Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
En av de bättre säsongerna. Så snyggt gjort av Ahmed!

Men jag kan hålla med att övriga inte röstade ut honom med risk att få rasistanklagelser kastade mot sig...

Han spelade spelet väldigt bra, enda negativa han gjorde var när han slängde vindruvan. 5 invandrare och 2 svenskar har vunnit Förrädarna hittills i Sverige 😊
Citera
2025-12-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
En av de bättre säsongerna. Så snyggt gjort av Ahmed!

Men jag kan hålla med att övriga inte röstade ut honom med risk att få rasistanklagelser kastade mot sig...

Men den där Malick var rena rama Spöket Laban 😅
Citera
2025-12-17, 00:17
Medlem
Toms min när Ahmed sa att han var förrädare är fan obetalbar!!! Mitt bästa skratt i December!

För övrigt med Ahmed som vän behöver man fan inga fiender....
Citera
2025-12-17, 00:20
Medlem
Avslöjade sig inte Ahmed vid frukostbordet genom att säga ”det finns två förrädare här men Tom är inte en av dem”? Kunde de trogna veta att det fanns två förrädare kvar inför sista avsnittet?
Citera
2025-12-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Han spelade spelet väldigt bra, enda negativa han gjorde var när han slängde vindruvan. 5 invandrare och 2 svenskar har vunnit Förrädarna hittills i Sverige 😊
Han har "Fotbollsmorgon" förklarat att han gjorde det, för att gå ett skäl att gå iväg på tu-man-hand för att reda ut vindruvegate.

Drls gå chans att prata med sin förrädarkompis enskilt, men även för att ta bort honom temporärt från övriga spelare.
Citera
2025-12-17, 00:38
Medlem
Snyggt spelat av Ahmed 👏👏👏 Värdig vinnare!
Citera
2025-12-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassady33
Avslöjade sig inte Ahmed vid frukostbordet genom att säga ”det finns två förrädare här men Tom är inte en av dem”? Kunde de trogna veta att det fanns två förrädare kvar inför sista avsnittet?
dom visste nog att det fanns två förrädare hela tiden. det har alla pratat om innan.
Citera
2025-12-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Toms min när Ahmed sa att han var förrädare är fan obetalbar!!! Mitt bästa skratt i December!

För övrigt med Ahmed som vän behöver man fan inga fiender....
Förrädarna är dock inte ett lagspel på de viset. Han hade nog gått hela vägen med Matilda om hon inte fick så många misstankar mot sig.
Citera
2025-12-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
dom visste nog att det fanns två förrädare hela tiden. det har alla pratat om innan.

Jo, men med 100% säkerhet? Tror inte jag har ett scoop här men vore najs om någon kunde förklara hur de kunde veta det.
Citera
2025-12-17, 00:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Varför valde till exempel Tom och Birro (som verkade relativt säkra på varandra) att rösta grönt när de strax innan hade uttryckt att det rent logiskt borde finnas kvar en förrädare i spelet? Den här säsongen har varit den mest ostrategiska någonsin. Väldigt lite taktik, väldigt mycket gå på magkänsla för stunden och agera emot sin egen uttryckta spelplan.
Givetvis förstod alla trogna som var kvar att det fortfarande fanns en risk att någon var en förrädare. Samtidigt så var det ingen som misstänkte att någon var en förrädare. Ingen hade något konkret att gå på, så de valde helt enkelt att hoppas på att alla var trogna.

Ser verkligen inte hur de trogna förtjänar en kommentar som "Tom,birro,cleo idioter haha", som Malmsen1 så fin tryckte sig. (Förmodligen saknar Malmsen1 den kognitiva förmågan att förstå att deltagarna inte vet vem som är förrädaren).

__

Håller förövrigt med om när Toms optimistiska blick plötsligt tvärvänder. Helt otrolig scen!
Citera
2025-12-17, 01:07
Medlem
Ahmed blev de kanske lite sura på eftersom de övriga tre blev utan pengar. Det är ju pengarvinsten som gör de andra till lite sura så kallade förlorare, om de nu är förlorare
Citera
2025-12-17, 01:11
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Givetvis förstod alla trogna som var kvar att det fortfarande fanns en risk att någon var en förrädare. Samtidigt så var det ingen som misstänkte att någon var en förrädare. Ingen hade något konkret att gå på, så de valde helt enkelt att hoppas på att alla var trogna.

Ser verkligen inte hur de trogna förtjänar en kommentar som "Tom,birro,cleo idioter haha", som Malmsen1 så fin tryckte sig. (Förmodligen saknar Malmsen1 den kognitiva förmågan att förstå att deltagarna inte vet vem som är förrädaren).

__

Håller förövrigt med om när Toms optimistiska blick plötsligt tvärvänder. Helt otrolig scen!
Nej, det handlade inte om att de var idioter, utan om att de spelade godhjärtat på bekostnad av strategi. Som sagt, Tom och Birro var förhållandevis säkra på varandra men inte på Cleo och Ahmed, så de hade kunnat rösta ut båda två och ta pengarna själva. Det är ett spel som kräver ego och hårdhet, men självklart förstår jag att man inte vill riskera att rösta ut två trogna i det skedet och förstöra sitt eget anseende. Framför allt inte när det stod två vita män mot en etniskt eritreansk man och en etniskt halvetiopisk kvinna.

Man får inte glömma bort hur psykologiskt påverkade deltagarna på riktigt blir av hela konceptet. Tankarna blir väldigt paranoida, och det vrids och vänds på alla aspekter så otroligt mycket mer än vad som visas i TV.

__

Det är nog bland det roligaste jag sett på TV någonsin! Hur dessa herrar står med myror i brallan och fnittrar som småpojkar på julafton, för att i nästa sekund ges ett helt själsdödande besked. De kunde inte ens reagera starkt negativt på beskedet då de byggt upp glädje och spänning för länge, så likt i en sitcom rann reaktionen ut i total förvirring. Pappa Gago fick till och med steppa in och bryta tystnaden genom att förklara vad spelet gick ut på helt obetalbart

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Men den där Malick var rena rama Spöket Laban 😅
Med Malick fanns åtminstone argumentet att han är teaterutbildad. Lite svårare att peka ut vad som gjorde Ahmed misstänkt annat än att han ser ut som “the usual suspect”.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2025-12-17 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in