2025-12-18, 21:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Det har besvarats flera gånger, AI.
Palantir, typ.

Sociala medier, eller allt kopplat via mail, telefon osv som är spårbart till dig kommer kunna knytas samman. Ingen kommer sitta och läsa dina mail eller kolla genom dina chattar eller bilder, det kommer ju såklart köras genom AI där AI fångar upp och flaggar vissa algoritmer, inget konstigt med detta tycker jag, på detta sätt har ju diverse terrorbrott kunnat avledas och stoppas redan, SÄPO i Sverige tex har nog mer koll än vad man tror.

Visst, men det beror lite på hur känsligt systemet är när det gäller att flagga någon. Om någon blir flaggad kommer det krävas en manuell granskning om beroende på hur många som blir flaggade kan det ge en omöjlig arbetsbörda. Mycket av det här förslaget grundar sig på att hålla borta folk som inte gillar Israel men antalet personer som inte gillar Israel i världen är tämligen högt eller om de bara skrivit något kritiskt om Israel, om de triggar på det kommer de få mycket att göra. Om de bara kommer låta ett system sköta det utan manuell granskning kommer vi få massa bisarra falskalarm, vilket jag hoppas på eftersom det kommer bli kul och vi kan göra narr av AI.
Citera
2025-12-19, 05:27
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskback-forum
jag slår vad om att du inte kan hitta ett endaste exempel

det räckte med att kritisera invandringspolitiken så blev folk bannlysta.

jag gissar på att du inte gillade salvan momikas kamp för yttrandefrihet.

https://thehill.com/regulation/court-battles/4436525-michigan-man-charged-with-threatening-to-kill-biden-harris-officials-in-x-posts/

Snälla lär dig söka på Internet, det är inte svårt.
Citera
2025-12-19, 08:19
Medlem
det är samma gamla visa. massövervakning på alla. Inget privatliv för någon. 99% av alla mäniskor som är också oskyldiga ska övervakas och inte ha ett privatliv, så att resterande 1% som är lite kriminella blir tvungna att anstränga sig lite extra för att sig omkring övervakningen. Men USA är ändå bättre än EU som har chat control. USA är dåligt men EU är mycket värre.

Om en svensk planerar att döda någon i usa, är detta inte tillräckligt hinder. Tror ni verkligen att detta skulle hindra någon att sig in till usa?

Alla kriminella och spioner och hollywood filmer vet sedan hundratals år tillbaka i tiden att man ska skapa mediaprofiler som visar dig som snälla naiva turisten, och det man inte vill ska synas döljer dom. frontprofilen som du har som ansiktet utåt, gör du på vanliga clearnet. Allt annat gör du med vpn/tor/i2p.

Denna massövervakning mot turister skyddar inte någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in