Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Men "skiter du i vad det kostar" även när det handlar om utvisningar som alla vet inte kommer ske? Isåfall kan ju du berätta vart vi skall ta dom pengarna ifrån...skolan? vården? omsorgen?
Gällande "gemene svensks väl och ve" så tillgodoses deras behov genom att man sätter denna person i fängelse och där bedriver rehabilitering/behandling. Man kan dessutom utgå ifrån att han aldrig mer kommer få en anställning i äldrevården. Vad det gäller ev. återfallsrisk så vet vi ju faktiskt INGENTING om det, så det kan inte användas som argument i frågan om "gemene svensks väl och ve".
Att du skiter i EU spelar mindre roll eftersom Barnkonventionen både är FN- och svensk lag.
Du har genomgående pratat om att gärningsmannens väl och ve sätts i första hand. Men du har inte en enda gång nämnt barnet. För i stora delar så har ju denna personen fått stanna för att han har en dotter - och det är ju barnet som lagstiftningen skyddar i denna frågan. Det är alltså snarare barnets/dotterns väl och ve man sett till här - och inte gärningsmannens!
Ja, jag skriver ju det att jag totalt skiter i kostnaderna då det tydligen finns hur mycket pengar som helst, så länge det inte läggs på väsentliga ting... Nu har vi tydligen råd att lägga +100 miljarder på Ukraina och du påstår att inga pengar finnes? Sedan har vi den fortsatta massinvandringen som pågår och kostar multum, mer och mer för varje år. Vi har biståndspengar som går till korrupta skitländer i ex. Afrika. Vi har pengar som går till 48 000 EL-mopeder i Ghana. Northvolt och annan grön energi och dynga som det slängs pengar efter. Skall jag fortsätta?
Lagarna måste ändras så att de blir som jag vill att de skall se ut eller i liknande former. Det går att få till - bara den politiska viljan funnits, men det gör den inte. Men, du vill inte förändra lagarna ett dyft då du är den borne paragrafryttaren och följer lagboken till punkt och pricka, hur skruvade än lagarna är och hur anpassade dessa var för ett mer naivt Sverige, förr i tiden... Vad anser du förresten om att åklagaren väljer att överklaga domen?
Herregud - "rehabilitera/behandling" på våra anstalter - tillåt mig småle! Sexbrottslingar är ytterst svårt att vårda och rehabilitera - denne äcklige arab hade väl minst två våldtäkter under sitt bälte (i alla fall misstänkt)? Tror du denne kommer vara "rehabiliterad" och färdigvårdad när amöban kommer ut om dryga 2.5 år? Tror du alltså vidare att denne bestialiske våldtäktsman behöver äldrevårdens potentiella offer för att tillgodose sina sjuka begär? Det finns väl miljontals andra denna kan våldta inom landets gränser och detta är du och dina likar med att bereda honom möjlighet till - är du stolt?
Herregud - du pratar om att vi inget vet om återfallsrisken då han mest sannolikt våldtagit minst två kvinnor! Du skämtar, eller? Varför ens chansa, menar du? Skiter även i vilka lagar- och förordningar vi anslutit oss till då dessa kan och borde dessa ratificeringar brytas när de inte tar hand om oss etniska svenskars väl- och ve, bättre än vad dessa för närvarande gör.
Så du tror att dottern kommer må bra att först ha en frånvarande "far" som sitter i fängelse och som våldtagit fyra kvinnor, bland annat en 100-årig dam, för att sedan bo tillsammans med denne perverterade avart? Om det är så viktigt för dem att vara tillsammans så får hon väl flytta med till sin fars forne hemland! Hon borde väl sättas i fosterhem och aldrig mer behöva återse äcklet, om hon nu inte redan gör det? Vem vet vad denne gjort och kommer göra med henne när hans lustar faller in? Men, det är väl inga problem för dig att chansa här heller? Skulle du låta din fru och/eller flickvän vara ensam med denne arab? Dina barn? Om inte - varför? Är det kanske okey att chansa med alla andras liv, men inte din egen familjs? Ja, jag spekulerar men intressant att höra din åsikt här...
Att man ser till GM och dennes väl- och ve må du väl ändå se att man gör eller tror du att den enda orsaken till att han undslipper utvisning och så kort straff är för barnets skull? Man gömmer sig snarare bakom en slik formulering.
Nej, USCH, för sådana som dig som inte kan se att lagarna måste ändras utan följer dessa blint...