2025-12-21, 14:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Umgås med min sambo för det mesta. I övrigt allehanda personligheter. I yngre dagar alltifrån strippor till kyrkflickor som gjorde revolt. Antar jag är en lätt person att tycka om utanför skärmlivet

Om vi tittar på proportionerna så går väl ändå gränsen att knulla på TV4 i Paradise Hotel, eller att sälja sig till någon gubbe i Dubai eller till Epstein. Jag kan vara lika "påklädd" som Sofia när jag öppnar min ytterdörr.

Vad skulle Epstein tjäna på att Sofia klämmer ut ett par ungar åt Carl Philip? Planerade han en kupp mot Kronprinsessan Victoria tillsammans med Knugen?

Det har ju Sofia också gjort?

Har du inte hängt med alls? Epstein hade ett internationellt nätverk, med diverse kopplerskor som skaffade fram unga flickor till de orgier, som han sedan bjöd världens dignitärer på. Sådana som Bill Clinton, Michael Jackson och f.d. Prins Andrew. I Sverige hette hans kopplerska Barbro Ehnbom. Flickorna erbjöds olika saker de önskade i utbyte, t.ex. hjälp med en modell- eller skådespelarkarriär, eller introduktion till en rik och känd man som de ville gifta sig med. Vissa av dessa flickor har det därför gått bra för, men andra - som inte var så mentalt starka, som Virginia Giuffre - gick i stället under...
Citera
2025-12-21, 15:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Va? Charles var kronsprins och tronarvinge vid tidpunkten för skilsmässan. CP är inget av det.
Ja precis. Därmed blev det en större skandal. Vilket var min poäng. Närmre kronan = större skandal.

Citat:
Anne var långt ifrån tronen, eftersom alla hennes tre bröder skulle ha ärvt den före henne (kvinnor får bara ärva den brittiska tronen om de inte har någon bror som kan göra det). Hon var inte så intressant.
Och därför är heller inte Prinsessan Sofia intressant.

Citat:
Sofia är en skandal hela hon, den värsta som setts i ett kungahus någonsin. Bara Mette-Marit och hennes odåga till son (som dock inte är kunglig och inte har arvsrätt) kan göra henne rangen stridig. För övrigt verkar det som att Mette-Marit också har legat med Epstein och hans vänner. Meghan verkar också ha gjort det...
Det är din åsikt. Har inte följt dramat jättenoga. Tänker jag kikar på det först när det finns något mer än att vuxna människor är vuxna. För tänker att problemet med Epstein var väl i första hand att han groomade barn som sexslavar, vilket i sin tur gav inflytande och makt bland politiker och affärsmän.

Citat:
Mette-Marit kommer troligen att avlida i närtid, så Haakon kan lika gärna avstå skilsmässa och stå ut den tid som är kvar, för att inte orsaka ännu mer skandal. Harry o Meghan har redan lämnat brittiska kungahuset, så hur Harry väljer att göra är hans ensak.
Finna det bevis på att Mette-Marit legat med Epstein? Och om det gör det. Hur gammal var Mette-Marit?

För tänker att om Mette-Marit träffade Epstein efter att hon gifte sig med Haakon så behöver inte en träff vara lika med att de låg med varandra. Så man kan undra vad du gör med dina manliga bekanta oavsett din relationsstatus om du är av motsatt uppfattning
Citera
2025-12-21, 15:03
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det har ju Sofia också gjort?
Nej. Hon har varit med. Men hon har ingen sexvideo.

Citat:
Har du inte hängt med alls? Epstein hade ett internationellt nätverk, med diverse kopplerskor som skaffade fram unga flickor till de orgier, som han sedan bjöd världens dignitärer på. Sådana som Bill Clinton, Michael Jackson och f.d. Prins Andrew. I Sverige hette hans kopplerska Barbro Ehnbom. Flickorna erbjöds olika saker de önskade i utbyte, t.ex. hjälp med en modell- eller skådespelarkarriär, eller introduktion till en rik och känd man som de ville gifta sig med. Vissa av dessa flickor har det därför gått bra för, men andra - som inte var så mentalt starka, som Virginia Giuffre - gick i stället under...
Jag har hängt med så långt. Skvallret måste bara invänta att verkligheten kommer ikapp.
Citera
2025-12-21, 15:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja precis. Därmed blev det en större skandal. Vilket var min poäng. Närmre kronan = större skandal.

Och därför är heller inte Prinsessan Sofia intressant.

Det är din åsikt. Har inte följt dramat jättenoga. Tänker jag kikar på det först när det finns något mer än att vuxna människor är vuxna. För tänker att problemet med Epstein var väl i första hand att han groomade barn som sexslavar, vilket i sin tur gav inflytande och makt bland politiker och affärsmän.

