Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 10:42
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att säga nej, sluta upprepade gånger och fösa undan hans händer, dra upp sina trosor.

Är huvudet dumt får kroppen lida.

Varför var ens trosorna nere från första början?

Hon verkade inte ett dugg rädd för den här tjommen så det borde inte ha varit några problem att ge honom en smäll på snoken och spotta i ansiktet samtidigt som hon bett honom packa ihop sina saker och traska hem.

Var hon rädd för sin våldtäktsman hade hon inte konfrontera honom några timmar senare på morgonen.
Citera
2025-12-20, 10:47
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jag kan förstå att det kan bli missförstånd i sådana sammanhang. Men här har ju killen fortsatt trots upprepade nej, trots att personen slog bort händer, drar upp sina trosor mm. Det är en väldigt klart gräns att gå över faktiskt.

Kanske till att ge killen dubbla budskap. Men inte till att en våldtäkt ska ske.

En väldigt klar gräns och den här tjejen passar inte så bra ihop i samma mening.

Såhär då, hon gav sitt samtycke till att ligga sked, hon i trosor och han vad jag antar i kalsonger.

Hade det varit okej för honom ifall han fått stånd av att bara ligga i sked med henne, eller hade en sådan sak som vi män inte har full kontroll över också överskridit hennes så tydliga gränser och även det räknas som ett sexbrott, trots medgivande till sked.
Citera
2025-12-20, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
[b]

Det är bara lätt åt ett håll.

Jag har ju frågat dig flera gånger hur det varit om det var ombytta roller och fått till svar då är det ingen våldtäkt eller så har du struntat i att svara helt och hållet.

Va? "Bara lätt åt ett håll?" Antingen är falsk tillvitelse lätt eller inte lätt. Du får nog tänka om där. Och ibse att det inte är lätt.

Du fattar väl att målsägande har blivit våldtagen? Detta är ingen falsk tillvitelse. Utan en av rätten bevisad våldtäkt.

Våldtäkt är alltid Våldtäkt. Oavsett könstillhörighet på offer och förövare. Så det svaret har du inte fått från mig.
Citera
2025-12-20, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Är huvudet dumt får kroppen lida.

Varför var ens trosorna nere från första början?

Hon verkade inte ett dugg rädd för den här tjommen så det borde inte ha varit några problem att ge honom en smäll på snoken och spotta i ansiktet samtidigt som hon bett honom packa ihop sina saker och traska hem.

Var hon rädd för sin våldtäktsman hade hon inte konfrontera honom några timmar senare på morgonen.

Du menar att man är dum i huvudet om man litar på att ens vän sedan länge inte ska våldta en? Du går alltså runt och tror att samtliga dina vänner skulle våldta dig, bara de får möjligheten att göra det? Har du berättat för dina vänner att du tänker så om dem?

För att han drog ner hennes trosor mot hennes vilja. Har du inte läst domen? Hon drog upp dem, föste bort hans händer, sa nej, sluta upprepade gånger.

Hon blev väldigt rädd när han stoppade in sin penis någon millimeter i hennes vagina, mot hennes vilja. Då flydde hon sitt eget hem. Står i domen. Oklart om hon var rädd för honom, mer att hon var väldigt rädd eftersom han inte hörsammade hennes nej.

Hon konfronterade honom i en Snapchatkonversation. Inte IRL. Vad menar du att han skulle kunna göra mot henne i Snapchatkonversationen? Ganska tryggt och säkert sätt att konfrontera någon på.
Citera
2025-12-20, 11:22
Medlem
Citat:
Du menar att man är dum i huvudet om man [b]litar på att ens vän sedan länge inte ska våldta en?[/B] Du går alltså runt och tror att samtliga dina vänner skulle våldta dig, bara de får möjligheten att göra det? Har du berättat för dina vänner att du tänker så om dem?

För att han drog ner hennes trosor mot hennes vilja. Har du inte läst domen? Hon drog upp dem, föste bort hans händer, sa nej, sluta upprepade gånger.

