2025-12-20, 00:44
  #99697
Medlem
Nej. Det säger jag inte. Men Patrik gör de
Och du ändrar dig hela tiden eller svarar på saker som inte finns med. Sen kallar du alla som inte håller med dig för gäddor.
Sen är det många gånger du argumenterar med att du tror eller dumpen säger att....
Även när dom själva sagt motsatsen till vad du tror eller att dumpen säger.
Det finns inget djup i dina argument. Du argumenterar lika platt som en hemsk höjdhoppare jag umgicks med förr.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är ju ni som tjatar om att det är ett straff. De visar bara vad gäddan skriver och vad de är beredda att göra. Det är upp till vanligt folk att bestämma vad de tycker om gäddans handlingar.
T.o.m du kanske kan ana vad normala människor tycker?
Citera
2025-12-20, 05:40
  #99698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är ju ni som tjatar om att det är ett straff. De visar bara vad gäddan skriver och vad de är beredda att göra. Det är upp till vanligt folk att bestämma vad de tycker om gäddans handlingar.
T.o.m du kanske kan ana vad normala människor tycker?

SVT:s dokumentär "Mordet och Malå" visar, vad folk som anser sig vara "normala" kan ställa till med... Finns på SVT Play (tre avsnitt).
__________________
Senast redigerad av BeskB 2025-12-20 kl. 05:54.
Citera
2025-12-20, 06:32
  #99699
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla normala anser att ni är värda mindre än en gängkriminella mördare, de ger sig åtminstone på någon som är med i leken och som kan ge igen med samma mynt.

En gädda är verkligen bottenskrapet av de kriminella. Dom spelar i samma liga som Anders Eklund.
Du tycker uppenbarligen det är heelllt okej med att påverka en 12 (minderårig) att mörda, och dessutom att inte instruera så att det skjuts rätt person, kanske du blir offer nästa gång.

Din argumentation är ungefär lika illa som under häxprocesserna.
Citera
2025-12-20, 06:48
  #99700
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är det absolut. Men att möta upp en minderårig på en avtalad plast med en förhoppning att få knulla en minderårig är inte ok. Hade det inte varit dumpen som va där så hade de utfört något som enligt lagen är våldtäkt av barn. T.o.m du borde inse att det är en stor skillnad?
Dumpens existens beror på Sveriges unika lag att kalla sex med underårig för våldtäkt. Utan den lagen hade Dumpen inte fått till denna fjong med "du är här för att våldta".

Det är stora risker med att stöpa om språket i lagtexter och myndighetsspråk.
Citera
2025-12-20, 06:52
  #99701
Medlem
X-and-Ys avatar
Den finns en jäkla massa forskning om nätdejtning, och hur fantasier om sex online och sedan ett möte med IRL sex korrelerar. Även forskning på om man blandar in en juridisk risk, så som Dumpen eller i länder där utomäktenskaplig sex, homosexualitet är förbjudet. Jag orkade inte läsa alla hundratals sidor forskningsrapporter, men lät AI göra en sammanfattning.

Typ av möte Chans till sex Vanligaste utfall
Dejtingsajt (med bilder/video) 30–40 % Sex eller en andra dejt.
Sexchatt (inga bilder, lagligt) ~10 % En artig fika, sedan hejdå.
Sexchatt (med/utan bilder, olagligt) 1–5 % Mötet ställs in i sista sekund, eller en kort, nervös fika.

En från början klart och tydligt i text, planerat möte för sex: Har i verkligheten en extremt osannolikt risk för sex, kring 2,5%, då det finns en juridisk risk.

Det alla här, Karlsson, Gräv, Fiskare, Tanterna på Facebook gruppen ... tror är bara för att något står skrivet i en sexfantasi, så är det 100% sant, stämmer inte alls.

