2025-12-19, 17:11
  #99637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är inte helt osannolikt måste jag medge, lite ironiskt då SD är de enda som aktivt tar tag i frågan.

Något som irriterar mig är ändå "Nu ska det bli såhär!"; varav alla (anhängare) tror fullt ut på det, medans det i verkligheten är ett förslag som högst osannolikt är ens nära att gå igenom. Då kliar det i själen faktiskt.


SD fiskar röster där de kan - andelen gäddor t o m i bland dess väljare är, precis som i resten av befolkningen, ganska lågt. Dessutom finns det säkert "fingäddor", dvs de som våldtar tonåringar, som intalar sig själva att förslagen kommer gälla bara de som våldtar små barn.

Men ja det är så kampanjandet funkar. Ibland får man igenom förslag mot bättre vetande, som exempelvis sänkandet av straffrättsåldern. Ibland så gör man förslag som inte kan gå igenom, med vetskapen att man ändå samlar poäng hos väljarna när man lanserar förslaget - när förslaget blir skjutet i sank av andra partier eller i rätten så har uppmärksamheten redan förflyttats till andra frågor.
Citera
2025-12-19, 17:18
  #99638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Vad då måste dom ha förskottsbetalning innan behandlings start? Om det finns 800000 är det väl bara att sätta fart och behandla.


För att inte behöva avbryta behandlingen om inte resten kommer in. Jag vet inte vad för behandling det är hon vill undergå, men då behandlingar för det mesta är skadliga i sig så blir man ju ofta sämre om man inte kan färdigställa den.
Citera
2025-12-19, 17:20
  #99639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vad synd för insamlingen till fina Sara verkar ha klingat av vid 800k kr och finska sjukvården kräver 1 miljon kr för att börja ta i Sara. Tänk på alla oförglömliga tv-ögonblick Dumpen bjudit på genom åren, Hank, mustalainen Leifi Plomeros #703 mm men nu behöver Sara vår hjälp och en hundring kan nog alla avvara så frreakshowen fortsätter och givetvis så att Sara blir frisk.

Hjälp Sara https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=176 2840849&utm_campaign=fp_sharesheet&amp ;amp;amp;utm_med ium=customer&utm_source=copy_link


Nu utelämnar du faktiskt gäddan som sprang genom skogen i foppatofflor - han är nog t o m själv missnöjd om han har utfört denna idrottsliga bragd i onödan.
Citera
2025-12-19, 17:46
  #99640
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag tror sällan saker, jag tycker om att veta. Av den anledningen dömer jag sällan människor heller, finns alltid bakomliggande orsaker samt att alla mynt har 2 sidor. Förstår om det är ett främmande sätt att resonera.

Lagstiftningen släpar inte efter speciellt mycket - den bygger på bevisning kan man väl säga. Även, vad heter det nu igen, regler - så var det, man får inte göra som man vill.

Faktum: Dumpen skadar och kostar enorma summor och mängder. Räddar ingenting egentligen.

Faktum 2: Dumpen fick en gärningsman friad. (min favorit)

Nu är det ju så att våldtäktsmän är längt ner på stegen av de kriminella som folk har någon som helst empati för. Visst att det finns politiker och blåhåriga tanter som känner empati och försvarar tex gängkriminella mördare och undrar snyftandes vad dessa har varit utsatta för.

Men normala människor bryr sig inte om bakomliggande orsaker. Man kan inte ha mördare och våldtäktsmän springandes lösa bara för att det är synd om dem och deras familjer
Citera
2025-12-19, 17:55
  #99641
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Den här är lite mindre rolig, och inte av samma den anledning som idioter som MeggieCleary och Karlsson05 anser den olustig:

Dörren i rummet jag sover i står på glänt hemma hos min farmor och farfar.

Kommer farfar att komma insmygandes inatt och vara sådär läskig som han är ibland? Tänker lilla jag, säkert bara 3-4 år gammal.

Och mycket riktigt så står han till slut där i dörröppningen och ler, han kommer in och tänder den lilla lampan på bordet bredvid sängen, där även ett fotografi på hela släkten från julafton står.

Jag tittar på fotografiet hela tiden under den tiden han förgriper sig på mig, ”snälla mamma och pappa kan ni komma och rädda mig”, tänker jag för mig själv.

Han sätter fingret framför munnen på mig och hyssjar att jag ska vara snäll och tyst som han alltid gör och säger slutligen när han är färdig att detta är våran lilla hemlighet.


Vi som faktiskt känner och har känt tjejer och kvinnor i livet vet att det inte är så ovanligt med slemmiga gubbar och pedofiler. Och nu är det dax att det är slut med det.
Att några autister som har suttit hemma och runkat hela livet inte vet något om det, säger ingenting om hur det ser ut för vanligt folk
Citera
2025-12-19, 17:58
  #99642
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
.... så har uppmärksamheten redan förflyttats till andra frågor.

