2025-12-19, 20:05
  #99661
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Om nu IMY säger att det är ok, kör på med fler uthängningarn, det ÄR journalistik.. Då är det i princip fritt fram för vem som helst med utgivningsbevis att göra vad som helst, tryggt och säkert i framtiden. Journalister kan göra sidor man listar folk som misstänks ha vissa egenskaper eller åsikter som folk retar sig på.. T.ex. en dedikerat sida för alla som misstänks ha en IQ under 70 i Sverige. Det kan tex vara bra för arbetsgivare att kunna gå in och kolla. Skönt att kunna lista alla korkade personer i Sverige på ett ställe. Sedan kan vi ska har grupper på nätet som gräver i deras liv och jublar om dom begår självmord. Ledaren kan trycka upp tröjor med Kill your local moron IQ < 70...Allt är helt ok eftersom det är riktigt journalistisk.

Inte riktigt så. Art 85 är inte samma sak som ignorera GDPR (som mer eller mindre är fallet med utgivningsbevis, YGL osv)

Du skulle isåfall ändå behöva följa GDPR. Ett enkelt sätt att illustrera det är väl låt säga Expressen, "En man i 50 års åldern gjorde det här" - inte "Leif Nilsson, 52, boende på den här vägen gjorde exakt det här" + 3 sidor till med all info om Leffe sedan födseln.

Samt - även om du skulle ha en sida med lågbegåvade, som du på något vis tycker är journalistik, så finns det liten och ingen möjlighet att övertala myndigheter om att all tänkbar personlig information är relevant för "artikeln"

Det är i dom perspektiven Dumpen sannolikt inte skulle klara art 85 iallafall.

Samt att deras "nyhet" förstör liv, anhöriga, barn, allt. Proportionalitet alltså.

Proportionalitetsprincipens krav
För att en behandling ska anses proportionerlig krävs att:
1 Ändamålet är berättigat: Det finns ett legitimt syfte, såsom nyhetsförmedling eller offentlig debatt.
2 Uppgifterna är adekvata: Man behandlar inte fler eller känsligare uppgifter än vad som krävs för ändamålet.
3 Subsidiaritet: Ändamålet kan inte uppnås genom ett mindre integritetskränkande sätt.

Många kommer säga att punkt 1 är skäl nog för att klara sig. Men punkt 2, 3, slår undan det helt.

Allt sammantaget skulle jag lägga min röst på att Dumpen är inte aktuellt för journalistiskt undantag enligt art 85, 85.2
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-19 kl. 20:09.
Citera
2025-12-19, 20:16
  #99662
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inte riktigt så. Art 85 är inte samma sak som ignorera GDPR (som mer eller mindre är fallet med utgivningsbevis, YGL osv)

Du skulle isåfall ändå behöva följa GDPR. Ett enkelt sätt att illustrera det är väl låt säga Expressen, "En man i 50 års åldern gjorde det här" - inte "Leif Nilsson, 52, boende på den här vägen gjorde exakt det här" + 3 sidor till med all info om Leffe sedan födseln.

Samt - även om du skulle ha en sida med lågbegåvade, som du på något vis tycker är journalistik, så finns det liten och ingen möjlighet att övertala myndigheter om att all tänkbar personlig information är relevant för "artikeln"

Det är i dom perspektiven Dumpen sannolikt inte skulle klara art 85 iallafall.

Samt att deras "nyhet" förstör liv, anhöriga, barn, allt. Proportionalitet alltså.

Proportionalitetsprincipens krav
För att en behandling ska anses proportionerlig krävs att:
1 Ändamålet är berättigat: Det finns ett legitimt syfte, såsom nyhetsförmedling eller offentlig debatt.
2 Uppgifterna är adekvata: Man behandlar inte fler eller känsligare uppgifter än vad som krävs för ändamålet.
3 Subsidiaritet: Ändamålet kan inte uppnås genom ett mindre integritetskränkande sätt.

Många kommer säga att punkt 1 är skäl nog för att klara sig. Men punkt 2, 3, slår undan det helt.

Allt sammantaget skulle jag lägga min röst på att Dumpen är inte aktuellt för journalistiskt undantag enligt art 85, 85.2

Jag håller med, Dumpens sida kommer inte vara möjlig... Ändå är fokus i diskussionerna här, hur man ska rädda livet på Sara för att få fler uthängningar i framtiden . Så freakshowen kan fortsätta. Medans den egentliga frågan borde vara; vad kommer hända om några få veckor då allt måste läggas ner.
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-19 kl. 20:18.
Citera
2025-12-19, 21:09
  #99663
Medlem
är det någon som kan bekräfta sara tjack norris har rättegång i GBG den 19 januari?
Citera
2025-12-19, 21:17
  #99664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det blir exakt samma lidande för familjen om lagen ändras och polisen gör dumpens jobb.
T.o.m sämre för gäddan då han kommer att få ett långt fängelsestraff för försök till våldtäkt av barn.

Sådant sprider sig fort bland bekanta och deras barn samt bland arbetskamrater mfl.

Blir säkert skitbra med lex Sara i farten men i övrigt kommer det lägga sig, visst nån snuskig idrottslärare trillar dit men hur jävla poppis är han och hans polare online bland fjortisar - knulla? Bara i Dumpens värld

Tror du själv att polisen i Sverige skulle kunna avsätta resurser med troll som kallar varenda tjockis online för "snygg"? Hur skulle arbetsbeskrivningen se ut?

Dumpens CV är en sak.

