2025-12-19, 14:44
  #637
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tror du att han haft sådan otur så att han blivit misstänkt i de två enda fallen han begått? Eller, kan det vara så att han begått mängder fler övergrepp men enkom blivit misstänkt i två av dem - vilket är mest sannolikt, anser du?
Jag vet inte hur mannen ställer sig mot anklagandet.
Jag säger inte att han är oskyldig utan att jag skulle vilja veta mer eftersom det han döms för låter så absurt. Att han skulle åka på ett larm och pulla av kärringen. Finns det en FUP angående fallet?
Citera
2025-12-19, 14:49
  #638
Medlem
Hur kan man prestera att inte utvisa medan man har en sådan möjlighet?
Citera
2025-12-19, 14:51
  #639
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Om inte migrationsministern håller sitt löfte nu och gör någonting åt dessa fullständigt bisarra lagar så vet jag inte vad jag gör. Vi blir framställda som totalt sinnessjuka inför hela världen när vi har lagar som mynnar ut i domstolsbeslut som det här.

Samtidigt så är en typ 12 åring pojke från Ukraina vars mamma har bröstcancer påväg att kastas ut ur Sverige och till Ryssland (!) - det tycker Migrationsverket är helt i sin ordning. Saknar verkligen ord för hur sjuka våra lagar är.

Det sitter många Ulla, Birgitta, Eva på migrationsverket som inte har en aning om vad dom gör på jobbet ….. dom är liksom inte vana vid dessa ärenden typ. En rejäl uppdatering på personal hade varit bra och ut med dessa ”kommunfolk”
Citera
2025-12-19, 15:07
  #640
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Personenen hade barn också. Uthängd i media som våldtäkt på 100 åring!!! Beroende ålder på barnet kommer alla veta om det. Kan en människa ens leva mee en sådan skam? Folk som blir uthängda av dumpen framstår nästan som normala då de iaf inte utfört någon handling ( än sp länge)
Han är för turk för att skämmas över en sån här sak, likaså hans avkommor och övriga släktingar. Det vidkommer dem inte det minsta. Etik och moral existerar inte i deras huvuden.
Citera
2025-12-19, 15:08
  #641
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Om inte migrationsministern håller sitt löfte nu och gör någonting åt dessa fullständigt bisarra lagar så vet jag inte vad jag gör. Vi blir framställda som totalt sinnessjuka inför hela världen när vi har lagar som mynnar ut i domstolsbeslut som det här.

Samtidigt så är en typ 12 åring pojke från Ukraina vars mamma har bröstcancer påväg att kastas ut ur Sverige och till Ryssland (!) - det tycker Migrationsverket är helt i sin ordning. Saknar verkligen ord för hur sjuka våra lagar är.
Det är helt rubbat. Våldtäkt i sig är ett så passt grovt brott att definitionen vart det skiljar sig mellan "vanlig våldtäkt" eller så pass grov att det ger utvisning är helt irrelevant, det är verkligen inte en defininionsfråga när det gäller sånt här hänsynslöst brott - att det sker inom äldreomsorgen och har gjort det så länge utan någon lagändraing är en skandal rent ut sagt. Givetvis ska alla våldtäkter oavsett vara tillräkliga skäl för utvisning på livstid efter att straffet är avtjänat, etablera också kontakter med ambassaden så det går att trycka på att skadeståndet också betalas ut även när de är utvisade.
Citera
2025-12-19, 15:10
  #642
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Har han någon slags fetish för väldigt gamla människor eller? Misstänkt för våldtäkt på en 94-årig kvinna och nu dömd för en 100-åring. Minst sagt udda.

Det enda som känns trösterikt utifrån barnets perspektiv är att förövarens preferenser verkar vara åt det geriatriska hållet. Kanske talar det mot att han även utsatt barnet för övergrepp, vilket jag annars tänker kan vara fallet.
Citera
2025-12-19, 15:11
  #643
Medlem
Talade med en åklagare som jobbat i 35år om dessa övergrepp på de äldre och svaga.
Han sa - Om bomben övergrepp på 1-14åringar kommer ut så skulle SD få alla röster.
Blatteunge på dagis hade begått övergrepp på en flicka under vila på förskolan.

Nya ord för svensken..
Dagisvåldtäkt på förskola
Toavåldtäkt på mellanstadiet
Citera
2025-12-19, 15:21
  #644
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Talade med en åklagare som jobbat i 35år om dessa övergrepp på de äldre och svaga.
Han sa - Om bomben övergrepp på 1-14åringar kommer ut så skulle SD få alla röster.
Blatteunge på dagis hade begått övergrepp på en flicka under vila på förskolan.

Nya ord för svensken..
Dagisvåldtäkt på förskola
Toavåldtäkt på mellanstadiet

Fy fan alltså. Allt detta måste ut i ljuset. Vilket feministiskt land vi skapat.
Citera
2025-12-19, 15:29
  #645
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Denna nämndemannen är körd, han kommer med all sannolikhet att åtalas för Brott mot tystnadsplikten och avsägas från sitt uppdrag som nämndeman. I domareden som alla nämndemän svär så framgår:
"Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete, att jag vill och skall efter mitt bästa förstånd och samvete i alla domar rätt göra, ej mindre den fattige än den rike, och döma efter Sveriges lag och laga stadgar; aldrig lag vränga eller orätt främja för släktskap, svågerskap, vänskap, avund, illvilja eller räddhåga, ej heller för mutor och gåvor eller annan orsak, under vad sken det vara må; ej den saker göra, som saklös är, eller den saklös, som saker är. Jag skall varken förr, än domen avsäges, eller sedan uppenbara dem, som till rätta gå, eller andra de rådslag rätten inom stängda dörrar håller. Detta allt vill och skall jag som en ärlig och uppriktig domare troget hålla".

Denna nämndemannen har dessutom bara sig själv att skylla. För han skall nämligen agera självständigt, och med integritet, utefter sin uppfattning och övertygelse. Han skall alltså inte ändra sig för att han "påverkats" av någon annan domare. Han har haft alla möjligheter i världen att skriva sig skiljaktig!

Det händer att domare förklarar domar efter domen. Det existerar vad jag vet inget formellt förbud mot det.
Citera
2025-12-19, 15:37
  #646
Medlem
Sveriges rättssystem är en enda stor skamfläck. Måste emigrera!!
Citera
2025-12-19, 15:39
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Hur kan man prestera att inte utvisa medan man har en sådan möjlighet?


Helt fel människor i domstolarna som är tillsatta av politiker, ett jävla jamsande med folk hit och dit och
detta är ju från politiskt håll endast SD som hållit fanan högt för att vi ska kunna utvisa utrikesfödda.


Utvisa kräket !!
Citera
2025-12-19, 15:47
  #648
Medlem
Ponera att någon plockar honom så skulle nog många donera väldigt mycket pengar, Jag själv också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in