Citat:
Ursprungligen postat av
Felicia0000
Avveckla sälja till annan bonde eller slakta båda generar inkomst. Personen kan få förbud iaf även om de inte gör ett omhändertagande men rimligtvis näringsförbud kan de även utdela. Djurförbud är på livstid eller tills de är upphävt dvs när de ansöks om att få upphävt. Otroligt svårt att få upphävt för den delen. Sedan kan de bli förbud emot hov klövbärande djur om de är bara dessa de funnits brister på och då kan de få ha katt, hund, smådjur men om de stämmer med katterna så borde det rimligtvis ge totalt. Men samtidigt är det ett företag och flera inblandade beror ju på vem som hålls ansvarig som djurhållare och vilka som sköter djuren. Verkar ju vara en större familj eller flera inblandade iaf. Jag är en sån människa som tror på medmänsklighet och tror att man kan rädda en familjs misär och göra det bättre för alla parter både djur och människa med rätt typ av hantering . Det värsta är den anställda som var våldsam och stampade på kossan som senare dog. Man ser ju på de andra djuren när kon inte kliver upp att de är slutet på kossan och därför kommer inte upp. Den visar sig ju senare vara bultad och avblodad så den var nog sjuk.
Ok, vad intressant. Du har insikt i den här världen. Vettigt.
Jag ser det från ett helt annat håll.
Trodde det var sonen som sprakade. Jag vet inte om katthistorien är sann, men är den det så… Borde inte den här familjen göra nåt helt annat? De verkar inte tycka det är särskilt lätt att handskas med djur. Som mamman sa.
Det kan vara förödande att behöva stänga ner sitt familjeföretag men vi lever inte i ett u-land. Även om myndigheterna inte tycks funka så, fan, gör nåt annat. Enkelt för mig att säga. Nej. Även jag har haft svintuffa motgångar. Men fan, handskas inte med djur om du hatar dem.
Öland kanske inte har mycket att erbjuda förutom att plåga kor och katter men flytta då. Lätt för mig att säga. Nej. Jag har också fått flytta och kämpa hela livet.
Killen är 36 år. Det är inte världens undergång att ha förlorat en förälder även om det är tragiskt. Jag är inte ute efter att de ska straffas men UPPENBARLIGEN kan de två individerna, mor och son inte h sakas med det de gör.
Om hela bonde-branschen ser ut så här. Fy fan. Men jag tror inte det.
Det måste finnas andra sätt att hålla djur. Men då kan man inte vara råhamrad och iskall. Den personen går inte ihop med djur. Fattar att det är skittufft och att man måste vara hård o knuffas o ha sig. Men det här är psykon.