2025-12-20, 18:43
  #99721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Får hoppas dom har a-kassa i den där branschen?

Löntagarfonder finns nog inte på Dumpens dagordning. Det dök upp en sån där lite allmänt ful sosse-tant med kort hår och tänkte att Dumpen är något att satsa på och hon ville veta om Sara betalar arbetsgivaravgifter för sina hundratals anställda

När hon fick höra om allt knark och Patriks festande så stängde kärringen dörren till ABF, så kan det gå men det påverkar givetvis inte Dumpen.

Saras tanter gör ett grymt jobb därute.
Citera
2025-12-20, 18:45
  #99722
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Klart du kan, många exempelvis välgörenhets företag anlitar volontärer.
Men du kan även arbeta för att få erfarenhet. Men främst brukas det i samband med att folk vill donera sin tid för ett välgörande ändamål.

Så helt klart enligt reglerna där. Sedan kan man ju tycka och anse att det är ett sätt att utnyttja arbetskraft. Då inte alla som de anlitar är chattande utan vissa påstås ha andra uppgifter som samtalskompisar till anhöriga och de som tycker de inte fått hjälp av vården.
Enligt uppgifter som nämnts här och av Sara.

Kan ju tycka att det bör vara reglerat med vad och hur företag får tillämpa gratisarbete.
https://www.fremia.se/rad-och-stod/arbetsleda/ideellt-arbete/preview/





Läser man dock denna texten här så kan det ju strida lite då Dumpen tar ut lön för ledningen men övriga som utför roller som skulle kunna definieras i andra verksamheter. Exempelvis har troligen Aftonbladet stor del utav de roller också fast avlönat. Så det är ju något som gör att Dumpen strider emot normen som företag, ett företag som har fler anställda än de har råd med egentligen.

https://www.volontarbyran.org/volontarbyrans-riktlinjer

https://www.rodakorset.se/bli-volontar/

https://www.naturvardsverket.se/contentassets/175c2f985f73460fafaf46c7a449d1b8/handbok-for-volontararbete-i-skyddade-omraden.pdf

https://pilgrimisverige.se/onewebmedia/Regler%20f%C3%B6r%20volont%C3%A4rer.pdf
Denna är intressant då den säger att man skulle kunna klassa arbetet som anställning enligt svensk lag. Har dock inte koll på vilka lagar som begränsar just detta men antar något med arbetsmiljöbalken eller liknande. Kan dock vara så att en tidigare anställd eller anställd som måste rapportera om missförhållanden och inte någon extern.

Man kanske kan kolla med skatteverket, om detta är ideell verksamhet, att ha 250 personer som jobbar med:
- Upprunkning
- Uthängning
- Driva folk till självmord
- Slå sönder familjer
Citera
2025-12-20, 18:51
  #99723
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Man kanske kan kolla med skatteverket, om detta är ideell verksamhet, att ha 250 personer som jobbar med:
- Upprunkning
- Uthängning
- Driva folk till självmord
- Slå sönder familjer
Dumpen tvingar inte gäddorna med pistolhot att komma till mötesplatsen, dom förstör sina egna liv. har du hört den förut? jo visst, men det tål att upprepas.

utan sexuellt intresse för barn eller fjortisar så hade inte gäddorna förstört sina familjer, hur svårt ska det vara att respektera sin fru och sin familj egentligen?
Citera
2025-12-20, 18:57
  #99724
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
Dumpen tvingar inte gäddorna med pistolhot att komma till mötesplatsen, dom förstör sina egna liv. har du hört den förut? jo visst, men det tål att upprepas.

utan sexuellt intresse för barn eller fjortisar så hade inte gäddorna förstört sina familjer, hur svårt ska det vara att respektera sin fru och sin familj egentligen?

