Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-22, 14:46
Medlem
riktigamannen95s avatar
Ingen som sitter på mer material?
Citera
2025-12-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Må ha varit så att Ash var ett rövhål, men även Tim var ett rövhål eftersom det var han som lovade och lovade att premastrar skulle vara klara, låtar skulle vara klara, han missade deadline efter deadline med skivbolaget. Han får nog vara glad att de inte bara kastade ut honom.

Ash brydde sig nog väldigt mycket om Tim eftersom han skriver i brev till Klas att han har offrat både sin firma, sin fru och sina barn för att åka runt och se till att Tim kommer till det som blivit inbokat. Väldigt förnedrande för både Tim och Ash.

Om Tim skulle ha fått en diagnos undrar jag vad det skulle ha varit. Men tvångssyndrom för att han inte kunde släppa ifrån sig sina grejor, perfektionism kan jag också tänka mig. Kanske depression, autism och aspberger, förutom alkohol- och drogmissbruk. Dessutom hade han ju det där han skrev om på flashback när han var 17-18 år, vilket jag inte kommer ihåg vad det heter.
Men han var säkert en otroligt kul och fantastisk vän när man inte satte press på honom.
Intressant att du tog upp det. Minns att jag läste det här. Har för mig mer att han skrev om en skum upplevelse i samband med att han tog nån drog och undrade om nån varit med om nåt liknande. Samt att han ville kolla vad folk tyckte om hans musik som han hade knåpat ihop hemma i nån vrå
Citera
2025-12-22, 17:03
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Dessutom sjukt att föräldrarna ligger på sin vuxna sons manager istället för att agera själva. Tror pappan var livrädd att bli irrelevant i sin sons liv så han vågade nog aldrig säga vad han tyckte till honom utan lät andra göra det.
Vad grundar du det på?

Jag vet typ ingenting om det här mer än att jag för något år sedan först såg ett YouTube klipp där folk hetsade Tim att dricka trots att han var sjuk och sen på teve en intervju med pappan i samband med en manifestation mot psykisk ohälsa. Fick en dålig känsla, mer som att jippot var till för att krama slantarna ur liket än att någon av arrangörerna funderade över varför Tim begått självmord. Pappan kändes lite naiv som ställde upp på detta.

Glömde bort det tills jag såg den här tråden.
EDIT:
Citat:
Intressant att verkligen ingen i tråden kan ta in att KB, bakom ryggen på TB, pushade på för att AP skulle vara tuff mot TB. När AP säger ifrån blir KB kränkt.
Aha, det känns inte så jätteförvånande faktiskt. När unga begår självmord är det inte ovanligt med press från föräldrarna i bakgrunden. Och efteråt hittar föräldrarna något annat att skylla på.
Senast redigerad av Prempion 2025-12-22 kl. 17:08.
Citera
2025-12-22, 17:41
Medlem
AussieRedMans avatar
Ash gör detta för upprättelse, visst går hans bolag dåligt, men en orsak är hans dåliga rykte iom Aviciis död. Har hört från vän att han får tråkiga blickar, behandlas dålig, varesig han är på förhandling med artister eller på krogen eller på stan.
Citera
2025-12-22, 18:31
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ingen som sitter på mer material?

Av vad!”?
Citera
2025-12-22, 19:49
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ash gör detta för upprättelse, visst går hans bolag dåligt, men en orsak är hans dåliga rykte iom Aviciis död. Har hört från vän att han får tråkiga blickar, behandlas dålig, varesig han är på förhandling med artister eller på krogen eller på stan.

KARMA! Han drev Avicii till självmord pga sin egna girighet så man får verkligen hoppas att alla bolag Ash är inblandad i går riktigt åt helvete, sen kan han dra hem till IRAN! No missing!
Citera
2025-12-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Karaktärsmordet står den äckliga ormen för själv. Riktigt sliskig blatte som inte bryr sig om något annat än pengar, finns inte ett uns heder i honom.

Nä verkligen inte, gick i lågstadiet med honom i södra sthl och har även träffat honom i vuxen ålder.

Trevlig och sjukt driven snubbe.
Citera
2025-12-22, 20:34
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Av vad!”?

Material från rätten, vad annars?
Citera
2025-12-22, 20:45
Medlem
riktigamannen95s avatar
På Reddit har fler dokument läckt och det har bland annat framkommit att att båda TBs bröder var med honom på godset i Oman och att de hade umgåtts + ätit lunch med honom samma dag.

AP säger också att om familjen berättade vad som verkligen föranledde TBs självmord, så skulle han per automatik bli befriad från alla anklagelser om att hans management drev honom till beslutet.
Senast redigerad av riktigamannen95 2025-12-22 kl. 20:50.
Citera
2025-12-22, 20:51
Medlem
Vilket jävla as som stämmer familjen. Riktigt äckligt gjort. Arash bekräftar det vi alla misstänkte att han är en empatilös svin som bidrog till Avichis död.
Citera
2025-12-22, 21:51
Medlem
Citat:
På Reddit har fler dokument läckt och det har bland annat framkommit att att båda TBs bröder var med honom på godset i Oman och att de hade umgåtts + ätit lunch med honom samma dag.

AP säger också att om familjen berättade vad som verkligen föranledde TBs självmord, så skulle han per automatik bli befriad från alla anklagelser om att hans management drev honom till beslutet.

Intressant! Har du länk?
Vill minnas att familjen gick ut och sa att när dem fick höra om Tim’s första försök så åkte en bror ner till Oman men att han kom fram försent?
Citera
2025-12-22, 22:05
Medlem
riktigamannen95s avatar
Fick detta i PM, kan inte avgöra sanningshalten:

Citat:
Båda bröderna var i Oman när Tim dog, de träffade honom och gjorde som familjen alltid gjort - ignorerade allvaret och tänkte att Tim kan få bestämma över sig själv. När detta slutar med att Tim tar livet av sig har familjen bestämt sig för att mörka det här eftersom att det är bekvämast så och man kan skjuta över skulden på Ash som Tims pappa alltid avskytt. Det nämns i boken att bröderna är i Oman och fixar med papper och dödsbevis och sånt, men som av en händelse glömmer man nämna när de kom dit och om de träffade Tim i livet.

I boken mörkar man också att en av hans närmaste vänner, Fricko, också var med på resan till Oman men hade åkt hem lite tidigare. Man får det att låta som att Tim åkte dit själv och bara umgicks med vänner till hans vän Jesse. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in