Citat:
Ursprungligen postat av
bullmonstret
Sjukt, men denna utveckling har pågått under lång tid.
Ingen tar dock upp det mest problematiska i detta. Och det är att de snart inte längre finns några kvinnor inom vården.
Kvinnor idag uppmuntras och vilseleds att välja att bli fotbollsspelare (totalt oviktigt) eller enhetschef på någon kommun(om möjligt ännu oviktigare), alternativt bli någon slags företagare eller kontorsråtta snarare än att ta hand om våra medmänniskor.
Kvinnor blir allt mer ego, jag, jag, jag.
Och då rasar vårt samhälle ihop
Hade det funnits tillräckligt med kvinnor inom vården hade man sluppit denna typen av problem
Det fanns kvinnor inom vården. Både utbildade och outbildade.
Det fanns även män inom samma kriterium som ovan.
MEN så har man chefer som inte ens svarar på när man påtalar allvarliga fel/brister utan sopar allt under mattan. Man går till högre chef och denne gör likadant.
Allvarliga saker för både personal och de man vårdade.
Då slutar personalen och tar sig till andra yrken.
Cheferna upptäcker att man kan ta in outbildad personal som inte ens har bas svenska då de kräver lägre lön samt i vissa fall har lönebidrag. Dessa kollas det inte ens körkort eller deras brottsregister på. Dessa skriver dessutom inte i vårdtagarna journaler eller skriver tillbud om saker som är farliga, resultat det ger cheferna ett lugnare arbetsliv där de kan skita i det mesta och flexa in och ut från sitt arbete lite hit o dit och handla mat på arbetstid eller annat privat.
De som sen har utbildning och pratar svenska ratas då för anställning då de är dyrare. (dyrare? som mest 28.000 i månaden)