2025-12-04, 22:01
Medlem
448s avatar
En 500grams kesoburk o en påse frysta skalade räkor och salt är en fin proteinladdning efter ett pass
Citera
2025-12-05, 00:35
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
En 500grams kesoburk o en påse frysta skalade räkor och salt är en fin proteinladdning efter ett pass
Så är det. Men smakar fan värre än rövsmör. Men vill man vara fin får man lida pin.
Citera
2025-12-05, 05:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja det är inte bra detta. Det visar hur ohälsosam maten (kesellan) är idag. Processat blir mer och mer ohälsosamt för oss. Jag skurade mad kesellan för något år sedan. Kommer aldrig börja igen.
Är det något fel med lättkvarg? Jag köper de flesta sorter lättkvarg beroende på vilken butik jag är i (aldrig smaksatt dock).
Citera
2025-12-05, 15:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är det något fel med lättkvarg? Jag köper de flesta sorter lättkvarg beroende på vilken butik jag är i (aldrig smaksatt dock).

Kolozzeum har en tråd som heter "1000 recept på kvarg" eller något sådant om du vill ha inspiration till naturell kvarg.
Jag tror inte de naturella är dåliga för kroppen. Men jag är inte så insatt i just kvarg. Köpte naturell själv i minst 5 år.
Om plånboken tillåter så skulle jag uppgraderat till riktig mat som ägg och kött. Men annars är det ju en bra proteinkälla för plånboken. Det är inget fett i sådana så om jag hade fått leva om de åren så hade jag hällt i lite grädde på 40% fetthalt. Överlag fick jag i mig rätt dåligt med fett på mina första 10 träningsår. Speciellt fett från smör, kött och ägg. Jag brukade ha rapsolja i min proteindrink som jag hade till frukost. Detta var ca 17 år sedan dock.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-12-05 kl. 15:14.
Citera
2025-12-05, 18:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Så är det. Men smakar fan värre än rövsmör. Men vill man vara fin får man lida pin.

Så jävlig är den inte , men man kan tillföra körbärstomater,gurktärnigar,oliver o lite lök/vitlök.

Denna kräver bra med salt
Citera
2025-12-21, 17:03
Medlem
CommonSenses avatar
Nu va det ett tag jag såg detta på instagram
Blanda kvarg med keso och ha kalorisnål sylt på så blir det som risifrutti
Va tvungen och testa detta och det va jävligt gott, körde dock utan sylt men ska kika nästa gång efter denna kalorisnåla sylten och testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in