2025-12-19, 05:08
  #565
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Domaren är svartskalle från mellanöstern och är därför lojal mot andra svartskallar från mellanöstern. Sympatiserar med de egna vad de än gör. Det påverkar såklart domen.
Ja som sagt de kräver 4 manliga vittnen för atg det skall vara våldtäkt.

De anser att kvinnor utan slöja är knullbara det är därför de även vill knulla 100 ãringar. De tycker fitta som fitta. 400 drabbade och mörkettalet är ju tusentals. Det är en krigföring helt enkelt.

Det enda positiva är att gamlingarna röstat för detta
Citera
2025-12-19, 06:04
  #566
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Mohhamed ali snyggt expressen.se spä på rasismen.
Hur ställer sig mannen till anklagelserna?
En 100åring blev pullad under en hjärtattack.
Hör själv


Utan tydliga bevis och om mannen har en logisk förklaring tror jag mer på att mannen är felaktigt dömd.

Har inte kunnat finna någonting hur mannens version är mer än att han blivit friad för en annan våldtäkt på en 94åring. Ser ju inte ljust ut för kamelryttaren men jag ör ändå nyfiken på helheten när mycket känns skumt.
Citera
2025-12-19, 06:21
  #567
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men "skiter du i vad det kostar" även när det handlar om utvisningar som alla vet inte kommer ske? Isåfall kan ju du berätta vart vi skall ta dom pengarna ifrån...skolan? vården? omsorgen?

Gällande "gemene svensks väl och ve" så tillgodoses deras behov genom att man sätter denna person i fängelse och där bedriver rehabilitering/behandling. Man kan dessutom utgå ifrån att han aldrig mer kommer få en anställning i äldrevården. Vad det gäller ev. återfallsrisk så vet vi ju faktiskt INGENTING om det, så det kan inte användas som argument i frågan om "gemene svensks väl och ve".

Att du skiter i EU spelar mindre roll eftersom Barnkonventionen både är FN- och svensk lag.

Du har genomgående pratat om att gärningsmannens väl och ve sätts i första hand. Men du har inte en enda gång nämnt barnet. För i stora delar så har ju denna personen fått stanna för att han har en dotter - och det är ju barnet som lagstiftningen skyddar i denna frågan. Det är alltså snarare barnets/dotterns väl och ve man sett till här - och inte gärningsmannens!

Det är inte svårare än att man ändrar lagen så att alla icke-medborgare dömda för brott utvisas oavsett om de har barn här, oavsett om de är födda här, oavsett om det så står en exekutionspatrull och väntar på dem på flygplatsen i deras hemland, oavsett om de måste göra militärtjänst, oavsett hur bra svenska de kan prata etc etc. Sedan får EU och FN säga vad de vill. Inte som att de kan göra något åt saken ändå.
Citera
2025-12-19, 06:24
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Han fick stanna för han har stark anknytning till sverige.
Alla hans brusha bor här !
Hade han åkt tunnelbana en gång, måntro?
Citera
2025-12-19, 06:48
  #569
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Hade han åkt tunnelbana en gång, måntro?
Som sagt det behövs 4 manliga vittnen för att dömma mannen till utvisning
Citera
2025-12-19, 07:03
  #570
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Sosseväljarna ser till att det är jämställt, även 100åringarna ska våldtas

Den vänsterliberala domstolen vill såklart ej heller utvisa en av sina kärnväljare.

Våldtäkten höll ju dessutom bara på 10min, lite kort tycker vänsterliberalerna.

Alla skall med!

Det är fint att vänstern är måna om mångfald.
Citera
2025-12-19, 07:10
  #571
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men "skiter du i vad det kostar" även när det handlar om utvisningar som alla vet inte kommer ske? Isåfall kan ju du berätta vart vi skall ta dom pengarna ifrån...skolan? vården? omsorgen?

