2025-12-20, 20:26
  #99733
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Vet att att det är svårt för vissa men det är så hör. Dumpen har ett AB som driver hemsidan och en förening som fiskar, enkelt förklarat.
Fiskarna är volontärer åt föreningen som vilken jävla typ pappa som är fotbollstränare som helst.

Fascinerande att man kan lösa behovet av arbetskraft på det sättet!

Svensk idrottsrörelse är ju inte direkt ett aktiebolag, men där ser man.
Citera
2025-12-20, 20:39
  #99734
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Fascinerande att man kan lösa behovet av arbetskraft på det sättet!

Svensk idrottsrörelse är ju inte direkt ett aktiebolag, men där ser man.

Ja, utan volontärer skulle svensk idrott dö.
Samma sak ned brf:er, samfälligheter och såklart även föreningen Dumpen.
Citera
2025-12-20, 20:40
  #99735
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Ja, utan volontärer skulle svensk idrott dö.
Samma sak ned brf:er, samfälligheter och såklart även föreningen Dumpen.

Jag trodde Dumpen var ett aktiebolag?
Citera
2025-12-20, 20:44
  #99736
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag trodde Dumpen var ett aktiebolag?
Då trodde du fel, se mitt tidigare inlägg.
Citera
2025-12-20, 20:53
  #99737
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Bevisas? Ja det är ju bara läsa vad de skrev och kolla att kondomerna och vaselinet är i innerfickan. Märkligt att det går skitlätt i England, Danmark, Norge etc men här i sverige så finns det jävligt mycket motstånd mot att skydda barn.

Kanske hänger ihop med Geijerskandalen vad vet jag.

Intressant att poliserna Sara och Putte har rätt att göra en komplett kroppsvisitation och leta efter kådisar i innerfickan.
Citera
2025-12-20, 22:40
  #99738
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
kan du inte svara seriöst?
Okej, sex med underårig, straffskalan kan vara densamma som våldtäkt om man vill det.

De vill säga, brotten ska benämnas så som de är.

Tycker du att man ska slå ihop mord och dråp, tycker inte jag även om straffen "kan" bli lika.
__________________
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-12-20 kl. 22:45.
Citera
2025-12-20, 23:08
  #99739
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Enligt Dumpen så är de volontärer.
Det betyder att det utför ett arbete utan ekonomisk ersättning, då du inte visste det.

Dumpens verksamhet kommer att fortsätta tills lagstiftaren tar brott mot barn på allvar!

Vive la révolution!
Rättegången i januari kommer att ställas in, vaken Dumpen eller rättsväsendet kommer vilja att den sker, de kommer vänta in EUs utslag. Och därefter kommer Dumpen inte längre fungera.

Volontärerna kan ses som frilansare även om de inte får lön. De är inte skonade från skuld och åtal, den s k goda saken ger ingen frigång.
Citera
2025-12-20, 23:22
  #99740
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Rättegången i januari kommer att ställas in, vaken Dumpen eller rättsväsendet kommer vilja att den sker, de kommer vänta in EUs utslag. Och därefter kommer Dumpen inte längre fungera.

Volontärerna kan ses som frilansare även om de inte får lön. De är inte skonade från skuld och åtal, den s k goda saken ger ingen frigång.

Tråkigt nog för vissa så kommer Dumpen leva kvar. EU kan inte stoppa detta. Tråkigt flr er men roligt för oss, kort sagt.
__________________
Senast redigerad av ten 2025-12-20 kl. 23:32.
Citera
2025-12-20, 23:40
  #99741
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
Dumpen tvingar inte gäddorna med pistolhot att komma till mötesplatsen, dom förstör sina egna liv. har du hört den förut? jo visst, men det tål att upprepas.

utan sexuellt intresse för barn eller fjortisar så hade inte gäddorna förstört sina familjer, hur svårt ska det vara att respektera sin fru och sin familj egentligen?
Gäddorna verkar ha väldigt svårt att se sin egen del i det hela.
Det är liksom alla andras fel.
Har dom ingen självinsikt?
Citera
2025-12-20, 23:59
  #99742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
vad tycker du att sex med underårig ska kallas då? romantisk älskog?
Det finns två brott som heter "samlag med avkomling" och "samlag med syskon", så en bra rubricering vore "samlag med minderårig".
Citera
2025-12-21, 00:35
  #99743
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Vet att att det är svårt för vissa men det är så hör. Dumpen har ett AB som driver hemsidan och en förening som fiskar, enkelt förklarat.
Fiskarna är volontärer åt föreningen som vilken jävla typ pappa som är fotbollstränare som helst.
Ny info från dig, föreningen sköter rehabilitering enligt tidigare info, fiskarna fiskar åt AB enligt tidigare info.
Citera
2025-12-21, 00:42
  #99744
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja, en dröm för Elon Musk och Tesla. Facket kan ha en åsikt. De jobbar men staten får ta försörjningen av dem. Staten kan ha åsikt om att de får försörja arbetskapabla personer, kan va ett utnyttjande och kan vara olagligt. Vid diverse ersättningstillfällen får man jobba som högst, lite grann.

Men i denna tråd hanterar vi de som vill knulla barn! å inte mekaniker utan kollektivavtal.

Appropå knulla så kallades de fjässa eller nuppa när jag växte upp, nån som kan relatera till det? Ja inte om barn är inblande då. Har nå som sett om Dumpen använt dessa vackra ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in