Det intressanta är att både Danmark och Norge har fängelsestraff på något som är extremt osannolikt. Så där korrelerar lagen väldigt dåligt med verkligheten.
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-20 kl. 07:07.
Citera
2025-12-20, 07:11
  #99702
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpens existens beror på Sveriges unika lag att kalla sex med underårig för våldtäkt. Utan den lagen hade Dumpen inte fått till denna fjong med "du är här för att våldta".

Det är stora risker med att stöpa om språket i lagtexter och myndighetsspråk.
vad tycker du att sex med underårig ska kallas då? romantisk älskog?
Citera
2025-12-20, 07:17
  #99703
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
vad tycker du att sex med underårig ska kallas då? romantisk älskog?
Nej, mord. Mord är lika oöverstämmande med våld i sammanhanget, inget av detta sker ju.
Citera
2025-12-20, 07:34
  #99704
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, mord. Mord är lika oöverstämmande med våld i sammanhanget, inget av detta sker ju.
kan du inte svara seriöst?
Citera
2025-12-20, 08:54
  #99705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Den här är lite mindre rolig, och inte av samma den anledning som idioter som MeggieCleary och Karlsson05 anser den olustig:

Dörren i rummet jag sover i står på glänt hemma hos min farmor och farfar.

Kommer farfar att komma insmygandes inatt och vara sådär läskig som han är ibland? Tänker lilla jag, säkert bara 3-4 år gammal.

Och mycket riktigt så står han till slut där i dörröppningen och ler, han kommer in och tänder den lilla lampan på bordet bredvid sängen, där även ett fotografi på hela släkten från julafton står.

Jag tittar på fotografiet hela tiden under den tiden han förgriper sig på mig, ”snälla mamma och pappa kan ni komma och rädda mig”, tänker jag för mig själv.

Han sätter fingret framför munnen på mig och hyssjar att jag ska vara snäll och tyst som han alltid gör och säger slutligen när han är färdig att detta är våran lilla hemlighet.

Det låter påhittat, men vad vet jag?
Citera
2025-12-20, 09:11
  #99706
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Det intressanta är att både Danmark och Norge har fängelsestraff på något som är extremt osannolikt. Så där korrelerar lagen väldigt dåligt med verkligheten.

Tror inte det, för det är samma problematik, barnet finns inte i verkligheten. Uppsåtet för brottet ifråga är riktat mot någon som inte finns. Du får gärna fördjupa dig i deras lagar - om barnet är fiktivt.

Vidare, när Dumpen tar kontakt med dessa män tror jag det spelar ingen roll om dom säger dom är 19 eller 14 - Dumpen målar upp det som det viktiga är <15 , det tror inte jag. Det handlar snarare om att någon överhuvudtaget tar kontakt. Skulle dom faktiskt vara prepubertala och säga dom är 10 skulle majoriteten av männen backa, är dom däremot utvecklade och lika gärna kan vara 18 så blir det en annan sak.

Detta belyser det jag menar, männen är i flesta fall snarare ute efter fantasier, skriva, bekräftelse m.m. Det är Dumpen själva som vinklar det hela.

Det rättfärdigar inte allt, finns säkerligen män som är per definition renodlade pedofiler och hellre ser siffran 7 än 15. Men sett till 715 män, så är dom med all sannolikhet en minoritet.

Det är dessa män som jobbar i skolan, den orimligt trevliga grannen etc. Sannolikheten att provocera fram dom med dessa metoder är låg - speciellt när Dumpen själva tar kontakt (egentligen naivt av Dumpen att ens tro det).

Vilket till slut leder oss in på min ståndpunkt, metoderna för att fånga in denna mindre grupp orsakar alldeles för mycket skada i helheten.

5% nytta rättfärdigar inte 95% skada.
Citera
2025-12-20, 09:17
  #99707
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tror inte det, för det är samma problematik, barnet finns inte i verkligheten. Uppsåtet för brottet ifråga är riktat mot någon som inte finns. Du får gärna fördjupa dig i deras lagar - om barnet är fiktivt.