Titel: Upprunkare
Referens: Patrik Sjöberg

När det kommer till myndigheter så kan man inte spela under täcket och fulköra som Patrik och Sara gör. dessutom är brottsprovokation inte tillåtet i Sverige men jag vet att fina Sara sneglat på USA som ägnar sig åt det där men då är det typ FBI och inte fd pundare vid rodret.

Sara har kommit jävligt långt och kanske borde lugna sig lite, tänk på hjärtat!
__________________
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-12-19 kl. 21:20.
Citera
2025-12-19, 21:40
  #99665
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Titel: Upprunkare
Referens: Patrik Sjöberg

Mina damer och herrar, här har vi motiveringen till nomineringen

Nämen helt sant, sen kan man ju fråga sig varför man sneglar på ett land som är så långt ifrån EU's resonemang man kan komma?

Då tycker jag snarare polisen borde ta inspiration och skrika down on the ground om du så mycket som går mot röd gubbe..
Citera
2025-12-19, 21:46
  #99666
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Blir säkert skitbra med lex Sara i farten men i övrigt kommer det lägga sig, visst nån snuskig idrottslärare trillar dit men hur jävla poppis är han och hans polare online bland fjortisar - knulla? Bara i Dumpens värld

Tror du själv att polisen i Sverige skulle kunna avsätta resurser med troll som kallar varenda tjockis online för "snygg"? Hur skulle arbetsbeskrivningen se ut?

Dumpens CV är en sak.

Titel: Upprunkare
Referens: Patrik Sjöberg

När det kommer till myndigheter så kan man inte spela under täcket och fulköra som Patrik och Sara gör. dessutom är brottsprovokation inte tillåtet i Sverige men jag vet att fina Sara sneglat på USA som ägnar sig åt det där men då är det typ FBI och inte fd pundare vid rodret.

Sara har kommit jävligt långt och kanske borde lugna sig lite, tänk på hjärtat!

Återigen så kan man inte bli upprunkad av någon som man inte tänder på, dvs de tänder på att knulla barn. Och återigen så agerar dessa ”män” även i verkligheten. Jag inser att ni autister inte begriper det, men tyvärr så är det sant
Citera
2025-12-19, 21:52
  #99667
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Återigen så kan man inte bli upprunkad av någon som man inte tänder på, dvs de tänder på att knulla barn. Och återigen så agerar dessa ”män” även i verkligheten. Jag inser att ni autister inte begriper det, men tyvärr så är det sant

Vill inte såra dina föreställningar på något vis, men i vissa fall är det säkert korrekt. Men i minst lika många (troligen fler) så är det fel. Du måste helt enkelt sluta anta att 715 män är precis som din föreställning.

"Och återigen så agerar dessa ”män” även i verkligheten" det är utan minsta tvivel direkt felaktigt, eftersom vi har just nu 715st som underlag, inte en möjlighet.
Citera
2025-12-19, 21:52
  #99668
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
1) Det fungerar inte riktigt så, vi pratar inte överlagt mord här.
2) Dåså - då är ju publicering onödig? Du fällde dig själv där.



Jodå, men dom kan inte göra som Dumpen gör = då gör det (mer) nytta, även om det i praktiken blir svårt med bevisbördan etc. Du vet om att ett förslag från SD som får det att låta enkelt inte har någonting att göra med hur det faktiskt blir?

Alla normala anser att ni är värda mindre än en gängkriminella mördare, de ger sig åtminstone på någon som är med i leken och som kan ge igen med samma mynt.

En gädda är verkligen bottenskrapet av de kriminella. Dom spelar i samma liga som Anders Eklund.
Citera
2025-12-19, 21:57
  #99669
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla normala anser att ni är värda mindre än en gängkriminella mördare, de ger sig åtminstone på någon som är med i leken och som kan ge igen med samma mynt.

En gädda är verkligen bottenskrapet av de kriminella. Dom spelar i samma liga som Anders Eklund.

Det enda du egentligen gör med dessa utlägg är belyser din bristande förmåga till objektiva bedömningar i något som är betydligt mer nyanserat och brett än vad du förmodligen är kapabel att ta in. Därav denna förenklade rationalisering, lite av ett tema för din typ av individ.
Citera
2025-12-19, 22:11
  #99670
Medlem
Fast det är väll lagligt att tända på vad man vill?
Du får ju tex tända på hamstrar om du nu gör de. Men att göra något mot hamstern är olagligt.
Patrik & Co vill ju väcka liv mer i dom fantasierna så dom inte känner sig ensamma i det.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Återigen så kan man inte bli upprunkad av någon som man inte tänder på, dvs de tänder på att knulla barn. Och återigen så agerar dessa ”män” även i verkligheten. Jag inser att ni autister inte begriper det, men tyvärr så är det sant
Citera
2025-12-19, 22:13
  #99671
Medlem
Det tyckte nog barnen till den oskyldiga pappan som blev nedskuren framför dom av en ung gängkriminell kille
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla normala anser att ni är värda mindre än en gängkriminella mördare, de ger sig åtminstone på någon som är med i leken och som kan ge igen med samma mynt.

En gädda är verkligen bottenskrapet av de kriminella. Dom spelar i samma liga som Anders Eklund.
Citera
2025-12-19, 22:15
  #99672
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viljo.242
Fast det är väll lagligt att tända på vad man vill?
Du får ju tex tända på hamstrar om du nu gör de. Men att göra något mot hamstern är olagligt.
Patrik & Co vill ju väcka liv mer i dom fantasierna så dom inte känner sig ensamma i det.

Det är det absolut. Men att möta upp en minderårig på en avtalad plast med en förhoppning att få knulla en minderårig är inte ok. Hade det inte varit dumpen som va där så hade de utfört något som enligt lagen är våldtäkt av barn. T.o.m du borde inse att det är en stor skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in