2025-12-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förutom att hans dna hittades på vapnet, att hans dna hittades på taket, att han hade ett motiv, att han erkänt att han sköt, att han skrev det till vänner en timme innan mordet att han skulle göra det?
Har du exempel där .30-06-ammunition stoppats med halsen utan ett utgångshål?

Jag har själv ingen aning då jag inte är expert på området.

Men Chris Martenson på Peak Prosperity säger att påståendet att Charlie Kirks hals skulle ha stoppat .30-06-ammunition utan utgångshål inte är förenligt med normal ballistik. Jag nämnde det innan men ingen verkar vilja förklara hur det skulle ha gått till.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Har ni sett senaste avsnittet av Peak Prosperity? Man har köpt in massiva styckdetaljer köttben som de har skjutit på med samma ammunition som Charlie påstås ha skjutits med. De har t.o.m. använt ammunition med så svag laddning som möjligt för att försöka få kulorna att stoppas, eller åtminstone byta riktning... det lyckades de inte med!

Charlie Kirk Investigation: Ballistics Explained | What Happened With the .30-06 Round
https://www.youtube.com/watch?v=fWHX2Iuaa_A
The thinking was: hey, we’re going to shoot the lightest .30-06 load we could buy that would hit a bone at an angle, and maybe that would make a difference. That’s the whole setup. That’s what we’re trying to do here. So let’s see what happens/…/spoiler alert... I already told you we took 55 shots and none of them were stopped by anything. So let’s watch it together. This is with the reduced recoil load.

Var Charlie Kirk stålmannen som kunde stoppa .30-06-ammunition med halsen?
Citera
2025-12-20, 17:23
Bannlyst
Citat:
Förutom att hans dna hittades på vapnet, att hans dna hittades på taket, att han hade ett motiv, att han erkänt att han sköt, att han skrev det till vänner en timme innan mordet att han skulle göra det?
Bombhundar sökte igenom området men hittade inte vapnet.
Sedan dök FBI upp och DOM hittade vapnet.

Troligt, eller hur...
Citera
2025-12-20, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du exempel där .30-06-ammunition stoppats med halsen utan ett utgångshål?
Nej - har du exempel på människor som träffats i halsen med sådan ammunition men med utgångshål? Och vad spelar det i sånt fall för roll

Citat:
Jag har själv ingen aning då jag inte är expert på området.

Men Chris Martenson på Peak Prosperity säger att påståendet att Charlie Kirks hals skulle ha stoppat .30-06-ammunition utan utgångshål inte är förenligt med normal ballistik. Jag nämnde det innan men ingen verkar vilja förklara hur det skulle ha gått till.
Vem har sagt att det måste rört sig om vad Chris påstår är ”normal ballistik”?
Citera
2025-12-20, 17:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Troligt, eller hur...

Det var inget jag argumenterade om eller hur?
Men du får väldigt gärna lämna en trovärdig källa på att bombhundar sökte efter vapnet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-12-20 kl. 17:33.
Citera
2025-12-20, 17:44
Medlem
Citat:
Nej - har du exempel på människor som träffats i halsen med sådan ammunition men med utgångshål? Och vad spelar det i sånt fall för roll

Vem har sagt att det måste rört sig om vad Chris påstår är ”normal ballistik”?
Nu förstår jag att trots dina över 100 inlägg i tråden så är du inte intresserad av att diskutera grundläggande fysik, så vi skiter i det. Charlie Kirk hade en exceptionellt stark hals som inte var gjord av kött och blod, så måste det vara. 😁
Citera
2025-12-20, 17:45
Bannlyst
Citat:
Så varför fortsätter du ifrågasätt det?
Jag ifrågasätter ingenting, jag vill veta vilka som var ombord på flygplanen.
Citera
2025-12-20, 17:47
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nu förstår jag att trots dina över 100 inlägg i tråden så är du inte intresserad av att diskutera grundläggande fysik, så vi skiter i det. Charlie Kirk hade en exceptionellt stark hals som inte var gjord av kött och blod, så måste det vara. 😁
Hur vet du att han blev träffad i halsen?
Citera
2025-12-20, 17:52
Moderator
Nu räcker det med de innehållslösa chattinläggen.
Tala om vad vad du ha sagt eller fråga om det du vill veta och skippa de vaga antydningarna.

/Moderator
Citera
2025-12-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hur vet du att han blev träffad i halsen?
Det vet jag inte... jag har inte följt fallet... jag gillar bara Chris Martensons vetenskapliga approach när han fullständigt mördar narrativet att Kirks hals skulle ha stoppat .3-60 höghastighetsammunition.

Det bokstavligen forsade ju blod ur halsen dock... iofs fanns det väl i början nån teori att han skulle haft skottsäker väst på sig och att kulan (fragment?) studsade upp och träffade honom i halsen? Personligen har jag ingen aning men det officiella narrativet är väl att han sköts i halsen... eller?
Citera
2025-12-20, 18:12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

Troligt, eller hur...

Är bombhundar tränade att hitta kordit?
Citera
2025-12-20, 18:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag ifrågasätter ingenting, jag vill veta vilka som var ombord på flygplanen.

Nu ljuger du ju - och du har redan fått hjälp med hur du kan ta reda på vilka som befann sig ombord (vilket förstås är helt meningslöst efterson du varken vet varför du undrar eller vad de skulle gjort eller ens om de någonsin var i närheten av Kirks)…
Citera
2025-12-20, 18:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Candace har pratat med polisen i Utah.

Då väntar vi bara på en källa….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto