Citat:
Ursprungligen postat av
Mylifeasamom91
Hej. Min sambo har många gånger tagit upp att han vill att vi har trekant med en kille till. Jag har alltid försökt att vifta bort de då jag känner att de inte är nåt som intresserar mig. Men han tar upp de oftare och oftare. Kan visa bilder på killar och fråga om jag skulle vara intresserad av honom osv. Hur tycker ni att jag ska gå tillväga? Ska jag ha trekant för hans skull? Säger inte att de inte verkar spännande är bara inte intresserad och fundersam på de.
Man behöver inte komma överens om något eller rättare sagt, men behöver inte förverkliga det. Ett första steg kan vara att helt enkelt bara ha sex där man fantiserar om att en tredje person är med.
Man kan fantisera om att olika personer är med, men det händer inte i verkligheten. En del tänder på tanken, inte på att det verkligen händer. Ett sort förspel. Många killar och tjejer fantiserar om olika sexhändelser när de tillfredställer sig själva. Se det som en utökning av det.
Ska man sedan prova i verkligheten så kan man börja med att testa med en som bara får nöjet att titta på eller att man träffar ett annat par och har sex i samma rum utan att man byter partner.
Menar att man behöver inte gå direkt på att genomföra en trekant utan ge sig själv och även partnern en chans känna efter vad man egentligen vill steg för steg.
Det finns också andra aspekter som kan komma in, är man beredd kanske att ha ett öppet förhållande där båda har rätt att söka sig till andra partners men man stannar såklart kvar i det förhållande man redan har.
Iallafall, det som är risken är att fantasi och verklighet krockar med varandra. Att man känslomässigt inte klarar av det som verkar så lätt i fantasin. Därför är det bra att inte köra fullt ut på en gång.