2025-12-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
kan du inte säga det till alla som befinner sig i landet av samma orsaker då?

De som flytt krig har ju till viss del rätt fly iaf.

Hur är det med tex alla ensamkommande lyckosökande skäggbarn då?
Gömmer dom sig oxå i ladugården o spöar kossor?
Citera
2025-12-15, 17:22
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormviskare
Gömmer dom sig oxå i ladugården o spöar kossor?
muslimer i stort är väl väldigt kända djurplågare.

Den här snubben plågade kossan borde få välja i mellan samma behandling eller utvisning på livstid, alla utvisningar ska vara på livstid fö
Senast redigerad av Blessed81 2025-12-15 kl. 17:52.
Citera
2025-12-15, 20:28
Medlem
Nu hade missförhållandena på gården pågått sedan 2008.
Långt innan de ukrainska flyktingarna kom.
Förmodligen tog han seden dit han kom.
Och som någon skrev, tog en för laget.
Hur går det med det övriga sällskapet, kontra rättvisan?
Citera
2025-12-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
nej vad synd om honom.

Har starka känslor av det här inte är en svenskmedborgare, såp firar han ens jul är frågan.

Nä, för jul firas ju bara i Sverige…. 🙄😅

Eller i ytterligare minst 150 länder..
Citera
2025-12-16, 20:56
Medlem
Att folk fortfarande tror att "djuren har det bra".
All form av kött-industri idag är inget annat än en tortyrkammare..
Citera
2025-12-17, 04:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Att folk fortfarande tror att "djuren har det bra".
All form av kött-industri idag är inget annat än en tortyrkammare..

Folk förfasar sig över sådana här nyheter, så ända in i bänken, men det är inte första (och definitivt inte sista) tillfället sådant här kommer uppmärksammas.
Vad tror man egentligen?
Citera
2025-12-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Ok, vad intressant. Du har insikt i den här världen. Vettigt.
Jag ser det från ett helt annat håll.
Trodde det var sonen som sprakade. Jag vet inte om katthistorien är sann, men är den det så… Borde inte den här familjen göra nåt helt annat? De verkar inte tycka det är särskilt lätt att handskas med djur. Som mamman sa.
Det kan vara förödande att behöva stänga ner sitt familjeföretag men vi lever inte i ett u-land. Även om myndigheterna inte tycks funka så, fan, gör nåt annat. Enkelt för mig att säga. Nej. Även jag har haft svintuffa motgångar. Men fan, handskas inte med djur om du hatar dem.
Öland kanske inte har mycket att erbjuda förutom att plåga kor och katter men flytta då. Lätt för mig att säga. Nej. Jag har också fått flytta och kämpa hela livet.
Killen är 36 år. Det är inte världens undergång att ha förlorat en förälder även om det är tragiskt. Jag är inte ute efter att de ska straffas men UPPENBARLIGEN kan de två individerna, mor och son inte h sakas med det de gör.
Om hela bonde-branschen ser ut så här. Fy fan. Men jag tror inte det.
Det måste finnas andra sätt att hålla djur. Men då kan man inte vara råhamrad och iskall. Den personen går inte ihop med djur. Fattar att det är skittufft och att man måste vara hård o knuffas o ha sig. Men det här är psykon.

Bennys ex Michaela är också med och misshandlar djuren det ska alla veta för hon ska inte komma undan i detta!
Citera
2025-12-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Kan man hitta några uppgifter om det eller är det bara hittepå?
Om katterna och tjuren. Nån borde ju gjort anmälan isf.
Det måste ju finnas fler artiklar att läsa förutom den att farmorn blev dömd för att sh slagit barnbarnet?

Anställda har slutat för dom klarar inte av att se och höra hur dom behandlar djuren där, dom har sett hemska saker. Även hans ex Michaela är med och skriker och slår djuren. Nu är ju en anställd häktad, och inte den värsta av alla som borde sitta bakom låsta väggar sonen som går fri än. Alla vet vilken familjen är här i trakterna, allmänt kända för hur illa dom behandlar djuren. Och det har pågått i många år, det måste få ett slut!
Citera
2025-12-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vem sköter dem nu då när han sitter häktad? Ingen i hans närhet får väl ha hand om dem, efter vad som uppdagats?
Tyvärr är det inte han som är häktad utan den som hoppade på kon. Den värsta plågaren går fortfarande kvar hemma.
Citera
2025-12-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Dags att bojkotta Arla.

Du ska bojkotta ett kooperativ bestående av 1900 lantbrukare för att en individ i gruppen har misskött sig?

Eller menar du på fullaste allvar att Arla står bakom hans beslut att misshandla sina kossor?
Citera
2025-12-18, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Du ska bojkotta ett kooperativ bestående av 1900 lantbrukare för att en individ i gruppen har misskött sig?

Eller menar du på fullaste allvar att Arla står bakom hans beslut att misshandla sina kossor?

Missat UG:s granskning av Arla?

Det är inte första gången de är i blåsväder.

https://www.svtplay.se/video/jLd1YwD/uppdrag-granskning/arlagarden
Citera
2025-12-18, 18:02
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Missat UG:s granskning av Arla?

Det är inte första gången de är i blåsväder.

https://www.svtplay.se/video/jLd1YwD/uppdrag-granskning/arlagarden
Det är tyvärr många som gått på arlas olika kampanjer och tror att det som kommer ut bara är enstaka händelser, trots att det har kommit fram bilder ett flertal gånger bara under 2020-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in