Även det går applicera på Dumpens metoder. Om vi utgår ifrån att många män ivarjefall faller inom kategorin allmänt utseende - inget som sticker ut kraftigt alltså. Då är både vårat minne och förmåga att minnas neurologiskt helt värdelöst.

Anta att någon sett alla uthängingar (715st i skrivande stund), samt allt annat på sociala medier och verkligheten (på andra saker, vardagslivet), att då x månader/år senare känna igen någon av dessa 715 är vill jag påstå är omöjligt, allra helst om något förändrats i utseendet under tiden.

Vet med mig att jag såg en uthängning i min stad för något år sedan (ingen jag kände till), men kan säga redan nu att jag skulle inte känna igen honom om han så stod framför mig.

Poängen med detta är, var tog det förebyggande vägen? Konkret kan männen fortsätta precis som vanligt, så även det argumentet faller helt. Snarare troligare att dom gör det än inte - för nu finns det sannolikt ännu mindre att förlora. Därför hade en ej publicerad konfrontation haft bättre verkan även där.

För att knyta ihop till inledningen, ny uthängning -> fokus flyttas snabbt. Även här är det orimligt höga tempot kontraproduktivt.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-19 kl. 18:02.
Citera
2025-12-19, 18:00
  #99643
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Men normala människor bryr sig inte om bakomliggande orsaker. Man kan inte ha mördare och våldtäktsmän springandes lösa bara för att det är synd om dem och deras familjer

Vilket jag aldrig sagt heller. Jag påpekar metoderna, för det går som sagt var alldeles utmärkt att göra samma sak, utan massiva skador i kölvattnet.
Citera
2025-12-19, 18:02
  #99644
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi som faktiskt känner och har känt tjejer och kvinnor i livet vet att det inte är så ovanligt med slemmiga gubbar och pedofiler. Och nu är det dax att det är slut med det.
Att några autister som har suttit hemma och runkat hela livet inte vet något om det, säger ingenting om hur det ser ut för vanligt folk

Fast nu förbigår du en del grundläggande fakta i det du citerade.

Sen så är du en sorgligt enfaldig skitkorv som tror du är på något sätt unik i vad du känt för "tjejer och kvinnor i livet".
__________________
Senast redigerad av FantomenOchGuran 2025-12-19 kl. 18:04.
Citera
2025-12-19, 18:10
  #99645
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Vilket jag aldrig sagt heller. Jag påpekar metoderna, för det går som sagt var alldeles utmärkt att göra samma sak, utan massiva skador i kölvattnet.

Det blir exakt samma lidande för familjen om lagen ändras och polisen gör dumpens jobb.
T.o.m sämre för gäddan då han kommer att få ett långt fängelsestraff för försök till våldtäkt av barn.

Sådant sprider sig fort bland bekanta och deras barn samt bland arbetskamrater mfl.
Citera
2025-12-19, 18:14
  #99646
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Fast nu förbigår du en del grundläggande fakta i det du citerade.

Sen så är du en sorgligt enfaldig skitkorv som tror du är på något sätt unik i vad du känt för "tjejer och kvinnor i livet".

Det tror jag inte, det är det normala att ha känt både tjejer/ killar kvinnor/ män. Men då ni tydligen inte vet något om det och tror att det är väldigt ovanligt och att alla historier är påhittade. Så drar jag slutsatsen att ni är några autistiska kufar utan bekanta eller att ni tycker att det är ok och normalt att tända på minderåriga
Citera
2025-12-19, 18:15
  #99647
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det tror jag inte, det är det normala att ha känt både tjejer/ killar kvinnor/ män. Men då ni tydligen inte vet något om det och tror att det är väldigt ovanligt och att alla historier är påhittade. Så drar jag slutsatsen att ni är några autistiska kufar utan bekanta eller att ni tycker att det är ok och normalt att tända på minderåriga

Ja men oj vad du vet mycket då.
Citera
2025-12-19, 18:19
  #99648
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det blir exakt samma lidande för familjen om lagen ändras och polisen gör dumpens jobb.
T.o.m sämre för gäddan då han kommer att få ett långt fängelsestraff för försök till våldtäkt av barn.

Sådant sprider sig fort bland bekanta och deras barn samt bland arbetskamrater mfl.

Nej, om du inte förstår varför är det ännu mer skrämmande. Polisen kan inte i något scenario göra som Dumpen. "Dom ska få låtsas vara barn!" , dels är det ett förslag. Men, det är inte i närheten av möjligt att Polisen skulle publicera som Dumpen gör - varför då kanske du undrar, då tycker jag du ska läsa på lite och själv lista ut hur det kommer sig.

Påföljder ska du också undvika anta, för bevisligen har du ingen kunskap om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in