Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 07:17
Medlem
Tavastehuss avatar
Mja mjo, men de har också mindre prestige och karriär att förlora. En mellanchef på ett kommunalt bolag i Solna eller en scripta på SVT gör sig omöjliga om de börjar prata kritiskt om att jabba sig eller att wifi är mind control.
Citera
2025-12-17, 07:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Vetenskapen är inte befriad från idioter som vill skina, och inom vetenskapen skiner man genom att ljuga och överdriva, med tanke på hur vetenskapen hållit på de senaste decennierna så känner jag att skepsis och ifrågasättande är på sin plats.

Du har fel i sådan precision i ditt uttalande. Vetenskapsvärlden består av folk som vill skina ja (vilket är sunt), men man skiner där genom att utföra forskning av kvalitet och inte det som du säger. Att ljuga, överdriva och bara tycka massa saker i sin forskning utan att hålla sig, ja vetenskaplig, ses ned på och sådana forskare har ingen hög status. Du skiner inte som musikalisk artist om du sjunger falskt, på samma sätt skiner du inte inom forskningsvärlden om du gör saker ovetenskapligt.

Vetenskapen är inte korrupt så som du beskriver den.
Citera
2025-12-17, 07:42
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du har fel i sådan precision i ditt uttalande. Vetenskapsvärlden består av folk som vill skina ja (vilket är sunt), men man skiner där genom att utföra forskning av kvalitet och inte det som du säger. Att ljuga, överdriva och bara tycka massa saker i sin forskning utan att hålla sig, ja vetenskaplig, ses ned på och sådana forskare har ingen hög status. Du skiner inte som musikalisk artist om du sjunger falskt, på samma sätt skiner du inte inom forskningsvärlden om du gör saker ovetenskapligt.

Vetenskapen är inte korrupt så som du beskriver den.

Klimatförändringarna har pågått nu sedan 80-talet med hot om att polerna ska smälta om 5-10 år, vi sitter fortfarande här!

Det finns flera forskare som flyger jorden runt med föreläsningar om hur jorden ska gå under samtidigt som de sitter i dokumentärer och överdriver olika saker saker kopplat till klimatet, människor är korrupta och forskare, läkare, epidemiologer m.fl är människor!

Naivt och tro att bara för du har en vit rock på dig är du en slags moralisk förebild som aldrig låter ego ta över...
Citera
2025-12-17, 08:18
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerordet
Som rubriken säger. Samma klientel av negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är samtidigt representerade i mindre grad i det vetenskapliga samfundet, vilket inte är en tillfällighet, enligt ett papper.

En artikel om saken hävdar att problemet är för lite mångfald. Själv anser jag att det beror på att negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är mindre kvalificerade och har sämre kognitiva förutsättningar.

Vad är din åsikt i frågan? Är negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade helt enkelt dummare än eurasiska män?

Du själv är bitter och ensam och måste gnälla om sånt här på flashback. Man är plötsligt bara "dummare" för att man ifrågasätter viss vetenskap? Hur många "vetenskapliga" artiklar har tryckts fram i ren korruption och girighet? Att vetenskapen som vi klassar den idag inte kan ge svar på allt är också ett problem. Att enskilt höja västerländska "vetenskapen" och titta ner på och skratta åt andra för att man inte följer vetenskapliga artiklar som biblar är inte intelligent över huvud taget. Det du inte fattar är att du är den korkade här och du kommer aldrig inse eller kunna erkänna det just för att du lider av intellektuell funktionsnedsättning.

Tragiskt
Citera
2025-12-17, 08:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Klimatförändringarna har pågått nu sedan 80-talet med hot om att polerna ska smälta om 5-10 år, vi sitter fortfarande här!

Det finns flera forskare som flyger jorden runt med föreläsningar om hur jorden ska gå under samtidigt som de sitter i dokumentärer och överdriver olika saker saker kopplat till klimatet, människor är korrupta och forskare, läkare, epidemiologer m.fl är människor!

Naivt och tro att bara för du har en vit rock på dig är du en slags moralisk förebild som aldrig låter ego ta över...
Människor kan inte vara korrumperade som människor. Korruption sker i relation till något särintresse som den korrumperade själv är en del av i smyg. En korrupt människa skulle gå ärenden åt något icke-mänskligt för att åtnjuta personliga fördelar.

Polerna smälter, eller snarare så höjs klimatet så att isen där tinar. Klimatet höjs över hela planeten, men det syns tydligast där is försvinner och inte kommer tillbaka. Andra mätdata pekar på samma sak, men då ska man läsa studier och forskningsrapporter för djupare insikter om det. Det går långsamt, men trenden är att det går uppåt och det står inte stilla. Det finns en utbredd misstro till detta och du visar lite av den.
Citera
2025-12-17, 09:27
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Människor kan inte vara korrumperade som människor. Korruption sker i relation till något särintresse som den korrumperade själv är en del av i smyg. En korrupt människa skulle gå ärenden åt något icke-mänskligt för att åtnjuta personliga fördelar.

Polerna smälter, eller snarare så höjs klimatet så att isen där tinar. Klimatet höjs över hela planeten, men det syns tydligast där is försvinner och inte kommer tillbaka. Andra mätdata pekar på samma sak, men då ska man läsa studier och forskningsrapporter för djupare insikter om det. Det går långsamt, men trenden är att det går uppåt och det står inte stilla. Det finns en utbredd misstro till detta och du visar lite av den.

Ja, för att det ljugits om klimathotet sedan tidigt 80-tal, självklart har media spelat med i det här, till detta hör de idiotiska klimatsatsningar som gjorts i form av kinesiska snurrpinnar, grönt stål och batterifabriker, det fantastiska med massinvandring och hur bra det kommer bli där förskning "visar", Covid och alla sjukdomar som varit grovt överdrivna.
Det gemensamma med dessa företeelser är att en liten klick narcissister fyllt sina fickor på att bedra allmänheten med stor hjälp från media.

