2025-12-18, 01:27
Medlem
Jättefint att de utbildar sig till domare också så de kan hjälpa varandra. Jag känner sånt förtroende för rättsväsendet.
Citera
2025-12-18, 01:29
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jättefint att de utbildar sig till domare också så de kan hjälpa varandra. Jag känner sånt förtroende för rättsväsendet.

Förtur också!
Citera
2025-12-18, 01:32
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Men ena kärringen i juryn hade inte ens fått vetdom om hans tidigare brott, påstår hon!

Borde inte hela rättegången tas om då ?

Eller är det olika lagar för muhammed än för venus?

https://www.tiktok.com/@joakimlamotte/video/7584865380833889558

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Bara en bortförklaring. Självklart kände de till hans nuvarande brott.
Inte fått vetdom?

Hur fan hör ni?
Hon säger att de tidigare domarna inte "ingått" i det här fallet.
Varför de inte "ingått" får vi inte ett svar på.

Hon säger att "...innan man gör utvisning..."
Kan hon inte ens svenska?

Hoppas hon gör på sig!
Citera
2025-12-18, 01:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Svenskarna vill ju ha det så här.
Citera
2025-12-18, 01:36
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Berätta gärna mer om denna lagstiftning och när det väntas träda i kraft. Det är på tiden.
Jag är idel öra (öga).

Alla utländska medborgare som döms till fängelse ska kunna utvisas.
https://www.sverigesradio.se/artikel/forslag-alla-utlanningar-som-far-fangelsestraff-ska-kunna-utvisas
Citera
2025-12-18, 01:42
Medlem
En annan sak som slår mig är att åklagaren yrkar utvisning i 10 år? Ska han komma tillbaka hit sen och fortsätta våldta 100 åringar har man tänkt sig eller? Naturligtvis ska en sån här apa utvisas på livstid.

I tre år har vi alltså haft en höger regering men sånt här fortsätter förekomma. Nästa val lär jag och många med mig rösta för ett parti som presenterar en plan för fullskalig återvandring.
Citera
2025-12-18, 01:46
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
En annan sak som slår mig är att åklagaren yrkar utvisning i 10 år? Ska han komma tillbaka hit sen och fortsätta våldta 100 åringar har man tänkt sig eller? Naturligtvis ska en sån här apa utvisas på livstid.

I tre år har vi alltså haft en höger regering men sånt här fortsätter förekomma. Nästa val lär jag och många med mig rösta för ett parti som presenterar en plan för fullskalig återvandring.

Alternativ för sverige?

https://www.youtube.com/live/6r5ZhA4MTXY?si=1RS-d1LlJVIHSs6K&t=384
Citera
2025-12-18, 01:49
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
När sjuka/handikappade/äldre kvinnor har hemtjänst och ska duschas så får de inte begära att det inte kommer en man.
Om de inte godtar det så kan de få vara utan att duschas i veckor!
De som har dubbelbemanning vid dusch kan inte ens få begära att det kommer en man och en kvinna. Det kan skickas två män som inte ens pratar svenska utan gobbeligobblar på sitt hemspråk och skrattar medans de tar i den de ska duscha. Finns troligen ett stort mörkertal om hur vanligt att kvinnor våldtas då många inte vågar eller skäms at berätta eller är så sjuka så de inte kan göra sin röst hörd.
Många av de som har hemtjänst klarar inte av att ringa i telefon eller byta kanal på TV och at råka ut för något sånt här är så (/¤%/&%#&%#¤/(&)/%&¤&¤%!

Fängelse och sen skickas ut!
Helst fängelse som Sverige hyr i annat land och sen till sitt hemland.

Sjukt, men denna utveckling har pågått under lång tid.

Ingen tar dock upp det mest problematiska i detta. Och det är att de snart inte längre finns några kvinnor inom vården.

Kvinnor idag uppmuntras och vilseleds att välja att bli fotbollsspelare (totalt oviktigt) eller enhetschef på någon kommun(om möjligt ännu oviktigare), alternativt bli någon slags företagare eller kontorsråtta snarare än att ta hand om våra medmänniskor.

Kvinnor blir allt mer ego, jag, jag, jag.

Och då rasar vårt samhälle ihop

Hade det funnits tillräckligt med kvinnor inom vården hade man sluppit denna typen av problem
Senast redigerad av bullmonstret 2025-12-18 kl. 01:51.
Citera
2025-12-18, 01:57
Medlem
Den här rådmannen Mohammed utsågs av regeringen i år, det låter på hans åsikt att
det är oproportionerligt att utvisa honom, alltså samma regering som säger att de ska
utvisa kriminelle utser honom. Ulf Kristersson pratade om bristande vandel och allt
möjligt. Är det inte bristande vandel att våldta en människa i livets slutskede så vet
jag inte
Citera
2025-12-18, 02:02
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Den här rådmannen Mohammed utsågs av regeringen i år, det låter på hans åsikt att
det är oproportionerligt att utvisa honom, alltså samma regering som säger att de ska
utvisa kriminelle utser honom. Ulf Kristersson pratade om bristande vandel och allt
möjligt. Är det inte bristande vandel att våldta en människa i livets slutskede så vet
jag inte

Och inte bara i livets slutskede, utan i en akut situation också!
Verkar vara nåt satanistisk att dom vill våldsföra sig samtidgt som offret går över till andra sidan?
Stackars tanten är rädd för hjärtinfrakt, och muslimen pasar på att förnedra

omänskligt

Dessa vilddjur tänder på skräck, såg vi den 7 okt

Vi får hoppas Donald Trump lyfter händelsen!
Donald vårt enda hopp!
Detta är som en mardröm för våra stackars åldringar som ska behöva tvingas oroa sig för att få en sån best tilldelad
Senast redigerad av Drettan 2025-12-18 kl. 02:08.
Citera
2025-12-18, 02:08
Medlem
Den här regeringen borde skämmas. Man fick mandat att utvisa de här vidriga människorna men man valde att bortse från vad väljarna ville. Rädslan för att få skit hos tv4 eller SVT var väl för stor.
Citera
2025-12-18, 02:36
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Hoppas det blir internationella nyheter så alla kan se vad som händer i Sverige.
Det sitter muselmaner i rättsväsendet med silkesvantar på och dömer sina kamrater till kolonisatörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in