2025-12-19, 21:17
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ulf Kristersson är snabb med att mjölka röster på detta.

https://omni.se/kristersson-om-valdtakten-blir-arg-och-starkt-i-min-overtygelse/a/JOoWnR

Eller också är han upprörd på riktigt?

Vad säger Magdalena om saken?
Citera
2025-12-19, 21:20
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Eller också är han upprörd på riktigt?

Vad säger Magdalena om saken?

Hon säger aldrig nånting om saker som inte gynnar socialdemokraterna. Inte ens om hon är personligt involverad i själva frågan.
Citera
2025-12-19, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det här jävla landet har blivit katastrof!
När pedofiler, våldtäktsmän och mördare får låga straff, ingen utvisning utan massa daltande.

Om någon skulle våldta min mamma eller mitt barn så skulle jag tortera och plåga den personen så illa att han skulle önska och be att jag avslutar honom!

Ok om dom inte utvisar äcklen, men klipp kulorna på dom, våldtar man så har man förbrukat sin rätt.

Men politiker tycker mer synd om att utvisa en person som kan riskera att råka illa ut i sitt hemland, men dom bryr sig inte om människorna i det här landet!

SD -2026!!
Jimmy är den enda som kämpar för att utvisa sexualbrottslingar. Tycker även att dom ska införa prövotid på ett svensk medborgarskap under 5-10 år! Begår du brott under femtiden ska du utvisas på LIVSTID!!

Ja hade gjort som du faktiskt, sitter heller i finkan.

Det tråkiga är att om man hade gjort det hade väl en stor klan börjat döda ens familj, fast givet att han hade inte vågat berätta vem det var som misshandlade honom.

Tror det är där skon klämmer lite för många av oss. Vi vet ju en arab eller afrikan kan skjuta ihjäl en pappa i Skärholmen från ingenstans.
Citera
2025-12-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Att du läser nyheter är inte ett belägg för att våldtäkter mot äldre av hemtjänstpersonal skulle förekomma dagligen.
Tvärtom så verkar det vara extremt ovanligt. Ett fåtal fall per år i hela landet. Varje fall är ett för mycket, men det finns ingen anledning att ljuga om hur många fall det är.

Äsch, spelar roll att en hundraåring blev våldtagen. Det är så ovanligt. Spelar roll att det hände ett muslimskt terrordåd på Bondi Beach nyligen också, för det är också extremt ovanligt.
Citera
2025-12-19, 21:38
Medlem
Männen k a n i n t e runka själv....
Enlig deras kultur ... Om männen runkar då kan de inte komma till paradiset...
De måste ligga med nån och udda varelser på jordbruket... för att sperimer ska leva på 5 dagar inre i kropp...
Citera
2025-12-19, 21:39
Medlem
Egentligen borde bara kvinnor jobba hos kvinnor och män hos män. Är det verkligen brist på invandrarkvinnor i de här jobben? Eller större andel män öht?
Citera
2025-12-19, 21:40
Medlem
Lukas-s avatar
Detta är bland det sjukaste jag läst på länge. Alltså inte att araben våldtog en 100-årig kvinna - utan att tingsrätten i Södertörn (var annars) inte tog beslut om utvisning.

I kvällsblaskorna finns namn på nämndemän och domare i fallet. Dessa borde väl påminnas om vad deras uppdragsgivare - skattebetalarna i Sverige - tycker om deras dom?

Tänk om det funnits ett tjänstemannaansvar värt namnet som omfattade även rättsväsendet!

Undrar vad som hänt med de aktuella domarna om ett sådant domslut fattats i Kina?
Citera
2025-12-19, 21:44
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?

Mohammed Ali heter rådmannen. Utsedd av regeringen i juni.

https://riks.se/nyheter/n%C3%A4mndem%C3%A4nnen-om-varf%C3%B6r-de-inte-d%C3%B6mde-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsmannen-shakir-till-utvis ning-se-hela-riks-intervju-h%C3%A4r#google_vignette
Citera
2025-12-19, 21:47
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Egentligen borde bara kvinnor jobba hos kvinnor och män hos män. Är det verkligen brist på invandrarkvinnor i de här jobben? Eller större andel män öht?

Vi pratar om personer som knullat getter!
Tror du att könet spelar någon roll?
När jag blir så gammal att jag behöver hemtjänst så vill jag inte ha någon pigmenterad person som kommer! Jag vägrar att bli förväxlad med någon get… Dessa mörker män har ej i väst att göra öht!
Jag vill ha en kristen svensk!
Citera
2025-12-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Mohammed Ali heter rådmannen. Utsedd av regeringen i juni.

https://riks.se/nyheter/n%C3%A4mndem%C3%A4nnen-om-varf%C3%B6r-de-inte-d%C3%B6mde-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsmannen-shakir-till-utvis ning-se-hela-riks-intervju-h%C3%A4r#google_vignette

AHA! DET sa ALLT!!!
Citera
2025-12-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?

Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det finns ju redan i tråden

Otroligt hånfullt och obehagligt svar. Ni som hånfullt uppmanar folk att leta i en lång tråd i stället för att antingen tala om svaret eller låta bli att svara över huvud taget (eftersom ni inte själva vet svaret) visar bara vilka dåliga människor ni är.

Svaret på vad domaren hette tycks dock vara rådmannen Mohamed Ali vid Södertörns tingsrätt.

Kanske inte så förvånande att en Mohamed Ali lät Shakir Mahmoud Shakir slippa utvisning från Sverige.
Citera
2025-12-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Man kan bara föreställa sig om en arabsik 100 årig kvinna blivit utsatt av en eurooe..
Vad tror ni?.

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Som jag förstår så är det ett Socialdemokratiskt projekt i var kommun.
Och vad skulle det gå ut på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in