Har man ropat varg sedan 80-talet så tappar man förtroende, och den dagen någonting sker på riktigt kommer allmänhetens förtroende för forskar och tillhörande mediakår vara så förstört att ingen kommer lyssna, detta behöver man inte vara neger eller utvecklingsstörd för att tycka, efter alarm nummer 1000 om att vi alla ska dö om 5 år, då tröttnar man och slutar lyssna...
Citera
2025-12-17, 11:31
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Mycket interessant har du källa på detta? skulle görna vilja läsa
Citera
2025-12-17, 11:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerordet
Som rubriken säger. Samma klientel av negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är samtidigt representerade i mindre grad i det vetenskapliga samfundet, vilket inte är en tillfällighet, enligt ett papper.

En artikel om saken hävdar att problemet är för lite mångfald. Själv anser jag att det beror på att negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är mindre kvalificerade och har sämre kognitiva förutsättningar.

Vad är din åsikt i frågan? Är negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade helt enkelt dummare än eurasiska män?
När du ska översätta med Google fr utrikiska ta då och korrekturläs innan du skickar och se till att rätt ord valts i den gjorda översättningen.

Att fundera på varför inte människor med lägre intellekt är forskare eller arbetar inom vetenskap är lite som att skriva saker på Fb som avslöjar att man själv varken är utbildad eller har den mentala förmågan att förstå grundläggande logik.
Citera
2025-12-17, 17:10
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ja, för att det ljugits om klimathotet sedan tidigt 80-tal, självklart har media spelat med i det här, till detta hör de idiotiska klimatsatsningar som gjorts i form av kinesiska snurrpinnar, grönt stål och batterifabriker, det fantastiska med massinvandring och hur bra det kommer bli där förskning "visar", Covid och alla sjukdomar som varit grovt överdrivna.
Det gemensamma med dessa företeelser är att en liten klick narcissister fyllt sina fickor på att bedra allmänheten med stor hjälp från media.

Har man ropat varg sedan 80-talet så tappar man förtroende, och den dagen någonting sker på riktigt kommer allmänhetens förtroende för forskar och tillhörande mediakår vara så förstört att ingen kommer lyssna, detta behöver man inte vara neger eller utvecklingsstörd för att tycka, efter alarm nummer 1000 om att vi alla ska dö om 5 år, då tröttnar man och slutar lyssna...
Du säger många saker på en gång. Helt klart är att du har en alternativ världsbild, med många inslag som vart och ett för sig behöver långa texter för att både undersöka detaljerna i och sedan bemöta.

Jag är inte här för att övertyga, så jag ger mig inte in i detta. Jag är dock ganska säker på att du inte är mottaglig för övertygande i din nuvarande fas i livet, så mina försök skulle snarare leda till att du ger dig djupare in än att du vänder om från det du är i.
Citera
2025-12-17, 17:27
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du säger många saker på en gång. Helt klart är att du har en alternativ världsbild, med många inslag som vart och ett för sig behöver långa texter för att både undersöka detaljerna i och sedan bemöta.

Jag är inte här för att övertyga, så jag ger mig inte in i detta. Jag är dock ganska säker på att du inte är mottaglig för övertygande i din nuvarande fas i livet, så mina försök skulle snarare leda till att du ger dig djupare in än att du vänder om från det du är i.

Ditt argument är att du är intellektuellt överlägsen och därför inte orkar argumentera, bara nämna att du har rätt och är smartare?

Alternativ världsbild vet jag inte, men jag har levt ett liv fullt av alla möjliga hot där "forskning visar" varit huvudargumentet, och likt förbannat har inte jorden gått under, du behöver inte en lång utläggning för att förklara varför det i omgångar sagts sedan tidigt 80-tal att polerna smälter, eller att Golfströmmen skulle stanna för ca 15 år sedan och ge oss en ny istid, men det hände inte, sedan byttes istiden ut mot något kallare vintrar, sen dog det helt och nu är det återigen fokus på att jorden kokar och helvetes portar kommer öppnas.

Med åldern, så inser man att det som det varnas för idag har det varnats för sedan 80-talet i olika skepnader, jag har ingen snäv eller låst världsbild, men av alla domedagsprofetior jag har hört under min livstid har inte en enda blivit verklighet, tvärtom, det tystnar och kommer tillbaka i en annan skepnad, det som ska mörda oss och utrota oss tycks följa samma trender vi kan se inom mode, och då är det intressant att jag ska förklara mig, inte alarmisterna...
Citera
2025-12-17, 17:45
Medlem
EnCartes avatar
Man kan tänka sig en neger som sitter på en stubbe i djungeln i Afrika och funderar över vad som sägs av de som ser sig som bildade, utifrån sin egen ettåriga missionsskola där han lärt sig att hjälpligt läsa.

"Blir män, verkligen kvinnor, bara för de anser sig vara det?"
"Är kön verkligen bara en social konstruktion, eller bete sig kvinnor och män olika och ser annorlunda ut t.om som barn"
"Nä!", tänker han, "Det de säger kan inte stämma!"

Och i och med det, visar han att han är klokare än en massa bildade människor i väst. För att vara bildad, är inte samma som att vara klok. Även bildade människor kan vara kognitiva idioter.
Citera
2025-12-17, 18:01
Medlem
Menar du alltså att ifrågasättande och slutsatsdragning är ett tecken på låg intelligens? Vetenskap är inte statisk – det vi vet i dag kan motbevisas i morgon. Att förhålla sig kritisk till fakta är därför inte dumt. Klimatfrågan är ett tydligt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in