Citat:
Ursprungligen postat av
X-and-Y
Det intressanta är att både Danmark och Norge har fängelsestraff på något som är extremt osannolikt. Så där korrelerar lagen väldigt dåligt med verkligheten.
Tror inte det, för det är samma problematik, barnet finns inte i verkligheten. Uppsåtet för brottet ifråga är riktat mot någon som inte finns. Du får gärna fördjupa dig i deras lagar - om barnet är fiktivt.
Vidare, när Dumpen tar kontakt med dessa män tror jag det spelar ingen roll om dom säger dom är 19 eller 14 - Dumpen målar upp det som det viktiga är <15 , det tror inte jag. Det handlar snarare om att någon
överhuvudtaget tar kontakt. Skulle dom faktiskt vara prepubertala och säga dom är 10 skulle majoriteten av männen backa, är dom däremot utvecklade och lika gärna kan vara 18 så blir det en annan sak.
Detta belyser det jag menar, männen är i flesta fall snarare ute efter fantasier, skriva, bekräftelse m.m. Det är Dumpen själva som vinklar det hela.
Det rättfärdigar inte allt, finns säkerligen män som är per definition renodlade pedofiler och hellre ser siffran 7 än 15. Men sett till 715 män, så är dom med all sannolikhet en minoritet.
Det är dessa män som jobbar i skolan, den orimligt trevliga grannen etc. Sannolikheten att provocera fram dom med dessa metoder är låg - speciellt när Dumpen själva tar kontakt (egentligen naivt av Dumpen att ens tro det).
Vilket till slut leder oss in på min ståndpunkt, metoderna för att fånga in denna mindre grupp orsakar alldeles för mycket skada i helheten.
5% nytta rättfärdigar inte 95% skada.