Just det, glömde. Då är det såklart ideell verksamhet. Finns nog lite förstående dumplings på skatteverket som kan hjälpa med
Citera
2025-12-20, 19:08
  #99725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Man kanske kan kolla med skatteverket, om detta är ideell verksamhet, att ha 250 personer som jobbar med:
- Upprunkning
- Uthängning
- Driva folk till självmord
- Slå sönder familjer
Tror inte det spelar någon roll, dessutom har de ju en ideell förening med. Så alla kan vara "anställda" där under. Ett annat alternativ är att allt är under bordet.

Men som sagt, tror inte det spelar någon roll, utan det är upp till den anställde själv att anse om de tycker det är värt det.
Om man tar Röda korset som exempel, så jobbar man som volontär där för att man får ut en känsla utav att man gör något bra eller vettigt eller något man kan skriva på sitt CV.

Tar man ett annat exempel så många event har volontärer för att föreställningen skall flyta på smidigt.
Så som att ta emot jackor, städning eller biljetter exempelvis. Alla dessa tjänster skulle kunna vara avlönade och företaget som står för eventet är ett AB.
Citera
2025-12-20, 19:13
  #99726
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Man kanske kan kolla med skatteverket, om detta är ideell verksamhet, att ha 250 personer som jobbar med:
- Upprunkning
- Uthängning
- Driva folk till självmord
- Slå sönder familjer
här ser du resultatet av Dumpens upprunkning:

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2025/03/2025-03-04-23-29-02.png

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2025/03/2025-03-04-18-25-06.png

Dumpens upprunkare är således mycket skickliga och förtjänar en julbonus från Hemmakväll i form av 1kg godis vardera så här inför julen.

God afton ☕ God jul 🎅 och Gott nytt år! 🎇
Citera
2025-12-20, 19:16
  #99727
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Tror inte det spelar någon roll, dessutom har de ju en ideell förening med. Så alla kan vara "anställda" där under. Ett annat alternativ är att allt är under bordet.

Men som sagt, tror inte det spelar någon roll, utan det är upp till den anställde själv att anse om de tycker det är värt det.
Om man tar Röda korset som exempel, så jobbar man som volontär där för att man får ut en känsla utav att man gör något bra eller vettigt eller något man kan skriva på sitt CV.

Tar man ett annat exempel så många event har volontärer för att föreställningen skall flyta på smidigt.
Så som att ta emot jackor, städning eller biljetter exempelvis. Alla dessa tjänster skulle kunna vara avlönade och företaget som står för eventet är ett AB.

Jag bara undrar lite, om man har ett bolag med två personer som är avlönande och är helt beroende av 250 personer till, som jobbar alltid dygnet runt för att få napp, är det verkligen ideellt arbete?

Over and out.
Citera
2025-12-20, 19:19
  #99728
Medlem
Däremot så är några av dom sjukskrivna och arbetar ändå. Det kan vara ett problem för individen
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Just det, glömde. Då är det såklart ideell verksamhet. Finns nog lite förstående dumplings på skatteverket som kan hjälpa med
Citera
2025-12-20, 19:43
  #99729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
Dumpen tvingar inte gäddorna med pistolhot att komma till mötesplatsen, dom förstör sina egna liv. har du hört den förut? jo visst, men det tål att upprepas.

utan sexuellt intresse för barn eller fjortisar så hade inte gäddorna förstört sina familjer, hur svårt ska det vara att respektera sin fru och sin familj egentligen?

Nej Dumpen tvingar ingen men det saknar kontakt med verkligheten det Dumpen ställer upp med, det måste du ju inse? En av dom senaste mongos på Dumpen hade ställt upp där med en ful gammal husvagn ala zigenare och Dumpens kåte fjortis ville hoppa in där för ett fuck.

