2025-12-19, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Linneas straff är mildare än Julias i o m att Julia fick fängelse.
Att sedan rent praktiskt inte är det reagerade jag också på.
Med hänsyn till beloppet på dagsböterna måste det ha blivit fel eller också är Linnea mycket tätare än folk tror. För det räknas på inkomst och tillgångar.
Konstigt också att hon fick betala hela sitt försvar själv. Vilket också i så fall säger att hon har tillgångar

Hon säljer väl dyra butt-bilder på TF?
Och har skaffat en revisor.
Så hon har ju inkomster....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Närhetsprincipen finns inte sedan ett antal år. Han kan lika gärna hamna i Haparanda om det skulle bedömas lämpligt.

Jo det är sant, men han har inte speciella behov som eko och han har ungar och grejer.

Det är inte the numbers gang vi snackar om så han lär nog kunna få en bra placering speciellt eftersom dottern är liten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Säger bara att det finns mördare i alla klasserna. Klassningen är bra att ha men den är inte perfekt, ibland klassas det fel.

Kort sagt: Man kommer träffa dåliga människor oavsett klassning.
Det gör man överallt, liksom här.

Men en känd (KÄND) massmördare sitter knappast på klass 3

Min ( ) sitter på klass 1 i 7 år. Där sitter det knappast folk med ekobrott.
Eller gör de det?

Misstag kan ju ske.
Citera
2025-12-19, 19:57
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han ska inte till något högriskfängelse (klass 1).

Det är inga tunga brottslingar han kommer sitta hos.

Det va då fan vad ni överdriver här inne.

Han ska chilla på ett begränsat sätt över tid, med lagad mat, gym och bestämda måltider.
Han kommer säkert hitta en och annan kompis att spela kort med.
Han kommer sitta på Hällby eller Skänninge. Närhetsprincipen ....och där sitter det visst grova brottslingar. Aldrig han får börja på någon öppen anstalt även fast han är ekobrottsling. Öppna platser är det riktigt ont om.

Han är för ointelligent för att lära sig Mulle. Glöm inte att han "skröt om" att han drog ett kort då han hade 20 i black jack....😁 Förstår att han spelar på "enarmade banditer" och inte poker....😁 😁 😁
Citera
2025-12-19, 19:58
Medlem
Carrocks avatar
Haha det tog knappt 2 minuter för Linnéa i rätten att ta upp "drevet".

Jocke och Anjos fel att hon jobbar med sociala medier men inte har ett företag..

Fan va bränd hon låter, tom Chrippa framstå ju som någorlunda normalbegåvad jämfört med henne.. Att hon var så här jävla efterbliven trodde jag fan inte. Hon låter verkligen helt slut i skallen.

Knappt en enda meningsuppbyggnad som saknar "ASSÅ", "ASSÅ","ASSÅ".

25 år och pratar som en pubertal fjortis..
Senast redigerad av Carrock 2025-12-19 kl. 20:09.
Citera
2025-12-19, 19:58
Medlem
Jävla va kul det är när Chrippa börjar snacka om telemarketing, toyota samt råkar typ försäga sig ang youtube.

255k på 5 månader är bra telemarketing. Fan, nästan så man kanske skulle börja med det.
Citera
2025-12-19, 19:59
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Jo det är sant, men han har inte speciella behov som eko och han har ungar och grejer.

Det är inte the numbers gang vi snackar om så han lär nog kunna få en bra placering speciellt eftersom dottern är liten.

Man tar inte hänsyn till om den dömde har barn. Det är inte precis ovanligt att det finns barn med i bilden, och C är inget specialfall. Han kommer hamna på den anstalt som är lämplig utifrån säkerhetsklass och vilka behov han har att jobba med inom KV, inte vilka behov han har på utsidan.
Senast redigerad av Boondocksaints 2025-12-19 kl. 20:02.
Citera
2025-12-19, 20:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Kan någon förklara för mig varför han väljer att ha kvar PRADA-etiketten mitt i synfältet på sina glasögon i rätten (vilket f.ö. ytterligare visar att han inte har ett synfel, eftersom glasen uppenbarligen ej heller är slipade)?

/AI

Den enkla och korta förklaringen är att han är en idiot.
En idiot är alltid en idiot. De kan inte heller simma....
Citera
2025-12-19, 20:01
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det gör man överallt, liksom här.

Men en känd (KÄND) massmördare sitter knappast på klass 3

Min ( ) sitter på klass 1 i 7 år. Där sitter det knappast folk med ekobrott.
Eller gör de det?

Misstag kan ju ske.
Nej det gör de troligtvis inte. C kommer hamna på en tvåa/trea såklart.
Det jag hade i tankarna var om han får höjt straff och hamnar på gemen innan han skickas vidare.
Citera
2025-12-19, 20:04
Medlem
Skönt ändå att höra att Chrippa ska fixa en revisor om han kommer fortsätta med sociala medier. Undra om han har gjort det än då?

Gillar att han säger hobbyverksamhet om och om igen, nästan så man tror att han vill att det ska bli sanningen om han säger det tillräckligt många ggr.
Citera
2025-12-19, 20:05
Medlem
Fråga, har inte hängt med i alla turer men undrar om det är konstaterat om den här Chrippa är efterbliven på något sätt? Det är ju en prestation att bli dömd på så många punkter tillsammans med familjen. Är hela familjen kriminell?
Citera
2025-12-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Han kommer sitta på Hällby eller Skänninge. Närhetsprincipen ....och där sitter det visst grova brottslingar. Aldrig han får börja på någon öppen anstalt även fast han är ekobrottsling. Öppna platser är det riktigt ont om.

Han är för ointelligent för att lära sig Mulle. Glöm inte att han "skröt om" att han drog ett kort då han hade 20 i black jack....😁 Förstår att han spelar på "enarmade banditer" och inte poker....😁 😁 😁
Intressant att du VET

Att ha vissa funderingar kring hur det ev kan se ut, det accepterar jag.
Men att gå ut stenhårt med hur det minsann kommer att bli.

Trovärdigheten ligger på dagisnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in