Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
.... så har uppmärksamheten redan förflyttats till andra frågor.
Även det går applicera på Dumpens metoder. Om vi utgår ifrån att många män ivarjefall faller inom kategorin allmänt utseende - inget som sticker ut kraftigt alltså. Då är både vårat minne och förmåga att minnas neurologiskt helt värdelöst.
Anta att någon sett alla uthängingar (715st i skrivande stund), samt allt annat på sociala medier och verkligheten (på andra saker, vardagslivet), att då x månader/år senare känna igen någon av dessa 715 är vill jag påstå är omöjligt, allra helst om något förändrats i utseendet under tiden.
Vet med mig att jag såg en uthängning i min stad för något år sedan (ingen jag kände till), men kan säga redan nu att jag skulle inte känna igen honom om han så stod framför mig.
Poängen med detta är, var tog det förebyggande vägen? Konkret kan männen fortsätta precis som vanligt, så även det argumentet faller helt. Snarare troligare att dom gör det än inte - för nu finns det sannolikt ännu mindre att förlora. Därför hade en ej publicerad konfrontation haft bättre verkan även där.
För att knyta ihop till inledningen, ny uthängning -> fokus flyttas snabbt. Även här är det orimligt höga tempot kontraproduktivt.