Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 09:54
Medlem
vichy6s avatar
Skrivit det förr och skriver igen.

Vuxna Joakim behöver hjälp. Han är extremt skadlig för alla nära honom.
Citera
2025-12-20, 10:22
Medlem
RutgerFuchss avatar
Det finns inga seriösa forskare som står upp för den typ av bortträngda minnen som de som Joakim och Sture Bergwall skulle ha, dvs att först i vuxen ålder komma på i detalj vad som hände under ens unga år. Det vetenskapliga ställningstagande är tvärtom, att man istället glömmer mer och mer med ökad ålder.

Många fyller dock luckorna med falska minnen. De flesta fyller på med mer positiva händelser än de faktiskt varit med om, betydligt färre med sämre. Ytterligare färre smaskar till det rejält med fasansfulla övergrepp och då inte sällan personlighetsstörda människor som levt ett hårt liv av något slag. De är ofta vana av att fabricera narrativ och lögner för att komma undan eller tjäna något på det.

Har egentligen inga problem med det, utöver när deras falsarier krossar andra människor. Och då kommer vi till den ytterst lilla gruppen — de som är amoraliska och hänsynslösa nog för att exploatera sin omgivning för egenvinning, trots att de förstör livet för dem.

En otäck grupp som samhället behöver lära sig att skydda sig emot. Framförallt ska man inte stimulera dem genom att få dem att tjäna på sina bedrägliga beteenden och där ser jag sekten runt dessa jotjobers som medskyldiga. Särskilt de som vi ser exempel på här i tråden, som trots att de nu ställts inför fullbordade faktum, fortsätter den cyniska leken och försvarar destruktiviteten. De borde man up och äga sina fel, acceptera att någon lyckades slå blå dunster i deras ögon och gå vidare som lite klokare och lite visare. Men det är sannolikt att begära för mycket.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-12-20 kl. 10:55.
Citera
2025-12-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad tror du?
Nu är du uppe i 12,5 % av inläggen i tråden. Förstår du hur sjukt det är?
Citera
2025-12-20, 11:20
Medlem
Noctones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Nu är du uppe i 12,5 % av inläggen i tråden. Förstår du hur sjukt det är?

Ja den här anonyme Flashbackmedlemmen försvarar Joakim Bajsrunkaren Lundell maniskt. Det måste vara ett skäl till att besöka en terapeut, det kan finnas undanträngda minnen som behöver bearbetas.
Citera
2025-12-20, 13:02
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noctone
Ja den här anonyme Flashbackmedlemmen försvarar Joakim Bajsrunkaren Lundell maniskt. Det måste vara ett skäl till att besöka en terapeut, det kan finnas undanträngda minnen som behöver bearbetas.
Han far med samma ovetenskapliga snömos som jotjobarna, han reciterar Joakim ordagrant när han försvarar honom, han anser inte att man har ett ansvar för att man som makthavare hetsar pöbeln att kränka oskyldiga och han tror stenhårt på den sedan länge förkastade teorin om bortträngda minnen från barndomen, som sedan plockas fram i vuxen ålder. Ingen aning om han tillhör följarsekten runt Joakim, men han uppvisar helt klart upp samma tankegångar och beteendemönster dom de har. Om han tror att han har någon framgång med att spamma tråden med sin dynga, inser han inte att det finns en annan krets på Flashback som har lite mer koll, jämfört med jotjob-sekten runt psykopaterna.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-12-20 kl. 13:06.
Citera
2025-12-20, 19:20
Medlem
Har aldrig reflekterat över dessa jockar m anhang tidigare men efter att sett dokumentären på svt undrar jag vad det är för fel på folk idag! Hur kan dessa småsinta, giriga o lögnaktiga typer få sådan genomslagskraft? Vem lyssnar ens på deras skitprat? Är det vår ungdom som utgör publik blir jag jävligt orolig för landets framtid. Hjärntvättade följare som försvarar medelålders människor som säljer skit! Skaffa er egna liv istället o sluta göda eländet.
Citera
2025-12-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Man får ju inte skriva vem man tror att det är men för mig är det ganska uppenbart vem som ligger bakom kontot ”anonym”….
Anonym55 är en användare som tror att tråden är en chatt, och inte kan låta bli att svara på varje citering.

Om vi alla undviker att ”mata trollen” så blir tråden förhoppningsvis bättre.
Citera
2025-12-20, 20:45
Medlem
Eloge till SLUTSPEL1 för utmärkta inlägg i ämnet. Du verkar vara väldigt inne i den här världen. En fråga om du har tid: Verkar vara väldigt insyltat med olika personer som säger saker - har Ajno något belägg för sina påståenden mot Linnea och hennes familj eller gör han det bara för visningar? (Verkar ju vara den största skvallerkärringen i modern tid.)

Tack för transkriberingen av dialogen mellan Jocke och BGB - går nästan att att förstå Jockes argument när det är nedskrivet så. Dokumenten stödjer mera det som skildras i Monster men nog är han bra luddig och varför inte om man tjänar in 1M i månaden.
Citera
2025-12-20, 21:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hatet sprider sig. Vems fel är detta då?
Cluee News meddelar:
🚨Jag kommer ta en kort paus. Hatet som just nu flödar i kommentarsfältet och i mina Instagram-DMs har blivit för mycket. Det är helt enkelt inte längre kul. Nivån på hatet är så brutal att jag på allvar börjat ifrågasätta om jag ens vill fortsätta med YouTube. Det har nått en punkt där jag inte ens orkar radera allt längre – det skulle kräva mer energi och tid än jag har just nu. God jul och gott nytt år. Clueenews.
Citera
2025-12-20, 21:57
Medlem
Lova33s avatar
Så Boomer-Göran sitter och megatrögar sig i intervjuer i boomermedia...och är kränkt över att verkligheten inte går att vinkla bort denna gång! 🤣
Han kan inte ha grävt i Chrippafallet med tanke på sin gaggiga reaktion över de fullt logiska konsekvenserna av denna lögn-"dokumentär". Undrar om det börjat sjunka in i tröghuvudet att han endast aktualiserat ett utdöende YT-drama? HAN, enligt sin egen dumtröglogik, är alltså jätteansvarig för "hatet" som nu flödar.
Det är så jävla dumt!
Citera
2025-12-21, 00:42
Medlem
Det fascinerar mig att dessa människor verkar ha tjänat miljoner. Det kan inte vara annat än bönder som är deras målgrupp?
Citera
2025-12-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
Det fascinerar mig att dessa människor verkar ha tjänat miljoner. Det kan inte vara annat än bönder som är deras målgrupp?

Jag menar inte att reta upp några bönder, men om man ser på argumentationen och förmågan att använda språket hos Anjos följare förstår man att det inte är intelligenseliten som hittat dit. . .

Som ett sånt här inlägg, till exempel:

Citat:
Så Boomer-Göran sitter och megatrögar sig i intervjuer i boomermedia...och är kränkt över att verkligheten inte går att vinkla bort denna gång! 🤣
Han kan inte ha grävt i Chrippafallet med tanke på sin gaggiga reaktion över de fullt logiska konsekvenserna av denna lögn-"dokumentär". Undrar om det börjat sjunka in i tröghuvudet att han endast aktualiserat ett utdöende YT-drama? HAN, enligt sin egen dumtröglogik, är alltså jätteansvarig för "hatet" som nu flödar.
Det är så jävla dumt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in