jämt när han satt där i ganjabusken och bolma.
Det var det bästa jag kunde tänka mig för mig längre.

Ja nu anar jag något bättre för jag höll på att dö i min synd och upphävelse.
Det var svårt att ta hjälp efter allt. Deras spel. Tom att gå till Jesus. För vi hade inte klarat upp saker.
Det ordnar sig.
Citera
2025-12-21, 21:14
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Jag är inte heller religiös. Vad är det för något? Jag har fått liv bara. Evigt liv. Jag är uppstånden.
Vadå religion.? Jesus!
Logiskt hade varit att blåsa skallen av sig. Därför jag ville röka. För att stå ut. Kablow! Nej jag är inte logisk. Där börjar livet. När man är redo att bli en dåre. Nykter och vaken.
Jag gör mitt bästa här. Varför ska du klaga.
Vi skriver om en gammal tråd. Jag kallar gärna ingen knarkare. It is what it is.
Antingen är man död eller har dött och blivit född igen. Det har jag upplevt.
Jag var död i knarket. Lögnerna. Lögnens fader.
Det låter som att du fått ett andligt uppvaknande på syra lol. Jag klagar inte, jag skrev ju att det är toppen om det får dig att fungera i vardagen.

För tvåhundratusen år sedan utvecklades homo sapiens plötsligt intelligensen i onaturöigt tempo. Någonting hände. Detta var i samtid som psilocybin bildades i naturen. Rent logiskt måste dom tuggat på rötter, eller svampar som fick deras hjärnor att utvecklas. Spotta inte på samtliga droger.

Albert hofmann, framröstad som värdens största genie, borde ju vetat om det var farligt. Tror du kärringarna i riksdagen är smartare? Cannabis är absolut inte för alla och definitivt inte LSD men många kan hantera det. Men de flesta kan det. såvida man inte självmedicinerar såklart men då bör man uppsöka en vårdcentral.
Citera
2025-12-21, 21:56
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Jag hatar får och alkisar betydligt mer än hippies & flummare.
Citera
2025-12-21, 23:09
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Beroendet om man nu skall kalla det så bygger mer på att det för en själv, går inte hitta någon bra anledning till varför man inte skall röka då livskvaliteten höjs så pass när man röker om kvällarna.

Jag har gått ren säkerligen 15 gånger om inte mer under min livstid, men då har i dom flesta fallen handlat om att jag skall ut och resa i världsdelar där jag inte skulle riskera att börja leta cannabis både utifrån landens lagstiftningar och även dom andra riskerna det för med sig.

Att man på något vis skulle må dåligt psykiskt efter är inget jag upplevt vid något tillfälle men det kanske är inviduellt, jag har som längst varit ren nästintill ett år under min livstid och kan åtminstonde inte själv märka några skillnader på mig som person, aldrig hört någon i min omgivning påpeka det heller.

När man lärt sig använda cannabisen till något positivt som dom flesta gör med tiden är det svårt att ens vilja leva utan det då det blir lite doping känsla över det hela att varje morgon känna sig utvilad och helt redo för nästa dag, är man utan cannabis blir det för mig iallafall att kroppen aldrig kopplar av på riktigt.

För alla som läser vill jag dock poängtera att detta är min subjektiva upplevelse och bara för att det gick bra för mig kanske det inte går lika bra för en annan.

Men ser du vad själv skriver?
Citera
2025-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Men ser du vad själv skriver?

Utveckla gärna, det jag menar är att livet innan man fann cannabisen var att kroppen aldrig fann ro.
Citera
2025-12-21, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Jag hatar får och alkisar betydligt mer än hippies & flummare.
Jag är tvärtom men kanske beror på dom alkisar jag känt har varit någorlunda fungerande och riktiga karaktärer. Hippes & flummare blir mer eller mindre ”samma person” tycker jag.
Citera
2025-12-21, 23:28
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Man får ett mysigt flum med ett beroende svagare än kaffe. Lömsk säger snubben om det mildast berusningmedlet i världen. Trump talade varmt om cannabis igår, att det var ett läkemedel,
Om Trump sa att cannabis är bra så är väl bara det en röd flagga.
Citera
2025-12-22, 03:31
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om Trump sa att cannabis är bra så är väl bara det en röd flagga.
Det är och används som ett läkemedel, sedan får du tycka vad du vill. Tyck vad du vill om Trump men huvudsaken är att det kommer bli lagligt i hela Amerika. Jag tycker Trump är kung. Hans popularitet han aldrig varit högre utan växer. Tror den låg på 60% medans demokraterna ligger på -45. Jag tror inte dom bryr sig ett skit om vad någon utanför USA tycker.
Citera
2025-12-22, 04:53
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Det är och används som ett läkemedel, sedan får du tycka vad du vill. Tyck vad du vill om Trump men huvudsaken är att det kommer bli lagligt i hela Amerika. Jag tycker Trump är kung. Hans popularitet han aldrig varit högre utan växer. Tror den låg på 60% medans demokraterna ligger på -45. Jag tror inte dom bryr sig ett skit om vad någon utanför USA tycker.
Du har fel. Trump har aldrig varit så illa omtyckt som han är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in