Hon blev väldigt rädd när han stoppade in sin penis någon millimeter i hennes vagina, mot hennes vilja. Då flydde hon sitt eget hem. Står i domen. Oklart om hon var rädd för honom, mer att hon var väldigt rädd eftersom han inte hörsammade hennes nej.

Hon konfronterade honom i en Snapchatkonversation. Inte IRL. Vad menar du att han skulle kunna göra mot henne i Snapchatkonversationen? Ganska tryggt och säkert sätt att konfrontera någon på.
Brukar du med hångla upp dina vänner när de är fulla? samt ta med dem hem och klä av dig i underkläder och tvinga dem sova nära dig under samma täcke med?

Svara på det nu
Citera
2025-12-20, 11:22
Medlem
Citat:
[b]

Nu är vi där igen tror du allt som står i alla domar är sant??
Jaha så domar är bara sanna när de passar din självbild och känsla, men ”lögn” när de inte gör det?

Den selektiva verklighetsuppfattningen måste vara bekväm.
Citera
2025-12-20, 11:24
Medlem
Comitiums avatar
Frågan är vad straffet hade blivit om han våldtagit tjejen före festen.
Citera
2025-12-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jaha så domar är bara sanna när de passar din självbild och känsla, men ”lögn” när de inte gör det?

Den selektiva verklighetsuppfattningen måste vara bekväm.
Du får gärna citera vart jag skrivit det och sluta lägg ord i min mun ditt jävla kebabluder.
Citera
2025-12-20, 11:47
Medlem
176 sidor med incels som hejar på en våldtäktsman, men ingen lägger upp vare sig dom eller fup
Citera
2025-12-20, 12:06
Medlem
Citat:
Som jag skriver: hon litade på honom. Att han var en (av den stora majoriteten) bra män, som inte våldtar sina kvinnliga polare. När detta nu visade sig vara fel. Och den dömde våldtog henne. Så är det lätt att hon får generella tillitsproblem kring män. Vilket är mycket synd. Dels för kvinnan själv. Men också för alla bra män. Ytterligare en kvinna som kommer vela i kontakten med män, vara rädd, ställa in dejter osv. Eller inte ens röra sig ute på dejtingmarknaden.
och vem är skyldig till våldtäkten? Jo den dömde. Och endast den dömde. Fördöm honom för detta.

Fråga:

Var det ett bra beslut av kvinnan att bjuda hem den kåta, kraftigt berusade, kriminella mannen hon inte ville ha sex med och lägga sig bredvid honom i sängen i bara underkläderna?
Citera
2025-12-20, 12:09
Medlem
Citat:
[/b]
Eller så har hon lärt sig något annat, hon tog ingen fysisk skada ej heller psykisk då hon ringde dagen efter och mer eller mindre skällde ut honom och försökte tvinga fram ett erkännande.

Nej hon kanske lärdre sig det här var ju enkelt 3 killar till och hon är miljonär innan nästa år är slut, det fixar jag kanske hon tänker.

Jag tror inte det är sista gången den här kvinnan hamnar i en liknande situation igen.

Risk för det, ja. Finns ju exempel på andra kvinnor som satt detta i system och inkasserat stora summor vid upprepade tillfällen på att anklaga män de haft sex med för våldtäkt.
Citera
2025-12-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Risk för det, ja. Finns ju exempel på andra kvinnor som satt detta i system och inkasserat stora summor vid upprepade tillfällen på att anklaga män de haft sex med för våldtäkt.
ja inte bara våldtäkt utan kvinnofridskränkning misshandel hot mm.

Det är väldigt generösa ersättningar och polisen har order från regeringen ta en kvinnas uppgifter före en mans med.

Jag känner till en kvinna som satt minst fem män i fängelse såhär och fått flera hundratusen i skadestånd, dock så har polisen gett henne nobben på de två senaste killarna så hon lyckades bara förstöra fem liv så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in