Gällande "gemene svensks väl och ve" så tillgodoses deras behov genom att man sätter denna person i fängelse och där bedriver rehabilitering/behandling. Man kan dessutom utgå ifrån att han aldrig mer kommer få en anställning i äldrevården. Vad det gäller ev. återfallsrisk så vet vi ju faktiskt INGENTING om det, så det kan inte användas som argument i frågan om "gemene svensks väl och ve".

Att du skiter i EU spelar mindre roll eftersom Barnkonventionen både är FN- och svensk lag.

Du har genomgående pratat om att gärningsmannens väl och ve sätts i första hand. Men du har inte en enda gång nämnt barnet. För i stora delar så har ju denna personen fått stanna för att han har en dotter - och det är ju barnet som lagstiftningen skyddar i denna frågan. Det är alltså snarare barnets/dotterns väl och ve man sett till här - och inte gärningsmannens!

Tror du verkligen inte att dottern skulle få det bättre om hon slapp växa upp utan sin pappa som roar sig med att våldföra sig på kvinnor? Hur många barn i det här landet växer inte upp utan sin biologiska pappa? Det blir folk av de flesta ändå. En snabb utvisning hade kostat mindre än att försöka rehabilitera det här svinet. Förstår helt ärligt inte varför du så ihärdigt sitter och försvarar honom? Våldtäktsmän har vi tillräckligt av i landet ändå.
Citera
2025-12-19, 07:11
  #572
Medlem
llundberg57s avatar
Domaren heter Mohamed Ali så vad kan man vänta sig. Hur kan ens någon med det namnet tillåtas bli domare i Sverige? Hur skulle du tycka om att bli dömd till fängelse av Herr Mohamed?
Citera
2025-12-19, 07:11
  #573
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
"Den 1 oktober i år drabbades en 100-årig kvinna i Stockholm av bröstsmärtor. Hon fick inte tag i någon ambulans, utan fick i stället besök av en man från hemtjänsten.

”De har sagt att du ska smörjas”, sa han, enligt vad kvinnan berättat i förhör.

Hon undrade vad han menade eftersom hon hade ont i bröstet.

Han hade en salva och något okänt föremål som han förde upp i hennes underliv. Hon skrek åt honom att sluta men han fortsatte, utan att svara henne.

I ungefär tio minuter höll han på, sen gick han.

Han döms nu för våldtäkt till fyra års fängelse. Han är medborgare i Irak och åklagaren hade yrkat på utvisning, vilket tingsrätten avslår."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hemtjanstmannen--valdtog-100-aring/

HELT SJUKT! Det kommer hit "flyktingar" från Mellanöstern och Nordafrika och våldtar våra åldringar.



.........................

Länk till inlägg med FUP: (FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.

Länk till inlägg med tingsrättsdom: (FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.

/Mod

Nu är ju inte nya lagarna helt på plats, men de styrande verkar vara upprörda och tycker att han borde utvisats. Det är ju ett stort framsteg, för 20 år sedan skulle berörd politiker beklagat sig men sagt att rätt systemet inte bara är till för brotts offer utan även ska skydda förövaren.
Citera
2025-12-19, 07:21
  #574
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Domaren heter Mohamed Ali så vad kan man vänta sig. Hur kan ens någon med det namnet tillåtas bli domare i Sverige? Hur skulle du tycka om att bli dömd till fängelse av Herr Mohamed?

Det som är ännu mer skrämmande är att det var just Tidöregeringen som sagt sig verka för ett paradgimskifte gällande invandringen som utsåg honom.
Citera
2025-12-19, 08:07
  #575
Medlem
Crime-boy2s avatar
Åklagaren har överklagat: https://www.sverigesradio.se/artikel/overklagar-domen-vill-att-mannen-som-valdtog-100-aring-ska-utvisas
Citera
2025-12-19, 08:10
  #576
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Rasistdomare. Säger allt, hade det var en vit svensk som domare så hade vi fått ett annat resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in