Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 01:13
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Xaiomi är en ganska snygg och väldigt billig kinesisk sportbil.
Citera
2025-12-20, 01:50
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur hade du tänkt att det skulle fungera så som bilar tillverkas idag? Vet du ens hur man tillverkar bilar idag?

Du vill ha en bredare V60 exempelvis, ska man stanna och anpassa bandet för en bredare Volvo mitt bland alla andra normala V60? Vad tror du bil skulle kosta då?
3D-skrivare.
Jag tror att både du och jag kommer häpna över vad man kan tillverka om bara ett par år.
Citera
2025-12-20, 02:48
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur hade du tänkt att det skulle fungera så som bilar tillverkas idag? Vet du ens hur man tillverkar bilar idag?

Du vill ha en bredare V60 exempelvis, ska man stanna och anpassa bandet för en bredare Volvo mitt bland alla andra normala V60? Vad tror du bil skulle kosta då?

Samma som när volvo gör sina andra modeller...
Citera
2025-12-20, 06:21
Medlem
Finns väl inget bilmärke som tillverkat så många fula bilmodeller som Volvo men folk köper ändå.
Citera
2025-12-20, 06:46
Medlem
Bra fråga. Idioter som kommenterat bara ”vad som är snyggt är subjektivt” nej, gå igenom alla bilar som kostar 3miljoner så hittar du ingen ful
Citera
2025-12-20, 08:19
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
BMW är dyra och har flera modeller som är fula som stryk.
Skulle skämmas att köra runt i en dyr ful som stryk bil.
Citera
2025-12-20, 10:33
Medlem
Facades avatar
Hela poängen är just detta.
Att exempelvis du inte ska ha råd med den.

Sedan är inte alla snygga bilar dyra, jag har både en dyr bil och många billigare bilar och en som faktiskt i princip är helt värdelös. Den värdelösa bilen är fränast av dom alla - dock ej snyggast.
Citera
2025-12-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Det är väl subjektivt vad man tycker är snyggt.
Personligen tycker jag nya Xiaomi är vrålsnygg. $45k är inte farligt:

https://www.youtube.com/watch?v=Mb6H7trzMfI

Håller med, tycker också den är såååå jäkla snygg. Om än lite dyr (även om den är billigare än Ferrari och dylika bilar). Håller med TS att en bil som ser sportig ut, men som kostar som en vanlig bil, hade varit nice.
Citera
2025-12-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Finns väl inget bilmärke som tillverkat så många fula bilmodeller som Volvo men folk köper ändå.

Och dessutom trånga och svarta invändigt!
Citera
2025-12-20, 13:02
Medlem
Ofantligt vackra och harmoniska bilar är NSU RO80 och Citroen GS.
Dom härstammar från tiden när det gällde att designa bilar.
Men missade att kvalitetssäkra.

Dagens käckaste design anser jag Honda e ha.
Man blir glad när man ser den!
Väcker ha-begär - men torskar på dåliga batteridata.
Citera
2025-12-20, 13:08
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Fast vad hindrar en tillverkare att göra 3 säten där bak precis som en vanlig bil eller lite större baggage? Inget.
Om man ska bygga en "Ferrari" som ser ut som en Ferrari och ändå har plats för hela familjen till Fjällen så måste man förstora den. Vill man behålla rätt proportioner på det stackars fordonet så gissar jag att det kommer att bli över 10 meter långt.
Jämför med https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Phantom_VIII Sett till proportionerna ser den ut som en ganska vanlig bil trots att det är väldigt stor. Och hjulen är stora, vilket inte blir billigare, för att det ska se normalt ut.
Citera
2025-12-20, 13:12
Medlem
lovells avatar
Många köper även dyra bilar pga märket i sig. Jag själv inkluderad.

Har alltid kört Audi i alla år. A4 B5, A4 B8.5, A4 B9. Vilket är prisvärda bilar som har tjänat mig riktigt bra.

Blev sugen på o se hur Audis värsting presterar. RS6 C8. Snabb, diskret, familjebil. Har haft den nu i snart 2 år och kommer aldrig att självmant vilja ha något billigare - även om det förmodligen kommer bli så förr eller senare då man inte är snortät. Skillnaden på kvalité får man betala för och det märker man. Det är som dag och natt. Otrolig säkerhet på vägen, omkörningar är inte ett bekymmer längre - vilket i sin tur blir säkrare då man slipper tveka. Skillnaden på komforten kontra A4an går heller inte att jämföra. Visst RS6an sitter på 22" fälgar så det blir i vissa fall ganska stötigt, men bortsett från det så finns det inget jag kan säga är bättre på A4an, möjligtvis förbrukningen då.

Underhållskostnader är ju rena mardrömmen, samt bränsleförbrukningen om man vill ha lite roligt. På en jäävligt bra dag dricker den 10L /100km, annars snackar vi 20-30L/100km.

Skillnaden är stor och det får man betala för - vilket jag inte har några bekymmer med då man faktiskt får väldigt mycket bil för pengarna. Men jag förstår resonemanget, det hade inte skadat att göra sportigare bilar för en billigare peng. Men då får man vara beredd på att komponenterna också håller standarden för en vanlig skruttis. Tror inte jag iallafall hade haft svinkul att glassa runt i en Ferrari med 150hk, hade bara lurat min hjärna.
Senast redigerad av lovell 2025-12-20 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in