Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-18, 20:53
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Klart som fan unga är sura när ni tidigare generationer massimporterade babbar och fyllde unga svenskars skolor med bråkiga babbar och zoomalier.

Det var ett beslut Reinfeldt tog mot folkets vilja, ingen svensk har någonsin röstat för massinvandring, det är media och Ollonhuvudet tillsammans med Annie Morotsmuff som givit oss det nya Sverige.

Boomers borde hängas för folkomröstningen kring kärnkraft också, så jag försvarar eller anklagar ingen generation, jag spekulerar mest i vad skillnaden kan vara och bero på.
Citera
2025-12-18, 20:54
Medlem
Badassmfokas avatar
Nej precis finns inget att slåss för som vissa förstod i en liknande tråd på aktuella ämnen för någon vecka sen också.
Citera
2025-12-18, 21:13
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Nej precis finns inget att slåss för som vissa förstod i en liknande tråd på aktuella ämnen för någon vecka sen också.
Vad hette tråden? Behandlar den liknande?
Citera
2025-12-18, 21:15
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Vad hette tråden? Behandlar den liknande?
Det var också något om ryssen och svenskars och kanske europeers villighet att slåss för sitt land. Kommer ej ihåg mer.
Citera
2025-12-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag tror försvarsviljan är låg i hela västvärlden. Vi har ju inte längre mycket samhörighet och heterogenitet i dagsläget vilket nog inte skapar en nationell känsla att slåss för gult och blått (samma gäller väl engelsmännen).

De som brukar vilja slåss för nationen är ju nationalisterna och dessa har man ju motarbetat rejält. Våra politiker kan inte ens längre beskriva vad en svensk är. Snarare har man nedvärderat svenskt kulturarv och seder samt skambelagt vår egen flagga. Att sen tro att folk ska vara nationalistiska och vilja försvara landet är ju inget annat än galenskap!

Nä nu har de gjort oss till världsmedborgare och inga som helst gränser finns varken mellan länder eller folkslag. Alla är lika! Då får vi väl flytta om kriget kommer. Vi hade ju t o m en minister som skulle fly till Norge om det blev krig.

Man kan inte plocka russinen ur kakan (vem som nu vill ha äckliga russin?)…

Ja, alla normala människor i alla tider har velat försvara den egna familjen, den utvidgade familjen, vänner, hembyn, hemstaden, hemlandet...

Men vill vi försvara en stat som tycker att utlänningar som kommer hit och våldtar 100-åriga damer skall få bo kvar här?

Vill vi försvara en stat som tycker att trans-könsbyte för unga är bra?

Vill vi delta i angreppskrig mot andra länder? (för det är vad Nato handlar om).

Nej.
Citera
2025-12-18, 21:21
Medlem
Varför skulle man vilja försvara sitt land när allt landet gör är att ösa in massa Abdullahs?
Citera
2025-12-18, 21:54
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Hmm, man koloniserar halva jävla världen sedan gnäller man över att man har en multietnisk befolkning....
Utan kolonierna skull UK befinna sig på 1900-talet typ.
Utan industrialismen och upplysningen som uppstod i Europa, så hade kolonierna fortfarande befunnit sig i apstadiet.
Jämfört med andra folkgruppers utbredning och erövringar så är den Europeiska kolonialismen säreget väldigt mild i jämförelse.
Du är uppenbarligen en hjärntvättad kommunist.
Citera
2025-12-18, 22:10
Medlem
Tervulls avatar
Blattarna har fotvandrat genom Europa för att slippa strida i sina egna länder. De behandlas dessutom som kungar i Storbritannien, går före i lägenhetsköer och får feta bidrag med britterna själva får stå tillbaka och vissa tom svälter. Om britterna kritiserar massinvandringen på nätet kommer polisen och bankar på dörren. Yttrandefriheten är stendöd i det landet. Om man tror att detta ökar viljan att försvara landet hos urinvånarna så är man ju inte lite blåst. Dessutom, vad är det man ska försvara? Det är den enda frågan man behöver ställa sig egentligen.
Senast redigerad av Tervull 2025-12-18 kl. 22:19.
Citera
2025-12-18, 22:22
Medlem
Oh-be-wans avatar
Innan jag skall ut i något krig alls, så har jag levt många år 10+ med familj i ett tryggt samhälle. Flera barn, trevlig lojal ung fru, pengar över till nöjen osv och såklart måste multikulti stå i absolut första ledet.

Inget av ovanstående verkar infinna sig i närtid.

Så ni får vänta med kriget ett par decennier om ni skall ha med mig på tåget.
Citera
2025-12-18, 22:24
Medlem
awoke11s avatar
Om Ryssland skulle attackera Sverige så är det bästa att kapitulera, så slipper för många dö i onödan. Nationalismen är död, och det är politikerna samt svenska folket som har sett till att det har blivit så. Multikulti och bra soldater går inte ihop.
Citera
2025-12-18, 22:35
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det var på 90-talet flaggan ansågs kontroversiell i politiska sammanhang. Nu har ju t.o.m sossarna svenska flaggan på kavajslaget. […]
Det började de med först i&m CoViD 2019, och flaggan hade då inte varit åkejad sedan 2000. Att inte säga hela sanningen är också att ljuga, enligt ju(s)titieminister Morgan Johannson apropå den 2017 nypåfunna Sverigebilden.
Citera
2025-12-18, 22:35
Medlem
Dom ställer sig ju antagligen samma fråga som vi svenskar.
Vad är det vi ska försvara???
- Att farbröder med kjol, smink och peruk ska få sätta andras barn i sitt knä och läsa sagor?
- Att muslimerna ska få ta över landet ostörda?
- Världens högsta skatter med en allt mer urholkad välfärd?
- Vår slapphänta poliskår?
- invandrares möjlighet till blåljussabotage?
- barnens rätt till att sabotera lektioner och bete sig obstinat mot lärare?
-Rätten att inte behöva jobba och istället fuska till sig bidrag?
- Våra politikers möjlighet att skämma ut oss och försämra affärsrelationer med så många länder som möjligt?
-Bögars rätt till adoption?
- Grodors rätt till säker vägpassage?
- Vargens rätt till att käka upp får och döda hundar?

Det enda jag bryr mig om här sen man förstörde landet och det sunda förnuftet gick upp i rök nån gång på 80- 90-talet är mina nära och kära. Antagligen är det betydligt bättre att försöka skydda dom genom att i ett tidigt skeende få ut dom ur landet till en säkrare plats än att försöka skjuta alla ryssar om dom skulle komma.

Dom enda som borde vara riktigt intresserade av att försvara Sverige idag är väl Hbtq-kåren, feministerna, dom gängkriminella och bidragstagarna. Vi andra lär ju klara oss rätt bra även i andra länder.

Antagligen gäller något liknande för vettiga och riktiga britter.

Det man i första hand känner för Sverige idag är ju sorg och även viss skam gentemot tidigare generationer som gav oss ett fantastiskt Sverige i gåva att förvalta när dom gick bort och som vi fullständigt raserat. Det enda som håller mig kvar här är ett 50-tal individer.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2025-12-18 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in