2025-12-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Inom assistansen får man välja och isf borde ju den regeln gälla även där

Man kan tycka att det är en självklarhet att få välja. Men så är det inte.
Feministerna leker en lek som går ut på att det inte finns några skillnader alls mellan könen. Och lagstiftningen har tragiskt nog anpassats efter den leken. De stora förlorarna är de svagaste och mest sårbara kvinnorna.

Hela artikeln finns att läsa här, med utförliga resonemang:

https://malmo.se/Tidningen-Spaning/Artiklar-Spaning/2025-03-28-Att-bli-duschad-av-motsatt-kon-Kan-kannas-som-en-riktig-kalldusch.html

Citat:
Edita: Om vi ska kunna lova kvinnlig personal, då måste vi skriva i platsannonserna att vi önskar kvinnliga sökanden när vi rekryterar. Då bryter vi mot diskrimineringslagen. Vi har också arbetsmiljölagen att ta hänsyn till. Vi har olika insatser som är olika omfattande. En dusch är exempelvis mer omfattande än en tillsyn. Om vi bara planerade in kvinnor att utföra dusch och män att utföra tillsyn, då får vi en arbetsmiljöproblematik. Kvinnorna skulle få en mer belastande arbetsmiljö.

Men är det inte en rimlig begäran att få bli duschad av en person av samma kön?

Edita: Både ja och nej. Alla måste naturligtvis få framföra sin åsikt och sina önskemål. Men att tillgodose en sådan begäran, utifrån lagar och vår organisation, är inte möjligt.
Citera
2025-12-17, 18:09
Medlem
AussieRedMans avatar
Han har en yngre svensk dotter, tror orsaken till inte utvisning, att slita ifrån ett barn sin förälder. Men hade inte klagat själv med utvisning!
Citera
2025-12-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Enligt Fria Tider har domen har undertecknats av rådmannen Mohamed Ali samt två nämndemen.
Nu får vi se om det ens slutar med fyra års fängelse.

Domstolen lyfter fram att Shakir Mahmoud Shakir kom till landet som tonåring, har bott här större delen av sitt liv, talar "flytande svenska" och har en minderårig dotter som är svensk medborgare och som han haft "regelbunden" kontakt med.

Så detta betyder alltså att om man kan svenska och har en dotter i Sverige som man inte ens bor tillsammans med, så väger detta så tungt att man får stanna kvar och fortsätta pina andra människor för sin egen äckliga vinnings skulle -- vad man nu kan tänkas att vinna på att våldta kvinnor i 90-100-årldern.

Shakir Mahmoud Shakir förekommer tydligen under sju avsnitt i belastningsregistret.

Att han döms för urkundsförfalskning av en ordningsvaktsidentifikation är skrämmande. Undrar vad han förklarade för rätten att han skulle ha för nytta av den.

Mohamed Ali tycker att Mahmoud ska stanna. Inte förvånande.
Sympatisörer till FI, MP och C tycker nog också att han skall bo kvar här.

Folkmajoriteten tycker det inte. Rättsmedvetandet tycker det inte.
Och jag kan garantera att SD inte heller tycker det - därav att det är viktigt att gå och rösta nästa år.
Citera
2025-12-17, 18:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han har en yngre svensk dotter, tror orsaken till inte utvisning, att slita ifrån ett barn sin förälder. Men hade inte klagat själv med utvisning!

Med regeringens nya lagförslag så blir han automatiskt utvisad. Alla brott som ger fängelse leder automatiskt till utvisning om jag tolkat det rätt.
Citera
2025-12-17, 18:13
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Domen har undertecknats av rådmannen Mohamed Ali.

Det var sånt här som dödsknarkrasister skämtade om för tio år sedan, nu var det blivit verklighet.
Citera
2025-12-17, 18:17
Medlem
Kan undra om en dotter verkligen behöver en
pappa som är dömd till att våldtagit en hundraårig. Hon kan nog hitta bättre manliga förebilder
Citera
2025-12-17, 18:18
Medlem
Citat:

Han verkar inte bo tillsammans med barnet utan har 'reguljär kontakt'. så det verkar inte direkt vara en pappa med kärnfamilj.

Han har alltså redan 7 punkter i sitt kriminella register.

Ska han få fortsätta fylla på sitt cv med mer narkotika- och våldsbrott bara för att han har en dotter?
Nu är det dags att packa väskan, tycker jag.

Om det är några som har förverkat sitt uppehåll i Sverige så är det våldsmän, särskilt av den här kalibern.

Rådmannen Muhammed Ali och nämndemännen må skämmas.
Citera
2025-12-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Rådmannen Muhammed Ali och nämndemännen må skämmas.

Muss muss håller varandra om ryggen. De har infiltrerat alla myndigheter redan.
Citera
2025-12-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Med regeringens nya lagförslag så blir han automatiskt utvisad. Alla brott som ger fängelse leder automatiskt till utvisning om jag tolkat det rätt.

Berätta gärna mer om denna lagstiftning och när det väntas träda i kraft. Det är på tiden.
Jag är idel öra (öga).
Citera
2025-12-17, 18:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu bild på pervot på förstasidan i Expressen:

https://www.expressen.se/
Citera
2025-12-17, 18:25
Medlem
Citat:

att ha ett svenskt barn ska inte vara ett frikort för att inte bli hemskickad.
Citera
2025-12-17, 18:26
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har arbetat inom vården och det schemalades utländska icke svensktalande män till att duscha kvinnor som ville och BEGÄRDE svensk personal och helst enbart kvinnor. Det sändes dit manliga och de fick tacka nej och bli utan dusch ibland i flera veckor!!!!!!!
Jag kunde vara i samma kvarter men det planerades in manliga duschare!
Personalen fick inte byta med varandra!
Det har stått tidningsartiklar/insändare och jag vet en som jobbade på ett ställe och där sa chefen till att de fick inte skriva sådana insändare då det inte fanns några som helst krav på svensk kvinnlig dusch.

Fy vad hemskt, vad illa berörd jag blir över att det inte är lika för alla när man kräver att få det som man själv vill. För som sagt, hemtjänst är en tjänst som varje invid köper. Individen är en betalande kund.
Jag skulle önska att fler hade anhöriga som verkligen bryr sig och lägger sig i samt tar kontakt med hemtjänsten.

Fan för att bli gammal i detta land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in