2025-12-21, 00:59
  #99745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Rättegången i januari kommer att ställas in, vaken Dumpen eller rättsväsendet kommer vilja att den sker, de kommer vänta in EUs utslag. Och därefter kommer Dumpen inte längre fungera.

Volontärerna kan ses som frilansare även om de inte får lön. De är inte skonade från skuld och åtal, den s k goda saken ger ingen frigång.

Ja Sara kommer ställa in rättegången då hon kommer vara i Soumi i januari. Vi tycker olika men varför i helvete är det så svårt att stötta Sara? Det är inte Puttes fylla vi skramlar till här utan Saras hälsa.

Jag ber er hjälp Sara nu, skicka något. Dumpen har gjort så mycket bara, tänk på barnen. Det är en riktig raket Dumpnen satt fingret på-

https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849& amp;amp;utm_campaign=fp_sharesheet&utm_med ium=customer&amp ;utm_source=copy_link
Citera
2025-12-21, 01:21
  #99746
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja Sara kommer ställa in rättegången då hon kommer vara i Soumi i januari. Vi tycker olika men varför i helvete är det så svårt att stötta Sara? Det är inte Puttes fylla vi skramlar till här utan Saras hälsa.

Jag ber er hjälp Sara nu, skicka något. Dumpen har gjort så mycket bara, tänk på barnen. Det är en riktig raket Dumpnen satt fingret på-

https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849& amp;amp;utm_campaign=fp_sharesheet&utm_med ium=customer&amp ;utm_source=copy_link

I finland finns ett talesätt. ei sa peitää, som kan åberopas i detta då så vi inte ska "övertäcka" gäddornas avsikter.
Hyvä soumi!
Citera
2025-12-21, 02:57
  #99747
Avstängd
HajPaDigs avatar
Varför slet Sara av sig peruken och hade den i ena handen då hon jagade #714 tror ni ? Det blev en extra effekt på det hela med flintskallen. Hoppas hon fortsätter med det. Bör inte flåsgubben också raka huvudet i sympati ? Eller hela Dumpensekten ?
Citera
2025-12-21, 04:50
  #99748
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Varför slet Sara av sig peruken och hade den i ena handen då hon jagade #714 tror ni ? Det blev en extra effekt på det hela med flintskallen. Hoppas hon fortsätter med det. Bör inte flåsgubben också raka huvudet i sympati ? Eller hela Dumpensekten ?

Jag vill se alla 300.000 swish tanterna på Facebook raka skallen i sympati, lagom till Julafton.
Citera
2025-12-21, 09:09
  #99749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja Sara kommer ställa in rättegången då hon kommer vara i Soumi i januari. Vi tycker olika men varför i helvete är det så svårt att stötta Sara? Det är inte Puttes fylla vi skramlar till här utan Saras hälsa.

Jag ber er hjälp Sara nu, skicka något. Dumpen har gjort så mycket bara, tänk på barnen. Det är en riktig raket Dumpnen satt fingret på-

https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849& amp;amp;utm_campaign=fp_sharesheet&utm_med ium=customer&amp ;utm_source=copy_link

Se där äntligen ny rättegång igen som hon kan försöka ducka, då ska jag lägga in om semester, för jag ska dit!
Citera
2025-12-21, 09:12
  #99750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Jag vill se alla 300.000 swish tanterna på Facebook raka skallen i sympati, lagom till Julafton.

Saras tanter skickar inga pengar trots tjat från Dumpens sida och inte fan skriver tanterna på pappret om lagändring som fröken viftar med trots tjat även på den fronten. Man börjar misstänka att det här är det enda Sara har i skallen.

Ska det bli fart på Saras behandling så får nog kritikerna rycka in och skicka en slant! Man blir förbannad på dessa snåla sektmedlemmar som även tycker att Dumpens freakshow skall vara gratis.


Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Varför slet Sara av sig peruken och hade den i ena handen då hon jagade #714 tror ni ? Det blev en extra effekt på det hela med flintskallen. Hoppas hon fortsätter med det. Bör inte flåsgubben också raka huvudet i sympati ? Eller hela Dumpensekten ?

Sara är så himla söt i den där utstyrseln hon köpt på Buttericks och går verkligen in i rollen som "Natasha". Peruken brukar dock åka av när det skall kutas efter snuskgubbar, kolla t ex konfrontationen Vandraren i Lund. Flås och rökhosta är förekommande ja men dom är underbara våra vänner
Citera
2025-12-21, 09:20
  #99751
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgardsgatan
Se där äntligen ny rättegång igen som hon kan försöka ducka, då ska jag lägga in om semester, för jag ska dit!

Blir hon fälld så öppnar det dörren för alla andra män som sannolikt avstått att försöka p g a att det historiskt sett inte varit möjligt. Om då någon annan stämmer på samma vis, kan man enkelt hänvisa till domen i detta ärende - för det är trots allt samma sak.

Samt att eu-domstolen kan öppna en annan dörr, att skölden i form av utgivningsbevis inte gäller.

Sammantaget är ärendet vi pratar om inte första och sista kan man väl säga, snarare första knuffen.
Citera
2025-12-21, 09:33
  #99752
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ska det bli fart på Saras behandling så får nog kritikerna rycka in och skicka en slant! Man blir förbannad på dessa snåla sektmedlemmar som även tycker att Dumpens freakshow skall vara gratis.

Behövs det 1m för inleda behandling, alltså att nuvarande 800k inte räcker för påbörja den?
Citera
2025-12-21, 11:23
  #99753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Blir hon fälld så öppnar det dörren för alla andra män som sannolikt avstått att försöka p g a att det historiskt sett inte varit möjligt. Om då någon annan stämmer på samma vis, kan man enkelt hänvisa till domen i detta ärende - för det är trots allt samma sak.

