Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
1. Bra! Då har jag förstått att du gladeligen accepterar kostnaderna för underlag/bevisning från myndigheter som Migrationsverket och Gränspolisen osv, för vittneskostnader och för utökade rättegångstimmar/dagar - trots att det kommer finnas åtskilliga fall där detta är helt verkningslöst då inga reella utsikter för en utvisning finns. Klokt resonemang, tack då kan vi lämna det!
2. Beträffande "att det går att få till" så väntar jag fortfarande svar på hur man skall få till en ordning som helt kör över EKMR artikel 8 (rätten till privat- och familjeliv) och Barnkonventionen, samt bestämmelsen om att barnets bästa skall beaktas vid alla frågor eller myndighetsbeslut som berör ett barn. Kommer jag få något svar på denna frågan tro (...ingen har nämligen lyckats hittills).
3. Det är möjligt att sexualbrottsdömda är svåra att rehabilitera. Men statistiken säger ändå att det är just sexualbrotten som är ett av de brott som har lägst återfallstal (endast 4% visar den senaste statistiken). Vidare så har han NOLL våldtäkter på sitt CV, Sverige tillämpar nämligen oskuldspresumtionen. Jag vill också tillägga att din beräknade strafftid, och villkorlig frigivning, KAN bli en annan. För om Hovrätten skulle anse att denna gärningen motsvarar (minst) 6 års fängelse så kommer 3/4 dels villkorlig frigivning gälla, eftersom att denna domen kommer att ha vunnit laga kraft under 2026 och att man då startar igång lagändringen på de domar som avser minst 6 års fängelse.
4. Vad jag tror om dottern OCH tankarna kring att hon kan "hälsa på sin pappa i Irak" har jag berört den frågan hundra gånger tidigare. Läs:
(FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte. OCH
(FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.
5. Beträffande "att hon borde sättas i fosterhem (
läs familjehem) och aldrig mer träffa pappan" visar ju din okunskap i ämnet. För dels framgår det av domen att hon bor stadigvarande hos mamman i Eskilstuna kommun (och hälsar på pappan varannan helg). Det framgår inte att några risker eller omsorgsbrister föreligger hemma hos mamman - så varför skall hon då fosterhemsplaceras? Det har heller inte framkommit något liknande vid vistelserna hos pappan. Hon har ju ändå tidigare bott 1-2 hela veckor hos sin pappa och har vid uppnådd skolålder övergått till att träffa honom varannan helg, vilket inte är särskilt konstigt/ovanligt/anmärkningsvärt för en ensamstående pappa som bor 1,5h ifrån sin dotter. Skulle det framgå några konkreta omsorgsbrister eller risker för barnet och pappan skulle bli av med vårdnaden så fungerar det ju inte så att man stänger igen butiken och ser till att barnet aldrig mer får träffa sin pappa. Socialtjänsten och Familjehemmet skall arbeta aktivt för en återförening och om detta inte är möjligt så skall man försöka hitta lösningar så som umgänge. Du får inte glömma att detta handlar om ett 6-årigt barn. Hon skall vara barn i många år till och det finns därmed lång tid för pappan att stabilisera sitt liv och ändra på situationen.
Usch, vilken paragrafryttare du är, som vi redan konstaterat! Bra! Då kan vi lämna detta!
1. Ja, varför skulle vi inte kunna ta dessa kostnader när vi slänger abnorma summor in i svarta hål, utan effekt? Där de skulle kunna göra skillnad är inte intressant i din och dina likars idévärld. Du missade månne att jag skrev i inlägget att man skulle kunna internera slika äckliga brottslingar tills utvisning kan ske - lagar kan ändras och förordningar brytas, om den politiska viljan funnits.
2. Lagar kan ändras och förordningar brytas, om den politiska viljan funnits.
3. Det går INTE att rehabilitera äckliga sexualpredatorer som drivs av sin lustar, det förstår du kanske? Tror du verkligen att de två fall som han varit involverad i är de enda? Att han haft sådan "otur" så att de enda gångerna äcklet förgripit sig på kvinnor så har han åkt fast? Otursföljd kille, detta! Jag skiter i "din" oskuldspresumtion och går hellre på sunt förnuft och sannolikhet, även om jag inte är dummare än att jag förstår att rätten inte kan eller vill gå på slika självklara parametrar...
4. Att du verkligen tror att dottern skulle må bättre med en slik galning till "far" i sitt liv, säger det mesta om dig... Att mamman tillåter umgänge är helt sjukt - även Socialtjänsten må bestå av lallande idioter som bifaller detta. Om denne sexpredator kan ge sig på en 100-årig kvinna, tror du inte då att det är en större chans att denne även ger sig på sin 6-åriga dotter, än vad det är för någon som inte har dessa böjelser?
5. Allt du svamlar om handlar om spekulationer om att denne äckliga vaneförbrytare helt plötsligt skulle bli en laglydig medborgare - hur fasiken kan du ens tro något sådant? Han är bevisat farlig för människor - det har han väl bevisat även för dig, eller? "Stabilisera sitt liv...". Vad lever du i för rosa låtsasvärld, egentligen?