Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megliore
Hade bara hört om Ash i samband med Tim och hans död(lyssnar personligen inte på musiken men jävligt grymt att han blev så populär) men när Ash dök upp som jurymedlem i Idol och, i mitt tycke, blev en del av den svenska kulturen så kunde jag bara dra en slutsats efter att jag såg hans nonchalanta, nedslående blick; jag tror på Allt vad de mediala säger.

En person jag Aldrig skulle lita på eller ta in i mitt liv. Frånkopplad. Avtrubbad. Han har bara ett mål. Och det är framgång, pengar och inget får stoppa honom.

Usch. Det här är grunden till allt ont i världen
Kanske tim blev så stor för hans manager bara hade ett mål, framgång och pengar. Som jag förstått det var det denna manager som "upptäckte" tim. Inte som att ash blev Tims manager efter tim blev världskänd.
om inte för ash kanske tim hade fortsatt göra musik i pojkrummet, och varit DJ på discos runtom i Sverige.
Vem fan ser på idol? Vem fan ser på tv? Vem tittar på tv4?
Citera
2025-12-17, 03:03
Medlem
otellos avatar
Varför ska han stämma bolagen som ägdes av den man han antogs ha pressat till att ta sitt eget liv? Fattar verkligen inte hur han tänker.
Citera
2025-12-17, 04:17
Medlem
Man kan förstå att Ash till varje pris pressade Tim till att prestera, vilket tydligen i praktiken gjorde så att Tim som den världsstjärna han var, med all en press utöver det, tog livet av sig.

Förmodligen är inte Ash någon gosse som är världens snällaste som hittar artister han känner att han kan utveckla att bli bra där alla blir glada. Förmodligen är det en narcissist som såg och ser en pengapåse.

Tveklöst dåligt beslut då att stämma Tims familj och bete sig som den skitstövel man är typ 8 år efteråt. Det tyder lite på att Ash är dum i huvudet helt enkelt.
Citera
2025-12-17, 04:41
Medlem
Jenshalls avatar
Babbe som ville tjäna pengar. Obegripligt TV4 tagit in denna person i värmen. Han borde vara
non grata.
Citera
2025-12-17, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetinte1996
Jag hänger inte med….har Tims familj anklagat honom för något ? Vilka är det han stämmer exakt ? Jag har läst hans inlägg men det är inte tydligt varför Tims familj som jag har för mig inte uttalat sig så mycket blandas in i vad som sägs i dokumentärer/sociala medier ??

Förenklat kan man säga;

Dokumentär 1. - Vinklats inte till Ash's fördel. Och får det att se ut som man kramar musten ur Tim på olika sätt från alla håll.

Dokumentär 2. Speglar blandannat mer de sista åren för Tim. Där Tim uppfattas vara fast i dåligt mående och har inte Ash som manager då. Dom verkar höras men mer som vänner, Ash uppfattas inte ha lika dominant roll i hans mående. Det speglas även hur många som var involverade i Tims mående. Även Tims bästavän anser väl Ash som oskyldig och är kritisk hur Ash framställs.
Senast redigerad av rawjudge 2025-12-17 kl. 05:43.
Citera
2025-12-17, 05:45
Medlem
Proumbras avatar
Men för fan. Låt grabben vila i frid för bövelen.
Citera
2025-12-17, 06:01
Medlem
Hemsk person. Har slutat kolla på idol sedan han och Katja kom med i juryn. Två hänsynslösa, kalla, media och penning kåta personer
Citera
2025-12-17, 07:19
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Tims föräldrar har väl större ansvar än en chef?
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Går du till jobbet och arbetar gratis?
Tackade Tim nej till pengarna han fick?

Jag har själv varit utbränd och har andra runt omkring mig som också varit det.
Jag vet att alla runtomkring ser vad som är på väg att hända, men varken man själv eller de runtomkring kliver in förrän det nästan är för sent. Man fortsätter helt enkelt att gå till jobbet och köra på, trots att man egentligen bara vill ligga kvar och sova i ett par veckor.

I den ena dokumentären ser man ju att Tim mår extremt dåligt, men Ash bara tjatar om olika projekt och spelningar. Det är inte lätt att säga nej till en "chef" när man mår så dåligt.
Citera
2025-12-17, 08:18
Avstängd
Tanachs avatar
Tommy Körberg kritiserade hårt iraniern Pournouri, som var Aviciis manager. Han sa att det tuffa turnélivet och det hektiska schemat knäckte Tim. Att boka över 900 spelningar på åtta år var bara girigt och dumt – ingen klarar av det. Enligt Körberg borde Tim aldrig ha varit ute och spelat, utan istället sitta i studion och göra musik i fred. Han anklagade managementet för att ha pressat Tim alldeles för hårt.
Citera
2025-12-17, 08:20
Avstängd
Tanachs avatar
Vad kan det göra med en människa att ha över 900 spelningar på bara åtta år?
Citera
2025-12-17, 08:23
Avstängd
Tanachs avatar
Artister som Bruce Springsteen, Håkan Hellström och Coldplay spelar ofta många konserter under flera år. Men att ha runt 900 spelningar på tio år är mycket ovanligt och väldigt krävande.
Citera
2025-12-17, 09:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Är herr Pournouri psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in