2025-09-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var ett bra vapen. Inga problem att att skjuta nån med det vapnet på det avståndet.
Som sagt, du kan hitta massor med militärer, poliser, vapeninstruktörer osv osv som säger att Taylor inte kan ha använt vapnet dom hittade.
Citera
2025-09-27, 14:06
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Som sagt, du kan hitta massor med militärer, poliser, vapeninstruktörer osv osv som säger att Taylor inte kan ha använt vapnet dom hittade.
Jag är också expert på skytte, och ett gevär i kaliber 30-06 och ett avstånd på 125 meter kan man inte misslyckas med.
Citera
2025-09-27, 14:46
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Skulle gissa på FBI och CIA, alternativt transnationella maffian. Med tanke på vad han hade under T-shirten.

Det är fake. Inget att bry sig om.

Det är en stor psyop som ca 30% ser. Ni andra är jag lite orolig för.

Oroa dig inte, dom har det bra i sin apatiska slummer.
Citera
2025-09-27, 14:48
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
30:00...

Dom förklarar att den kalibern inte kan orsaka det vi ser.
Och dom har sett filmerna bakifrån också
Jag menade 30:00

Om du haft lite kunskaper i det här hade du kunnat avfärda de där två "experterna".

När man jagar älg använder man jakt-ammunition som är halvmantlad för expansion.

Kirk blev skjuten med övnings-ammunition dvs helmantlad kula.

En helmantlad kula som träffar i halsen går rätt igenom.

Det kan också vara helmantlad subsonic ammunition som inte har så hög hastighet.
Citera
2025-09-27, 15:01
Medlem
Citat:

Om du haft lite kunskaper i det här hade du kunnat avfärda de där två "experterna".

När man jagar älg använder man jakt-ammunition som är halvmantlad för expansion.

Det kan också vara helmantlad subsonic ammunition som inte har så hög hastighet.
Men kulan hittades ju i Kirk.

https://m.youtube.com/watch?v=3QwEnozonDw
Citera
2025-09-27, 15:10
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men kulan hittades ju i Kirk.

https://m.youtube.com/watch?v=3QwEnozonDw
Allt hänger på ammunitionen och hur hårt laddad den är. Var det en subsonic så hade den en hastighet under 340m/s vilket är typ vad en pistol har.

Jag pressar ammo själv så jag har lite koll på det där.
Citera
2025-09-27, 15:17
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Om skytten skulle varit nästan rakt framför Kirk, som man påstår, så ja, då skulle kulan gått rakt igenom halsen. Om däremot skytten hade haft en annan vinkel, säg mer till vänster och lite högre upp, så skulle kulan kunnat stanna i kroppen, vilket med största sannolikhet var vad som hände. Man ser Charlies överkropp expandera när kulan överför sin kraft. Jag tror inte att Robinsen var mördaren.

Den här analysen från Chris Martenson är den bästa jag sett hittills. FBI ljuger och mörkar som vanligt.

https://www.youtube.com/watch?v=GLiv8MAzw9s
Citera
2025-09-27, 15:21
Medlem
Citat:
Titta på klippet.
Det är helt meningslöst att försöka få dig att förstå nånting via text, men bilder och folk som pratar om problemen med Taylors påstådda vapen kanske kan få dig att förstå varför historien inte går ihop.

Här är en bra beskrivning till varför Taylor inte kan vara skytten.

https://m.youtube.com/watch?v=GLiv8MAzw9s
Citera
2025-09-27, 15:22
Medlem
Citat:
Allt hänger på ammunitionen och hur hårt laddad den är. Var det en subsonic så hade den en hastighet under 340m/s vilket är typ vad en pistol har.

Jag pressar ammo själv så jag har lite koll på det där.
Så när fick han upp geväret på taket, hur fick han upp geväret, när och hur fick han ner geväret, varför skrev han SMS där han erkänner allt i detalj, varför skrek den gamle mannen (som även var ögonvittne vid 9/11) att det var han som sköt, varför hade samma man barnporr i sin mobil, varför monterades kameran bakom Kirk ner bara någon minut efter mordet, varför plockade man ut SIM-kortet, varför säger killarna som filmade honom innan skottet att han var kamouflageklädd, osv osv...
Citera
2025-09-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007

Tack den har jag inte sett, jag ska genast titta på den!
Citera
2025-09-27, 15:28
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Så när fick han upp geväret på taket, hur fick han upp geväret, när och hur fick han ner geväret, varför skrev han SMS där han erkänner allt i detalj, varför skrek den gamle mannen (som även var ögonvittne vid 9/11) att det var han som sköt, varför hade samma man barnporr i sin mobil, varför monterades kameran bakom Kirk ner bara någon minut efter mordet, varför plockade man ut SIM-kortet, varför säger killarna som filmade honom innan skottet att han var kamouflageklädd, osv osv...
Min post i tråden gällde enbart om det kunde vara ett vapen med kalibern 30-06.
Citera
2025-09-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007

Ja efter att ha tittat på denna mycket mycket väl genomförda studie så kan nog alla enas om att det inte var Taylor som sköt (iallafall inte med det utpekade vapnet).

Tack för denna väldigt informativa länk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in