Finna det bevis på att Mette-Marit legat med Epstein? Och om det gör det. Hur gammal var Mette-Marit?

För tänker att om Mette-Marit träffade Epstein efter att hon gifte sig med Haakon så behöver inte en träff vara lika med att de låg med varandra. Så man kan undra vad du gör med dina manliga bekanta oavsett din relationsstatus om du är av motsatt uppfattning

Det vi diskuterade var väl om en skilsmässa överhuvudtaget skulle vara möjlig, och jag menade att den är det eftersom Carl Philip ändå inte är tronarvinge. D.v.s. det blir inte SAMMA skandal som om det skulle ha varit Victoria som hade skilt sig. Men självklart kommer veckotidningarna att tjäna massor av pengar på folks intresse ändå.

Det var innan Mette-Marit gifte sig med Haakon. Bevis finns inte, men Epstein var inte känd för att flyga över kvinnor till sin ö för att spela schack med dem... Mette-Marit hade ju heller inget intellektuellt utbyte att ge (liksom Sofia).

Kvinnornas ålder spelar ingen roll i detta perspektiv. Tvärtom: om de hade varit yngre hade man kunnat säga att de var offer, men i och med att de var 20+ så visste de vad de gjorde. Och då passar de inte som prinsessor och representanter för länder.
Citera
2025-12-21, 15:08
Medlem
Citat:
Va? Sofia "pryd av sig"? Vilka kvinnor umgås du med egentligen, om du sätter ribban där?

https://ist6-4.filesor.com/pimpandhost.com/1/3/3/1/13315/l/e/F/_/leF/81633_6d5924443ea5041a53218faeb1472cb3.jpg

Är det inte en skandal att Sofia har sålt sig till Epstein och hans vänner, i hopp om att bli rik och känd? Det är en MYCKET större skandal än något av det, som ledde upp till de andra kungliga skilsmässorna. Där handlade det åtminstone (när något sexuellt var orsaken överhuvudtaget) bara om otrohet - vid kärlek till någon annan - men aldrig om prostitution.

Det kan till och med vara så illa, som att det på något sätt var Epstein och bordellmamman Barbro, som som belöning för sexorgierna presenterade henne för CP. Det har ju kommit ut mail nu mellan Epstein och Barbro, där de låter nöjda över att Sofia vid tillfället var på alla löpsedlar i Sverige, när hon träffat prinsen. Det lät som "väl förrättat värv".

Bilden är inte på Sofia, som du med all säkerhet vet, så varför lägger du upp den?

Edit: Du börjar verkligen närma dig micro113 som den värsta inläggsskrivaren, hur välskrivna dina inlägg än är så är det bara svammel och spekulationer och äckliga krumbukter när någon väljer att inte godta dina alster.
Senast redigerad av B.Dowie 2025-12-21 kl. 15:19.
Citera
2025-12-21, 15:28
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Va? Sofia "pryd av sig"? Vilka kvinnor umgås du med egentligen, om du sätter ribban där?

https://ist6-4.filesor.com/pimpandhost.com/1/3/3/1/13315/l/e/F/_/leF/81633_6d5924443ea5041a53218faeb1472cb3.jpg

Du ser att det inte är Sofia på bilden, va?
Sofia har aldrig visat underlivet, däremot bröst och stjärt.

