2025-12-19, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Man tar inte hänsyn till om den dömde var barn. Det är inte precis ovanligt att det finns barn med i bilden, och C är inget specialfall. Han kommer hamna på den anstalt som är lämplig utifrån säkerhetsklass och vilka behov han har att jobba med inom KV, inte vilka behov han har på utsidan.

Hahaha OK vad har KVV för program för ekobrottslingar som de måste gå då?

Ekobrottslingar brukar alltid ha bättre ekonomi än plitarna så de har inte så mycket de behöver lära sig förutom att man får kåk om man fifflar.

Kolmården eller Gotland max skulle jag tro. Men som sagt ger de honom 48+ i HR är det stor sökning på Kumla innan placering.

Jaja den som lever får se. Men jag tror inte det blir så farligt.

Han kommer få klä av sig naken i ett rum fullt med människor och en hund iaf och gå genom en metallbåge. Hoppas han inte har något att dölja. Inga bröst eller konstigheter får man hoppas man vet aldrig numera.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-12-19 kl. 20:11.
Citera
2025-12-19, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Ja, Linnea tror jag inte har haft det dåligt ställt innan Chrippa. Vet inte hur familjens ekonomi är, men Linnea verkar iallafall ha haft rediga jobb. Jobbat som säljare utomlands där det gick ganska bra för henne har jag för mig, för att sedan flytta tillbaka till Sverige där hon jobbade som teamleader eller liknande på East Capital i Stockholm fram tills hon träffade Chrippa. Verkar som sagt ha varit en driven tjej tills hon träffade honom

Lyssna på senaste avsnittet av Sanning och konsekvens (Bloggbevakning) så får du höra vad de flesta utanför Flashback och Skilleras streams verkligen tycker om detta och om familjerna....
De ger iofs ändå lite cred till Chrippa, han kanske kommer börja gilla dem ändå. Linnea kommer dock fortsätta hata dem.
Citera
2025-12-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Nej det gör de troligtvis inte. C kommer hamna på en tvåa/trea såklart.
Det jag hade i tankarna var om han får höjt straff och hamnar på gemen innan han skickas vidare.
Haha nej.
Höjden av straff har väl inte med nivån att göra?

Är Chrippa en säkerhetsrisk eller inte?
Är han farlig?

NEJ
Citera
2025-12-19, 20:13
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Haha nej.
Höjden av straff har väl inte med nivån att göra?

Är Chrippa en säkerhetsrisk eller inte?
Är han farlig?

Har hans typ av brott ens krävt en paragraf 12 utredning?

NEJ
Klart att längden på straffet spelar roll vid klassning.
Citera
2025-12-19, 20:14
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Skönt ändå att höra att Chrippa ska fixa en revisor om han kommer fortsätta med sociala medier. Undra om han har gjort det än då?

Gillar att han säger hobbyverksamhet om och om igen, nästan så man tror att han vill att det ska bli sanningen om han säger det tillräckligt många ggr.

Han har säkert hört att om det är hobbyverksamhet så är det andra skatteregler osv.
Att han lever i en något skev verklighet råder det knappast något tvivel om, denna skeva bild har lett honom raka vägen till buren.

Gratulerar, folkfest med fiol och brännvin är det allt!
Stackars hans fanclub som är i chock, vilket tydligt syns i tråden 🤣🤣🤣🥳🥳
Citera
2025-12-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Klart att längden på straffet spelar roll vid klassning.
Klassen är säkerhetsbaserad.

(Tog med paragraf 12 utredningen, minns den inte helt klart längre, så jag tar tillbaka den meningen)
Micro kanske kan göra ett input i den frågan.
Citera
2025-12-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Han har säkert hört att om det är hobbyverksamhet så är det andra skatteregler osv.
Att han lever i en något skev verklighet råder det knappast något tvivel om, denna skeva bild har lett honom raka vägen till buren.

Gratulerar, folkfest med fiol och brännvin är det allt!
Stackars hans fanclub som är i chock, vilket tydligt syns i tråden 🤣🤣🤣🥳🥳

Att låta okända människor påverka en så hårt att man hoppar jämfota av glädje och super sig full på en dryck som sätter sig i skulder.
Det är minst sagt fascinerande.

Då har man inte mycket att glädja sig åt.

Blir fasen bekymrad 😟
Citera
2025-12-19, 20:25
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Boja gäller ju enbart straff minst 30 dagar, hon måste väl inställa sig?

Hon har fått en så kallad 28:3 dom. Då kan man inte byta till fotboja. Även om hon hade fått en månad.
Citera
2025-12-19, 20:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Fråga, har inte hängt med i alla turer men undrar om det är konstaterat om den här Chrippa är efterbliven på något sätt? Det är ju en prestation att bli dömd på så många punkter tillsammans med familjen. Är hela familjen kriminell?

Det korta svaret för de ej insatta.
Nej alla är inte efterblivna.
WT dock, men det är nåt annat.
Men absolut inte efterblivna. Jacke är nog egentligen smart. Men i psykos.
Chrippa är dock helt efterbliven. Hans fru är mest en omogen wannabe.
Citera
2025-12-19, 20:28
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Jupp. Och på vissa anstalter får man väldigt lite mat, så många går hungriga, tro det eller ej. Lär väl bli en del byteshandel med ägg kan jag tro, inte så mycket annat protein att hänga i granen om man vill träna 😂

Hoppas han orkar träna lika mycket i finkan utan att trycka anabola i röven, annars kommer han bli fet. Om jag minns rätt från skolans anatomilektioner så förvandlas muskler till fett om man inte håller efter med träning ordentligt.
Husmanskost brukar inte heller vara så proteinrik. Köttbullar, pannkakor, soppa.. 😄
Citera
2025-12-19, 20:30
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Så sjukt patetisk, precis som idioten.

Trodde stjärtslickaren skulle chilla ner sitt dampande, men tydligen så måste han börja veva också.
Jag tror nog att han blev besviken på dagens dom insnöade clowner dessa bröder.
Citera
2025-12-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hon har fått en så kallad 28:3 dom. Då kan man inte byta till fotboja. Även om hon hade fått en månad.

En 28:3 är väl villkorlig eller? Det går ju inte hand i hand med hennes fängelsestraff.
21 dagar kommer hon inte kunna få med boja, inte för att hon uppfyller kriterierna för det oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in