Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-18, 19:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Många ställer sig dock frågande till varför Ryssland vill attackera Strobritannien

Ja vem säger att Ryzzland vill attackera Big Britannia? Den enda som piper om det lite grann ibland är ju massmördaren och diktatorn Putin. Men har han nämnt specifikt detta landet? Brukar han inte prata om att det kan bli krig i Europa och sen går han aldrig djupare in i det eftersom han vet att vilket land han än nämner så kommer han vara rövknullad ändå?

Citat:
(de kör med exakt samma propaganda där som här. Även vi svenskar blir ju ilurade att ryssen kommer till Sverige när som helst.)

Vad är det för propaganda? Har jag aldrig hört. Samma gäller ju dock som ovan då vi ingår i Europa.

Citat:
men britterna är kritiska till att vilja förvara det multietniska landet som uppenbraligen hatar vita människor.

Det förstår jag. Landet är ju helt förstört. Vita ledande politiker som hatar vita samt alla muslimer som hatar vita. Varför skulle man offra livet för att försvara dem? Begriper jag inte.

Citat:
Frågeställning: Är massinvandringen dödsstöten för försvaret? Jag personligen skulle absolut aldrig någonsin försvara det multietniska Sverige om vi blir anfallna. Tänka sig att dö för somalier och albaner lol.

Det är ett problem som kommer växa i och med att klankrigen blir värre och värre dag för dag. Det känns inte som att Sverige är ens egna land längre.

Man har ju sett intervjuer (både från Sverige och England) där de intervjuar dessa klankrigare om de skulle kunna tänka sig att kriga för Sverige. I princip alla säger nej och att de då "åker hem" istället om et blir krig i Sverige.
Citera
2025-12-18, 19:43
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Det du redan nämt är nog den största faktorn. Men också svenska skolan.

Ungdommar får knappt stöd att bygga sina liv, alla lär sig också från tidig ålder att vara själviska invidualister som bara ignorerar och nonchalerar allt. Man gör inget för någon annan och så här går det till i skolsystemet. Jag har aldrig sett en elev sopa golvet eller tvätta fönstren exempelvis, det ska städare göra. Aldrig sett elever bygga något, det ska hantverkare göra. Alldrig sett eleverna plantera något, det ska trädgårdsmästare göra. Jag har aldrig sett elever ta hand om yngre elever, det ska lärare göra o.s.v.

Så värför skulle de försvara sverige? Det ska ju soldater göra.

Väl rutet!

Karaktär och manlighet är något vi lär oss, det är ingenting vi har naturligt, idag är manlighet farligt, negativt och något vi ska medicinera bort, detta i kombination med den här narcissistiska tidsåldern vi lever i där allt handlar om jag/mig, inte oss/vårat gör att det blir svårt att väcka någon form av nationalism och stolthet.
Sen finns det också alltid aspekten att människor vaknar upp på ett helt annat sätt när det på riktigt blir skarpt läge, det finns jävligt mycket att vara sur över när det kommer till samhällsutvecklingen, men att som man fly med svansen mellan bena medans ens bröder ska dö på fronten och ens systrar riskerar att våldta till döds, jag tror att många skulle räta ut ryggen och ta till vapen eller bidra på det sättet dom kan, kanske är jag naiv, men jag skulle aldrig med gott samvete kunna springa och gömma mig med svansen mellan bena, och jag vill både tro och hoppas att detta ändå finns där någonstans djupt inne i denna förlorade generation...
Citera
2025-12-18, 19:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Väl rutet!

Karaktär och manlighet är något vi lär oss, det är ingenting vi har naturligt, idag är manlighet farligt, negativt och något vi ska medicinera bort, detta i kombination med den här narcissistiska tidsåldern vi lever i där allt handlar om jag/mig, inte oss/vårat gör att det blir svårt att väcka någon form av nationalism och stolthet.
Sen finns det också alltid aspekten att människor vaknar upp på ett helt annat sätt när det på riktigt blir skarpt läge, det finns jävligt mycket att vara sur över när det kommer till samhällsutvecklingen, men att som man fly med svansen mellan bena medans ens bröder ska dö på fronten och ens systrar riskerar att våldta till döds, jag tror att många skulle räta ut ryggen och ta till vapen eller bidra på det sättet dom kan, kanske är jag naiv, men jag skulle aldrig med gott samvete kunna springa och gömma mig med svansen mellan bena, och jag vill både tro och hoppas att detta ändå finns där någonstans djupt inne i denna förlorade generation...

Varför klagar du på folk som inte vill strida? Är du soldat själv måhända?
Citera
2025-12-18, 19:55
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför klagar du på folk som inte vill strida? Är du soldat själv måhända?

Jag vet inte om jag klagar, jag försöker snarare beskriva skillnaden på generationer, och är du en ung man idag fostrade på piller, narcissism där du bara ska tänka på dig själv och utgå ifrån dig själv samtidigt som allt manligt är dåligt, då blir det nog svårare att ta till vapen och försvara, denna inställning tror jag finns bland unga män generellt idag.

Så jag vet inte om jag klagar, jag är nog mer inne på att det är en generationsfråga, där dagens generation unga män är förstörda av sin samtid, vad jag är spelar ingen roll, jag är bara en anonym tyckare på flashback....
Citera
2025-12-18, 19:58
Medlem
Gammal kolonialmakt. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2025-12-18, 19:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Jag vet inte om jag klagar, jag försöker snarare beskriva skillnaden på generationer, och är du en ung man idag fostrade på piller, narcissism där du bara ska tänka på dig själv och utgå ifrån dig själv samtidigt som allt manligt är dåligt, då blir det nog svårare att ta till vapen och försvara, denna inställning tror jag finns bland unga män generellt idag.