Jag är ungefär jämnårig med Sofia och samhället var otroligt sexualiserat när vi växte upp. Porrtidningar stod fullt synliga på ICA, Vecko-Revyn ställde frågor till kändisar om deras favoritställningar (och kändisarna svarade också på dem, utom Oldsberg, har jag för mig att det var, som blev rasande), Frida (en tidning man läste på mellanstadiet) gick igenom vilka samlagsställningar som tränade vilka muskler, så man kunde slå två flugor i en smäll, träning och sex, när en ny tjejtidning startade fick den namnet Silikon.
Tidsandan var HELT annorlunda.
Självklart vek inte vem som helst ut sig ändå men för en småstadstjej utan akademikerföräldrar tror jag det av många sågs som en ära att få vara med i Slitz. (Och brösten hade man ändå visat på badstranden eller i alla fall generationen över oss, det var inte tabu på samma sätt.)
Tycker jag det var classy gjort av Sofia? Nä.
Hade Sofia om hon var 20 år i dag vikt ut sig? Jag skulle faktiskt inte tro det.
Tycker jag att beteendet hör hemma i kungahus? Nä.
Skulle jag niga för henne och tilltala henne prinsessan? Aldrig i livet. Skulle kunnat göra det med drottning Elizabeth - niga då - men inte en chans med någon ur dagens generation, nakenbilder eller ej.
Jag kan inte se annat än att hon har skött sig exemplariskt sen hon gifte in sig. Har hon orsakat en enda skandal?
För nej, jag tror inte hon var prostituerad hos Epstein. Att en kvinna med tveksam moral ville få henne till Epsteins ö - vilket hon verkar sagt nej till! - gör väl henne - Sofia - inte klandervärd?
Hon var både vacker och sexig med en ganska ”minxig” utstrålning. Kan förstå att hon var populär och säkert kunde spela på sin sexualitet men sedan satte stopp (på samma sätt som hon faktiskt aldrig visat underlivet på bilder).
Förresten är det ”kul” (nåja) att se hur hon i tråden mobbas för sina tänder och sitt utstående födelsemärke. Strongt av henne att gå så länge utan att fixa dem och försöka duga som hon är.
(Btw - hon hade otroligt snygg kropp. Nej, hon skulle inte vikt ut sig. Men vad var hon - 19? Hon är 40ish nu. Herregud, hon har levt lika länge nu efter hon tog bilderna som innan. Hon har fött Carl Philip fyra barn och säkert varit en bra hustru och mamma. Helt ok att tycka att hon inte borde blivit prinsessa med sin bakgrund men löjligt att försöka få henne till någon slags internationell sexbov. Andrew utnyttjade unga tjejer. Sofia skulle i så fall varit en ung tjej som blev utnyttjad och inte förövaren. Viss skillnad. Men jag tror inte ens det hände. Hon verkar vara en otrolig skinn på näsan-tjej som kan säga stopp.)
Citera
2025-12-21, 16:36
Medlem
Citat:
Du tolkade mig bokstavligt. Min poäng var retorisk: Det finns ett hårdare motstånd mot att skiljas. Merparten av de som du radade upp var inte ens tronföljare.

Inte paralleller. Men man kan rangordna hur pass skandalomsusat någonting var.

Om vi jämför när Prins Charles (han var inte kung då) skiljde sig från prinsessan Diana,
med
Mark Phillips och Anne, Princess Royal så är händelserna som föregick ganska enorm skillnad i skandalnivå, där det senare inte ens utgjorde en skandal.

Så du får gärna pinpointa vart på skalan Carl Philip och Prinsessan Sofia befinner sig.

Du kör med nitpicking. Jag svarade dig på en kort fråga och det är nu enligt dig fel svar.
Din fråga var då felställd om du ville ha med tronföljare. Så skrev du inte.

Jag kallar kung Charles för kung, då han är det. Att han var prins en gång bryr jag mig inte om.

Jag kallar vår kung för 'kungen' också, således skriver jag inte 'en gång när när kronprisen träffade fröken Sommerlath'. Eller 'lillprinsen' eller vad han har kallats för.

För övrigt så fattar jag överhuvudtaget inte vad du vill med Prinsessan Anne och Mark Ph. Vilka händelser pratar du om som 'föregick en ganska enorm skillnad i skandalnivå, där det senare inte ens utgjorde en skandal. (?) Svårt att tolka det du skriver, då du både svarar och motsäger dig själv.

Att det gick rykten om Annes otroheter är väl en sak men att hennes make lyckades få barn med en annan kvinna får man väl kalla skandal.

C-P personligen har väl inte gjort något som kan liknas vid en skandal. Möjligtvis det ofattbara att han gifte sig med Sofia men det tror jag var dåligt omdöme.
Det är väl hans kära hustru denna tråd handlar om eller hur?
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-21 kl. 16:38.
Citera
2025-12-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Du kör med nitpicking.

Det handlar nog ytterst om försök till damage control.
Håller med om att postaren du bemöter lägger in diverse tolkningar och sidospår, i andras inlägg, och nystar glatt vidare i sina egna associationer.
Så gjorde jag också, när jag var ung och ”politiskt medveten”
Med vissa vapendragare behöver man inga fiender (tänker närmast på cleolinas inlägg.)
Grytan hålls kokande iaf
Citera
2025-12-21, 17:39
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Du kör med nitpicking. Jag svarade dig på en kort fråga och det är nu enligt dig fel svar.
Din fråga var då felställd om du ville ha med tronföljare. Så skrev du inte.
Hur många prinsar och prinsessor har egentligen skilt sig genom världshistorien, räknat i procent? Och då menar jag faktisk skilsmässa, inte “skilsmässa” i betydelsen halshuggning, annullering eller annan kreativ lösning i stil med Henry VIII.
Poängen med frågan är inte att påstå att kunglig skilsmässa är omöjlig. Den är uppenbart möjlig. Poängen är att den historiskt sett är ovanlig, motarbetad och nästan alltid föregås av något som uppfattas som institutionellt belastande. Ju närmare kronan, desto högre tröskel. Och ju högre tröskel, desto större måste det vara som leder fram till ett uppbrott.

