Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
När sjuka/handikappade/äldre kvinnor har hemtjänst och ska duschas så får de inte begära att det inte kommer en man.
Om de inte godtar det så kan de få vara utan att duschas i veckor!
De som har dubbelbemanning vid dusch kan inte ens få begära att det kommer en man och en kvinna. Det kan skickas två män som inte ens pratar svenska utan gobbeligobblar på sitt hemspråk och skrattar medans de tar i den de ska duscha. Finns troligen ett stort mörkertal om hur vanligt att kvinnor våldtas då många inte vågar eller skäms at berätta eller är så sjuka så de inte kan göra sin röst hörd.
Många av de som har hemtjänst klarar inte av att ringa i telefon eller byta kanal på TV och at råka ut för något sånt här är så (/¤%/&%#&%#¤/(&)/%&¤&¤%!
Fängelse och sen skickas ut!
Helst fängelse som Sverige hyr i annat land och sen till sitt hemland.
Sjukt, men denna utveckling har pågått under lång tid.
Ingen tar dock upp det mest problematiska i detta. Och det är att de snart inte längre finns några kvinnor inom vården.
Kvinnor idag uppmuntras och vilseleds att välja att bli fotbollsspelare (totalt oviktigt) eller enhetschef på någon kommun(om möjligt ännu oviktigare), alternativt bli någon slags företagare eller kontorsråtta snarare än att ta hand om våra medmänniskor.
Kvinnor blir allt mer ego, jag, jag, jag.
Och då rasar vårt samhälle ihop
Hade det funnits tillräckligt med kvinnor inom vården hade man sluppit denna typen av problem