Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-16, 22:49
Medlem
ManhattanCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Hürünge är allt jag kan säga. Han kan inte ha undgått att Tim mådde dåligt, det handlade bara om mer pengar.

Ash brydde sig aldrig om Tim egentligen.
Citera
2025-12-16, 22:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vill minnas att han sa i dokumentären om Avicii att: "Han (Tim) förstår inte värdet av pengar"
Det stämmer. Det var det enda han tjatade om och det enda som var viktigt.
Citera
2025-12-16, 23:07
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Han blev ju verkligen uthängd så förstår stämmningen.
Citera
2025-12-16, 23:40
Medlem
Tror inte, han ljuger som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Bor han ens i sverige ?
Sommaren 2024 var han ju på väg utomlands för att slippa sverige som han hatade

Eller var det bara snack som vanligt ?
Citera
2025-12-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Ser man på hans olika bolag så är det ingen av dem som har gått superbra de senaste åren. Därför tror jag att han kan vilja ha pengar, även om stämmningen låter som "upprättelse".

Handlar givetvis om pengar. Det gör det alltid i sådana här fall.

Hade han velat ha upprättelse hade han skrivit en bok och gråtit ut i media (tv-intervjuer osv).

Får dåliga vibbar av Ash. Hoppas Avicii-familjen kan anlita top notch advokater etc. Tomas Olsson? Bodström?
Citera
2025-12-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Ja antar att han ser det som att familjen bergling byggt upp en image av att tim bergling foundation är vad man ska göra framåt samtidigt som en massa pengar ex avicii music AB ligger utanför stiftelsens ägande mao. de e inte bara välgörenhet och att stiftelsen fått allt och ska förvalta dem utan att familjen fortfarande sitter på betydande kaiptal och ägande.

Familjen bergling har väl aldrig sagt att stiftelsen ska äga allt, förmodligen har Ash problem med PopHouse försäljningen och hur de kmr kränga aviciis varumärke framåt (ex avicii forever albumet nyss som bara va en ny osläppt låt o sen massa gamla), merch etc. därav "full audit of the charity" men fortfarande - ASH HAR JU INTE RÄTT TILL DE. Familjen fick ju allt då de saknades ett testamente - de får göra va fuck de vill, sen kanske bilden som förmedlats kännts annorlunda men de e ju upp till Bergling p bestämma. Att Ash vill ha riktlinjer om tims legacy förvaltning - well de går ju inte nu när pophouse äger de, ska ju också sägas att Pophouse leds av Per Sundin som ash gick till för o få tim signad, så inte en okänd spelare i det hela.
Ditt inlägg är väldigt jobbigt att läsa eftersom du skriver "de" istället för "det".
Citera
2025-12-17, 00:15
Medlem
Citat:
Hürünge är allt jag kan säga. Han kan inte ha undgått att Tim mådde dåligt, det handlade bara om mer pengar.
Tims föräldrar har väl större ansvar än en chef?
Citera
2025-12-17, 00:25
Medlem
Citat:
Går du till jobbet och arbetar gratis?
Tackade Tim nej till pengarna han fick?
Citera
2025-12-17, 00:45
Medlem
Att tv4 och andra jobbar med detta vidriga as är sinnesjukt. Hur kan inte Ash vara cancelled!? Vidrigare människa kan man inte hitta. Fyfan vad jag inte tål den människan. Bojkotta ALLT som han är delaktig i! Cancella den jäveln
Citera
2025-12-17, 01:21
Medlem
Hade bara hört om Ash i samband med Tim och hans död(lyssnar personligen inte på musiken men jävligt grymt att han blev så populär) men när Ash dök upp som jurymedlem i Idol och, i mitt tycke, blev en del av den svenska kulturen så kunde jag bara dra en slutsats efter att jag såg hans nonchalanta, nedslående blick; jag tror på Allt vad de mediala säger.

En person jag Aldrig skulle lita på eller ta in i mitt liv. Frånkopplad. Avtrubbad. Han har bara ett mål. Och det är framgång, pengar och inget får stoppa honom.

Usch. Det här är grunden till allt ont i världen
Citera
2025-12-17, 01:35
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Ash Pournouri kritiserades hårt efter Tim Berglings död för att ha pressat honom för hårt, vilket målats upp i exempelvis dokumentärer. Nu har han skickat in en stämningsansökan mot de bolag Tim Bergling ägde som familjen nu kontrollerar.

Vad vet vi om själva stämningen?
Vilken tingsrätt rör det sig om?
Målnummer?
Stämningsansökan?

Ash Pournouri heter @ashpournouri på Instagram och där har han skrivit om den kommande stämningen sedan i september. Idag publicerade han ett inlägg om att den är inlämnad.

Länk till nyheten i Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJleL8/ash-stammer-avicii-bolag

(Lägger inte detta i skvallertråden om Avicii för den här tråden tänker jag ska handla om själva stämningen, inte Tim Bergling som person.)
Ash är cool. Han menar att han pekats ut som ansvarig för Tims mående och död och vill rentvå sitt namn, inte pengar. Förståeligt. Återstår att se.
Citera
2025-12-17, 02:18
Medlem
Tänker att de fanns ju 2 olika dokumentärer som vinklar det olika oavsett vem som bär ansvaret.

Drar en intressant genomgång via chatgpt för dom som inte sett som är ganska trolig. Sett båda själv. Man får ju väldigt olika uppfattningar beroende på vilken man ser.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in