2025-12-20, 17:56
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Imponerad är han. Sedan kan han inte föra sig i möblerade lokaler. En clown utan vett och sans.

Engelsmännen måste ha blivit förundrade över att en sådan pajas fick besöka Buckingham Palace och kungligheterna.

Han skrytande och fabulerande kanske fungerar i usa, men i ett civiliserat sammanhang och samhälle är han malplaccerad. Less is more är vad som gäller i uk.
Drottning Elisabeth tyckte mycket om Trump och han om henne. Att Buckingham palace skulle ha betraktat Trump som en clown när hon var drottning är en helt imbecill teori så det passar att du presenterar den. Trump har vad jag förstår goda relationer med William. Trump gillar, liksom 90% av britterna, inte alls Harry och Meghan men detta gör honom ju inte till en motståndare till kungahuset, tvärtom.
Citera
2025-12-20, 18:06
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Drottning Elisabeth tyckte mycket om Trump och han om henne. Att Buckingham palace skulle ha betraktat Trump som en clown när hon var drottning är en helt imbecill teori så det passar att du presenterar den. Trump har vad jag förstår goda relationer med William. Trump gillar, liksom 90% av britterna, inte alls Harry och Meghan men detta gör honom ju inte till en motståndare till kungahuset, tvärtom.

Jag är övertygad om att kung Charles tycker att Trump är förfärlig.

På statsbanketten på Windsor Castle tyckte jag att Charles såg återhållen ut och inte visade någon entusiasm.

Kung Charles vet vad som passar sig vid ett statsbesök och kan hålla ett pokerface. Korrekt men ingen synlig entusiasm.

Det var f.ö. kung Charles som bjudit in Trump, även om jag gissar att iniativet kom från 10 Downing Street.

Privat kan jag tänka mig att Charles säger typ: I can´t stand that man.
Citera
2025-12-20, 18:10
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

På statsbanketten på Windsor Castle tyckte jag att Charles såg återhållen ut och inte visade någon entusiasm.

Kung Charles vet vad som passar sig vid ett statsbesök och kan hålla ett pokerface. Korrekt men ingen synlig entusiasm.

Det var f.ö. kung Charles som bjudit in Trump, även om jag gissar att iniativet kom från 10 Downing Street.

Jag tror att du kan ha rätt om detta. Det är verkligen olyckligt att den islamälskande idioten Charles blev kung. Elisabeth var en magnifik drottning och kronprins William imponerar mycket. Vi får glädja oss över att William snart kommer att ta över och kungahuset kommer åter ha en ledare som står på god fot med Trump eller den republikan som tar över efter honom.
Citera
2025-12-20, 18:15
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag tror att du kan ha rätt om detta. Det är verkligen olyckligt att den islamälskande idioten Charles blev kung. Elisabeth var en magnifik drottning och kronprins William imponerar mycket. Vi får glädja oss över att William snart kommer att ta över och kungahuset kommer åter ha en ledare som står på god fot med Trump eller den republikan som tar över efter honom.

Fast jag misstänker att prins Willliam har samma uppfattning om Trump som kung Charles. Trump är själva antitesen till deras värderingar.
Citera
2025-12-20, 18:17
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Fast jag misstänker att prins Willliam har samma uppfattning om Trump som kung Charles. Trump är själva antitesen till deras värderingar.
Knappast. Charles är mycket speciell med sin klimathysteri och islamslickeri. Du missade väl inte den goda relationen Trump hade med Elisabeth?
Citera
2025-12-20, 18:21
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Knappast. Charles är mycket speciell med sin klimathysteri och islamslickeri. Du missade väl inte den goda relationen Trump hade med Elisabeth?

Prins William har varken sagt eller visat att han gillar Trump. Jag skulle säga att det är armlängds avstånd som gäller. Diplomatisk och korrekt. Det är väl Williams linje.
Citera
2025-12-20, 18:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Charles säger antagligen något i stil med " Not my cup of tea"

Politiskt correct.

Trumps bordsskick kan jag tänka mig upprört kungligheterna vid banketten.

Typ smeta ketchup på allt på tallriken.
Senast redigerad av Mullret 2025-12-20 kl. 18:30.
Citera
2025-12-20, 18:41
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Prins William har varken sagt eller visat att han gillar Trump. Jag skulle säga att det är armlängds avstånd som gäller. Diplomatisk och korrekt. Det är väl Williams linje.
OK. Jag vet inte heller vad William egentligen tycker, han är en god diplomat och inte alls lika korkad som sin far och bror. Men begriper du åtminstone att Trump hade en hjärtlig relation med Elisabeth?
Citera
2025-12-20, 18:59
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
OK. Jag vet inte heller vad William egentligen tycker, han är en god diplomat och inte alls lika korkad som sin far och bror. Men begriper du åtminstone att Trump hade en hjärtlig relation med Elisabeth?

Jodå, inte omöjligt att hon inte var negativ. Jag vet inte.
Citera
2025-12-20, 19:58
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Jodå, inte omöjligt att hon inte var negativ. Jag vet inte.
Ditt kunnande om Trumps förhållande med det brittiska kungahuset är selektivt, men det blir väl så när man hämtar all sin information från källor vars enda ambition är att framställa Trump negativt. Det finns hur många bilder som helst där Trump vänligt samtalar och skrattar med drottningen.
Citera
2025-12-20, 20:41
Bannlyst
Citat:

ungefär som på den här bilden med charles och rotschild?
https://img.ifunny.co/images/fdc57f2240d21d687c5b82d2ab964da1e133d12cad294b4cb4 2b441c13a5661e_1.jpg
Citera
2025-12-20, 20:46
Medlem
Madagascars avatar
Khanna och Massie förbereder impeachment av Bondi:

https://www.aol.com/articles/congressmen-behind-epstein-files-law-140447572.html, idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in