Samt att eu-domstolen kan öppna en annan dörr, att skölden i form av utgivningsbevis inte gäller.

Sammantaget är ärendet vi pratar om inte första och sista kan man väl säga, snarare första knuffen.
Nop, inte samma. Varje ärende i förtal är ett nytt ärende även av samma information.

Så även om denna rättegång blir fällande kan andra bli friande. Även om det kanske inte är sannolikt. Det beror högst troligt på hur de kan hantera försvarligheten i de olika fallen. Samt sanningsbedömningen i vad de säger.

Så har de gjort olika och sagt olika samt funnits olika information i de olika ärenden så kan utfallen bli olika. I de aktuella fallet har han inte mött upp dem och om jag förstår rätt skickade han bara en klandervärd bild efter mycket tjat av fiskaren. De kom sedan och lurade ut honom till parkeringen igenom att säga att de kört på hans bil.

Så lite unikt mot någon som exempelvis snackat med pedomamma och i farten spelat med i fantasierna där de sagt att de vill eller har varit på små barn. Eller alla andra uthängningar. Beror ju också på vad som sägs i videon med mera.

Även vilka påföljder har betydelse. Så nej, bara för att denna skulle få fällande dom är det inte ett prejudikat som kan åberopas för andra fall.

Dessutom så döms dessa fall av jury som kan döma som de känner utan att gå på fakta. Om jury fäller så kommer de upp framför domare.
Citera
2025-12-21, 11:31
  #99754
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Nop, inte samma. Varje ärende i förtal är ett nytt ärende även av samma information.

Så även om denna rättegång blir fällande kan andra bli friande. Även om det kanske inte är sannolikt. Det beror högst troligt på hur de kan hantera försvarligheten i de olika fallen. Samt sanningsbedömningen i vad de säger.

Så har de gjort olika och sagt olika samt funnits olika information i de olika ärenden så kan utfallen bli olika. I de aktuella fallet har han inte mött upp dem och om jag förstår rätt skickade han bara en klandervärd bild efter mycket tjat av fiskaren. De kom sedan och lurade ut honom till parkeringen igenom att säga att de kört på hans bil.

Så lite unikt mot någon som exempelvis snackat med pedomamma och i farten spelat med i fantasierna där de sagt att de vill eller har varit på små barn. Eller alla andra uthängningar. Beror ju också på vad som sägs i videon med mera.

Även vilka påföljder har betydelse. Så nej, bara för att denna skulle få fällande dom är det inte ett prejudikat som kan åberopas för andra fall.

Dessutom så döms dessa fall av jury som kan döma som de känner utan att gå på fakta. Om jury fäller så kommer de upp framför domare.

Ah, då är jag med. Har inte sett uthängningen med mannen ifråga, men absolut till mannens fördel. Detta belyser även en sak jag nämnt tidigare, Dumpen själva anser att alla män är likadana. Om så vore fallet skulle det återspeglas även i rättsfall - exempelvis att detta ärende skulle gå att applicera på eventuella kommande.

Det skiljer sig trots allt enormt mellan männen och deras beteende, avsikter, förhoppningar - även om Dumpen ser likadant på alla, lite för fyrkantigt resonemang, för dom går utan problem att dela in i olika kategorier. Har dock gett upp hoppet att få gehör för det resonemanget.

Även om det skulle återspeglas i låt säga 10 olika förhandlingar, men olika kategorier av män så rubbar det inte Dumpens rationalisering, även om domar tydligt skulle påvisa att det är skillnad.
Citera
2025-12-21, 12:16
  #99755
Medlem
Rumpkorvens avatar
Det är sjukt att en del fortfarande tycker att dumpen inte borde få finnas. Samtidigt ändras inte lagstiftningen alls. Hur går kritiken och den uteblivna lagändringen ihop?
Citera
2025-12-21, 13:05
  #99756
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det är sjukt att en del fortfarande tycker att dumpen inte borde få finnas. Samtidigt ändras inte lagstiftningen alls. Hur går kritiken och den uteblivna lagändringen ihop?

Utebliven lagändring? Bara för att SD gapar högt att såhär och såhär ska vi göra - där slutar dom flesta lyssna. Detta är citat från SD själva för 1v sedan: "Snart har vi även ett komplett lagförslag för hur polisen ska få fiska efter pedofiler, ungefär som Dumpen."

Det är inte samma sak som många antar, fr.o.m låt säga 1 Juli 26 är det såhär. Missar helt att det är ett förslag. Väldigt många förslag som skulle stöta på motstånd senare, då det snarare är retorik än realistiskt, men det återstår att se. Har bara läst vissa saker som regelrätt strider mot lite för mycket. Så sluta lyssna på förslag och anta att det faktiskt blir så.

Sedan så vill jag påstå att väldigt få är emot Dumpen - något vi har konstaterat många gånger, däremot är metoder m.m. direkt skadliga, skadar mer än räddar är inte ett vinnande koncept. Samt att det är omöjligt att rationalisera som Dumpen gör. Det är enorm skillnad på männen som vill förgripa sig på en 2 åring, och en man som snarare ser mötet som en date med en 20 åring.

Skulle man applicera detta på allt, då kan vi ta bort en hel del i rättsväsendet, som dråp, vållande till annans död (mord), snatteri, stöld, ringa stöld, grov stöld - allt är grov stöld.

Med droger så finns det inte eget bruk, ringa narkotika brott heller, allt blir samma.

Det är sådana nyanseringar även nämnda lagförslag måste tänka på, även uppsåtet. Det fungerar helt enkelt inte lika svart/vitt som Dumpen & Co gärna vill att det skall göra - tyvärr.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-21 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in