Så jag vet inte om jag klagar, jag är nog mer inne på att det är en generationsfråga, där dagens generation unga män är förstörda av sin samtid, vad jag är spelar ingen roll, jag är bara en anonym tyckare på flashback....

Klart som fan unga är sura när ni tidigare generationer massimporterade babbar och fyllde unga svenskars skolor med bråkiga babbar och zoomalier.
Citera
2025-12-18, 20:03
Medlem
Galejans avatar
Positivt att även britterna tackar nej till att dö för klubbvimplar och påhittade gränser. Det här bet eliterna i röven riktigt ordentligt. Man kan inte först hävda att nationalism är förkastligt under femtio års tid och sedan förvänta sig köer till inskrivningskontoren när de bestämmer sig för att starta krig.

Otur. Folk vill inte. Och försöker ni tvinga massorna blir det revolution.
Citera
2025-12-18, 20:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Positivt att även britterna tackar nej till att dö för klubbvimplar och påhittade gränser. Det här bet eliterna i röven riktigt ordentligt. Man kan inte först hävda att nationalism är förkastligt under femtio års tid och sedan förvänta sig köer till inskrivningskontoren när de bestämmer sig för att starta krig.

Otur. Folk vill inte. Och försöker ni tvinga massorna blir det revolution.

Tycks om detta inlägg?
(FB) Britter vill inte försvara det multietniska Storbritannien
Citera
2025-12-18, 20:10
Medlem
Citat:
"There is a growing risk that Russia could attack the UK, and the nation's "sons and daughters" need to be ready to fight, the head of Britian's armed forces has said — Sky News"

Många ställer sig dock frågande till varför Ryssland vill attackera Strobritannien (de kör med exakt samma propaganda där som här. Även vi svenskar blir ju ilurade att ryssen kommer till Sverige när som helst.) men britterna är kritiska till att vilja förvara det multietniska landet som uppenbraligen hatar vita människor.

https://x.com/DC_Draino/status/2001057729196994917

https://x.com/Telegraph/status/2001336979359699408 Läs bara kommentarerna här.

Frågeställning: Är massinvandringen dödsstöten för försvaret? Jag personligen skulle absolut aldrig någonsin försvara det multietniska Sverige om vi blir anfallna. Tänka sig att dö för somalier och albaner lol.
Albaner och somalier och araber kommer fly Sverige. De spottar på det kristna landet tro inget annat.
Citera
2025-12-18, 20:13
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Tycks om detta inlägg?
(FB) Britter vill inte försvara det multietniska Storbritannien
En boomergubbe som retar sig på att hjärntvätten bet sämre på efterföljande generationer än på hans egen. Inget att bry sig om. Jag är hellre feg och levande än modig och död.

Men det är säkert den här trötta gubben också. Det är bara munvädret som går. Hans generation har aldrig utsatts för en enda riktig prövning så varför skulle han välja att dö helt i onödan? Inte en chans. Vi ser återkommande samma mönster här på forumet, gammelgubbar som krigshetsar men som själva skyller på ålder och sviktande hälsa när man frågar varför de själva inte är vid fronten… Det är alltid någon annan som ska utkämpa deras krig, för annars är man feg/vek/landsförrädare.
Citera
2025-12-18, 20:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
En boomergubbe som retar sig på att hjärntvätten bet sämre på efterföljande generationer än på hans egen. Inget att bry sig om. Jag är hellre feg och levande än modig och död.

Men det är säkert den här trötta gubben också. Det är bara munvädret som går. Hans generation har aldrig utsatts för en enda riktig prövning så varför skulle han välja att dö helt i onödan? Inte en chans. Vi ser återkommande samma mönster här på forumet, gammelgubbar som krigshetsar men som själva skyller på ålder och sviktande hälsa när man frågar varför de själva inte är vid fronten… Det är alltid någon annan som ska utkämpa deras krig, för annars är man feg/vek/landsförrädare.

Jag tycker synd om både ryska och ukrainska unga män som båda tvingas dö eller bli svårt skadade på grund av galenpannorna Putin och Zelensky.
Citera
2025-12-18, 20:28
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Jag tycker synd om både ryska och ukrainska unga män som båda tvingas dö eller bli svårt skadade på grund av galenpannorna Putin och Zelensky.
I den bästa av världar hade en allmän inkallelse mötts med frånvaro och tystnad av allmänheten. Där tycker jag att Väst gör rätt som premierar individualism över kollektivism. Det visar sig ju också när de unga i land efter land väljer bort krig och patriotism. Det är ett sorgligt liv att bara se på sig själv som en mutter i maskinen. Att inte värdesätta sin egen person och tillvaro mer.

Varje person bör se till att man har det så bra som möjligt i livet och gör vad man vill. Vi föds och vi dör ensamma, alla andra relationer är bara förströelse på vägen. Därför är man inte skyldig någon någonting. Och man är absolut inte skyldig att offra sig själv för att man råkade födas där man föddes. Det är slumpen som gjorde att vi föddes just här. Det finns andra platser att bo på om omständigheterna försämras här. Vem bryr sig, landplätt som landplätt?
Senast redigerad av Galejan 2025-12-18 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in