Det är därför det inte räcker att rada upp exempel på skilsmässor och konstatera att “det händer”. Man måste titta på varför det hände, i vilket läge det hände och hur systemet reagerade. Skilsmässan är oavsett en skandal ur hovstatens perspektiv, eftersom den bryter mot den ordning man försöker upprätthålla. Ungefär på samma sätt som att kungen inte ska serveras morgonkaffe före ett statsbesök, inte för att kaffe är farligt, utan för att man inte vill riskera att den symboliska ordningen störs av något så banalt som en bajsnödig monark.

Citat:
C-P personligen har väl inte gjort något som kan liknas vid en skandal. Möjligtvis det ofattbara att han gifte sig med Sofia men det tror jag var dåligt omdöme.
Vad vill du ha sagt? Att Sofia inte utgör en del av kungahuset? Eller att Diana inte var en skandal?

Om vi drar paralleller mellan Diana och Sofia. Anser du att sett till faktiska händelser att det är likvärdigt på skandalnivå?
För som går att konstatera så verkar ingen riktigt kunna peka på vad hon gjort som är fel, mer än att ha varit på en plats bland flera hundra andra människor på samma societetsnivå.
Citera
2025-12-21, 17:44
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Det handlar nog ytterst om försök till damage control.
Håller med om att postaren du bemöter lägger in diverse tolkningar och sidospår, i andras inlägg, och nystar glatt vidare i sina egna associationer.
Så gjorde jag också, när jag var ung och ”politiskt medveten”
Med vissa vapendragare behöver man inga fiender (tänker närmast på cleolinas inlägg.)
Grytan hålls kokande iaf
Jag håller med om att skriva i skvallerforumet "att något inte är skandal" är som att svära i kyrkan. Var inte meningen att avbryta ert cirkelrunkande. Men ibland hjälper det med en dos verklighet. Kan vara nyttigt om man låter sig hjärntvättas av Svensk Damtidning, Stoppa Pressarna samt Se & Hör
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-21 kl. 18:07.
Citera
2025-12-21, 17:45
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Jag är ungefär jämnårig med Sofia och samhället var otroligt sexualiserat när vi växte upp. Porrtidningar stod fullt synliga på ICA, Vecko-Revyn ställde frågor till kändisar om deras favoritställningar (och kändisarna svarade också på dem, utom Oldsberg, har jag för mig att det var, som blev rasande), Frida (en tidning man läste på mellanstadiet) gick igenom vilka samlagsställningar som tränade vilka muskler, så man kunde slå två flugor i en smäll, träning och sex, när en ny tjejtidning startade fick den namnet Silikon.
Tidsandan var HELT annorlunda.
Självklart vek inte vem som helst ut sig ändå men för en småstadstjej utan akademikerföräldrar tror jag det av många sågs som en ära att få vara med i Slitz. (Och brösten hade man ändå visat på badstranden eller i alla fall generationen över oss, det var inte tabu

Jag är 35+, växte upp i villaförorter utanför Stockholm och känner inte igen mig i det du beskriver.

Sofia var bara sexton år gammal när hon reste till andra sidan jorden för att plåtas i bikini och ta lättklädda bilder; det här var flera år innan utviket i Slitz. Det kräver en speciell karaktärstyp för att ta ett sådant ”uppdrag” i en så pass ung ålder. Jag och min umgängeskrets hade utan tvekan sett henne som mer eller mindre prostituerad om vi varit bekanta med henne. Instagram och liknande fanns inte på den tiden så det fanns inte på kartan att man skulle vika ut sig i underkläder någonstans. Att ”hora” ut sig var någonting skamligt.
Citera
2025-12-21, 18:03
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det vi diskuterade var väl om en skilsmässa överhuvudtaget skulle vara möjlig, och jag menade att den är det eftersom Carl Philip ändå inte är tronarvinge. D.v.s. det blir inte SAMMA skandal som om det skulle ha varit Victoria som hade skilt sig. Men självklart kommer veckotidningarna att tjäna massor av pengar på folks intresse ändå.

Det var innan Mette-Marit gifte sig med Haakon. Bevis finns inte, men Epstein var inte känd för att flyga över kvinnor till sin ö för att spela schack med dem... Mette-Marit hade ju heller inget intellektuellt utbyte att ge (liksom Sofia).

Kvinnornas ålder spelar ingen roll i detta perspektiv. Tvärtom: om de hade varit yngre hade man kunnat säga att de var offer, men i och med att de var 20+ så visste de vad de gjorde. Och då passar de inte som prinsessor och representanter för länder.
Vad är skandalen?

Ponera att det du säger är sant: Sofia och Epstein låg med varandra. Har Epstein smittat Sofia med ett pedofilvirus? Eller är det Sofias sköte som inspirerade honom att jaga småbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in