Det finns några som förtjänar en uthängning ja men dom flesta på Dumpen är svagbegåvade eller kanske osnyggt kollar internet efter fittor/kukar när frugan somnat i sin bajsblöja, blir nog inget knull ikväll där men då tar Dumpens kåte fjortis vid och vill ses som in i helvete. Arne 89 kuk kommer snart att säcka ihop och ta en fjortis oskuld blir sista knullet, självklart tar Arne den pucken och Dumpen kan slå sig för bröstet över det enorma problemet i samhället.
Citera
2025-12-20, 20:02
  #99730
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej Dumpen tvingar ingen men det saknar kontakt med verkligheten det Dumpen ställer upp med, det måste du ju inse? En av dom senaste mongos på Dumpen hade ställt upp där med en ful gammal husvagn ala zigenare och Dumpens kåte fjortis ville hoppa in där för ett fuck.

Det finns några som förtjänar en uthängning ja men dom flesta på Dumpen är svagbegåvade eller kanske osnyggt kollar internet efter fittor/kukar när frugan somnat i sin bajsblöja, blir nog inget knull ikväll där men då tar Dumpens kåte fjortis vid och vill ses som in i helvete. Arne 89 kuk kommer snart att säcka ihop och ta en fjortis oskuld blir sista knullet, självklart tar Arne den pucken och Dumpen kan slå sig för bröstet över det enorma problemet i samhället.

Yes, även jag har påtalat många gånger att det säkerligen finns regelrätta män som syftet avser, men dom är i överlägsen minoritet, givetvis svårt att gissa men 5-10%?

Övriga hade sannolikt agerat likadant om tjejen är 14 eller 19 (alltså är det inte åldern som är grejen i den bemärkelsen) - tror inte jag orkar starta den debatten då förståelsen är låg bland många. Dock är det de som Dumpen spelar på.

Angående ett exempel jag såg innan, i stil med "ingen tvingar dom"

Sant, vad ska vi ta då. Om jag ger svårt deprimerade Rutger Jönåker droger - som en present, han hade aldrig förmått att ordna droger på egen hand så jag löste det.

Senare tar våran vän Rutger en överdos och avlider - ingen tvingade honom? Dessvärre kommer jag åka med där ändå, sannolikt vållande / grovt vållande till annans död.

..fast ingen tvingade honom? Däremot hade det aldrig hänt utan min gåva.

- Han hade kunnat säga nej som normala människor?
- Ingen tvingade honom?
- Han får skylla sig själv?

Men jag kan inte undvika straffansvar bara för det.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-20 kl. 20:09.
Citera
2025-12-20, 20:18
  #99731
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Arbetar dom gratis åt ett aktiebolag?

Kan man göra det?

Vet att att det är svårt för vissa men det är så hör. Dumpen har ett AB som driver hemsidan och en förening som fiskar, enkelt förklarat.
Fiskarna är volontärer åt föreningen som vilken jävla typ pappa som är fotbollstränare som helst.
Citera
2025-12-20, 20:23
  #99732
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Uppstå ska bevisas, något du missat? Inte antagas.

För övrigt är det helt meningslöst att argumentera med dig, för du förmår inte tänka utanför ditt tyckande (som är irrelevant).

"Dumpens verksamhet kommer att fortsätta tills lagstiftaren tar brott mot barn på allvar!"

Finns redan lagar kring det, förslag som exempelvis SD slår på stora trumman om har enorma brister, en medelmåttig advokat skulle hitta många kryphål då det kommer finnas för mycket tveksamheter.
Tveksamheter = friad.

Det är betydligt mer sannolikt att Dumpen får stå till svars för brott. Men då är vi där igen, det är inget du kan förstå eftersom det kräver att resonera kring lagar och förordningar. Tyckande lämnar jag helhjärtat till dig då det sannolikt är din enda kompetens.


Bevisas? Ja det är ju bara läsa vad de skrev och kolla att kondomerna och vaselinet är i innerfickan. Märkligt att det går skitlätt i England, Danmark, Norge etc men här i sverige så finns det jävligt mycket motstånd mot att skydda barn.

Kanske hänger ihop med Geijerskandalen vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in