Vidare, när Dumpen tar kontakt med dessa män tror jag det spelar ingen roll om dom säger dom är 19 eller 14 - Dumpen målar upp det som det viktiga är <15 , det tror inte jag. Det handlar snarare om att någon överhuvudtaget tar kontakt. Skulle dom faktiskt vara prepubertala och säga dom är 10 skulle majoriteten av männen backa, är dom däremot utvecklade och lika gärna kan vara 18 så blir det en annan sak.

Detta belyser det jag menar, männen är i flesta fall snarare ute efter fantasier, skriva, bekräftelse m.m. Det är Dumpen själva som vinklar det hela.

Det rättfärdigar inte allt, finns säkerligen män som är per definition renodlade pedofiler och hellre ser siffran 7 än 15. Men sett till 715 män, så är dom med all sannolikhet en minoritet.

Det är dessa män som jobbar i skolan, den orimligt trevliga grannen etc. Sannolikheten att provocera fram dom med dessa metoder är låg - speciellt när Dumpen själva tar kontakt (egentligen naivt av Dumpen att ens tro det).

Vilket till slut leder oss in på min ståndpunkt, metoderna för att fånga in denna mindre grupp orsakar alldeles för mycket skada i helheten.

5% nytta rättfärdigar inte 95% skada.
jaha, vad kul att du har vaknat nu också.

du har väl duschat, ätit frukost ☕ 🥪 och matat katten 🐱 och är återigen redo för att pumpa ut 30+ nya inlägg det kommande dygnet, delvis med hjälp av AI. 🤖

OnTopic fråga:
hur lång tid gissar du att Dumpen har kvar i sin nuvarande form? jag gissar på ungefär fram till maj-juni nästa år. sen tar polisen över. 👮‍♂️
Citera
2025-12-20, 09:21
  #99708
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tror inte det, för det är samma problematik, barnet finns inte i verkligheten. Uppsåtet för brottet ifråga är riktat mot någon som inte finns. Du får gärna fördjupa dig i deras lagar - om barnet är fiktivt.

Vidare, när Dumpen tar kontakt med dessa män tror jag det spelar ingen roll om dom säger dom är 19 eller 14 - Dumpen målar upp det som det viktiga är <15 , det tror inte jag. Det handlar snarare om att någon överhuvudtaget tar kontakt. Skulle dom faktiskt vara prepubertala och säga dom är 10 skulle majoriteten av männen backa, är dom däremot utvecklade och lika gärna kan vara 18 så blir det en annan sak.

Detta belyser det jag menar, männen är i flesta fall snarare ute efter fantasier, skriva, bekräftelse m.m. Det är Dumpen själva som vinklar det hela.

Det rättfärdigar inte allt, finns säkerligen män som är per definition renodlade pedofiler och hellre ser siffran 7 än 15. Men sett till 715 män, så är dom med all sannolikhet en minoritet.

Det är dessa män som jobbar i skolan, den orimligt trevliga grannen etc. Sannolikheten att provocera fram dom med dessa metoder är låg - speciellt när Dumpen själva tar kontakt (egentligen naivt av Dumpen att ens tro det).

Vilket till slut leder oss in på min ståndpunkt, metoderna för att fånga in denna mindre grupp orsakar alldeles för mycket skada i helheten.

5% nytta rättfärdigar inte 95% skada.

Så är det utan tvekan. 95% av alla uthängda hade varit lika glada om Ulla 48 år med trivselkilon hade raggat upp dem online, vem som helst är ok för dessa gubbar. Det är bara det att Dumpen har 200 fiskare som ligger på med fullt ös dygnet runt, för att producera nya uthängningar. I stort sätt inga skulle haft sex med ett barn på riktigt, all forskning tyder på det.

Snart är Dumpens resa slut. Sara vet vi vad som kommer hända (oavsett straff eller inte). Men stackars Putte med 1,8 mille i skulder, hur ska han klara sig 5 år till? Kanske det finns en liten grupp swishare som kan underhålla ett reducerat Dumpen?
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-20 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in