Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-16, 21:06
Medlem
Jag hänger inte med….har Tims familj anklagat honom för något ? Vilka är det han stämmer exakt ? Jag har läst hans inlägg men det är inte tydligt varför Tims familj som jag har för mig inte uttalat sig så mycket blandas in i vad som sägs i dokumentärer/sociala medier ??
Citera
2025-12-16, 21:29
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetinte1996
Jag hänger inte med….har Tims familj anklagat honom för något ? Vilka är det han stämmer exakt ? Jag har läst hans inlägg men det är inte tydligt varför Tims familj som jag har för mig inte uttalat sig så mycket blandas in i vad som sägs i dokumentärer/sociala medier ??

AP är sur över att TB inte hade testamenterat något till honom. Faktum är, att TB inte hade något testamente alls, varpå hela hans förmögen av naturliga orsaker tillföll TB:s familj. Och med all rätta. Varför skall AP ha del av TB:s eftermäle? Vem tror han att han är? De hade enbart en professionell relation och TB köpte bara hans tjänster. Detta handlar enbart om ren och skär avundsjuka, och han går bokstavligen över lik för att skrapa av det sista av köttet på TB:s ben.

/AI
Citera
2025-12-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterdvala
Empatilös mytoman med ADHD som vill tjäna ännu mer pengar.

Bor han ens i sverige ?
Sommaren 2024 var han ju på väg utomlands för att slippa sverige som han hatade

Eller var det bara snack som vanligt ?
Citera
2025-12-16, 22:02
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
AP är sur över att TB inte hade testamenterat något till honom. Faktum är, att TB inte hade något testamente alls, varpå hela hans förmögen av naturliga orsaker tillföll TB:s familj. Och med all rätta. Varför skall AP ha del av TB:s eftermäle? Vem tror han att han är? De hade enbart en professionell relation och TB köpte bara hans tjänster. Detta handlar enbart om ren och skär avundsjuka, och han går bokstavligen över lik för att skrapa av det sista av köttet på TB:s ben.

/AI

Så vad handlar stämningen om? Kan det vara att AP på något vis står med som medproducent och ”borde” ha ägandeskap kring låtar eller liknande? Jag har ingen aning om hur musikbranschen funkar.
Citera
2025-12-16, 22:10
Medlem
Det blir ju lite Streisand effekt med denna stämning

Ash är ju inne i värmen, jury i Idol, brilliant minds osv
Han har dessutom flera gånger uttalat sig och sagt att de närmast Tim vet om att den bilden som målats upp inte riktigt stämmer vilket borde vara det viktigaste för honom

Och jag håller dessutom med i det

Men den här stämningen är ett katastrofalt pr move, ingen som tycker illa om Ash kommer ändra uppfattning av detta,

Hade jag varit hans pr-konsult så skulle jag föreslagit att han skulle gjort en dokumentär om sig själv och sitt samarbete med Tim istället och hans andra entreprenörsäventyr han hade både tjänat mer pengar på det och jag tror då kanske bilden skulle kunnat blivit förändrad, en sak man ofta glömmer är att tusentals andra musiker drömmer om en manager med samma grit, nätverk osv, Ash var definitivt en stor del i fenomenet Avicii, vill inte snacka skit om nån som är död men musiken Tim gjorde är ärligt talat inte ens speciellt svårt och spela live och det gick onekligen jävligt bra för det mesta det är uppenbart att han hade psykiska problem och problem med alkohol och droger som han antagligen hade haft även om han skulle spelat 10 gig om året och haft världens lataste manager
Citera
2025-12-16, 22:12
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Oj, det visste jag inte. Kan du länka?
Läs här:

https://www.instagram.com/p/C_qhgf5MB8j/?igsh=MXZ0ZG9yazE1MzQ=

och här bland annat.

https://www.instagram.com/reel/DEcn1tusdAJ/?igsh=Z3R1dGxkbTJqZ3Zk

Något skaver mellan Tims bästa vänner som bodde med honom i LA och hans föräldrar, främst hans pappa som det verkar.
Jag hoppas att vännernas sanning om Tim kommer att släppas nån gång.
Citera
2025-12-16, 22:24
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Nej nej, åter nej
Alla förstår ju att Arash inte är ansvarig för Tims död
Men detta kan vara något att ta med sig i livet för honom och alla andra runt Tim.

Bästa han kan göra är att fortsätta arbeta med respekt. Tex idol ( har ej sett men inte läst ngt dåligt om honom i samband med det )
Han vinner inget på en stämning enl mig. Förlorar endast

Tyvärr förstår inte alla alls det. Läste kommentarerna under Ashs inlägg på instagram och många håller honom faktiskt ansvarig för Tims död. Jag förstår att Ash inte vill leva med det när sanningen är att han bara träffade Tim typ en gång efter att de gått skilda vägar 2016.

Däremot är jag inte säker på om det går att ta ur folk det. Det kan man exempelvis förstå om man läser DaddyCool64s kommentar nedan...
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Om det fanns lite tvivel om hur delaktig han var kring Tims död så är det lilla tvivlet bortblåst nu när denne Iranier bestämmer sig för att stämma familjen. Väldigt fult, ohederligt och tyder på narcissistiska drag.
Han bevisar att med stor sannerligen så var han delaktig och drev Tim till självmord.

Önskar honom all olycka i framtiden.
Hur kan du säga så?! Tim och Ash träffades en gång på två år innan Tim begick självmord.

Folk som är sköra psykiskt ska inte ägna sig åt dygnslånga meditationer, det kan ge psykoser enligt läkarvetenskapen. Tim satt i tyst meditation i flera dygn i solen i Oman utan att äta och dricka, det kan driva den starkaste till mental kollaps.
Citera
2025-12-16, 22:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Han är helt körd i huvudet.

Narcissist ut i fingerspetsarna med en grandios självbild.

Grandios självbild innebär en
överdriven, orealistisk uppfattning om sig själv som unik, speciell och överlägsen andra, ofta kopplat till narcissism och storhetsvansinne (grandios personlighet), där personen överdriver prestationer, kräver beundran och har svårt att hantera kritik, vilket leder till bristande empati och spänningar i relationer.
Utan Tim hade fått försörja sig på drogförsälning och bedrägerier. Han ska vara evigt tacksam mot Tim istället för att hålla på så här. Så jävla oförskämt och bevisar bara att människan är totalt slut i huvudet.
Citera
2025-12-16, 22:31
Avstängd
Tanachs avatar
Intressant! Någon info om tingsrätt, målnummer eller stämningsansökan finns inte än. Iraniern verkar inte tåla kritiken särskilt bra.
Citera
2025-12-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ash Pournouri kritiserades hårt efter Tim Berglings död för att ha pressat honom för hårt, vilket målats upp i exempelvis dokumentärer. Nu har han skickat in en stämningsansökan mot de bolag Tim Bergling ägde som familjen nu kontrollerar.

Vad vet vi om själva stämningen?
Vilken tingsrätt rör det sig om?
Målnummer?
Stämningsansökan?

Ash Pournouri heter @ashpournouri på Instagram och där har han skrivit om den kommande stämningen sedan i september. Idag publicerade han ett inlägg om att den är inlämnad.

Länk till nyheten i Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJleL8/ash-stammer-avicii-bolag

(Lägger inte detta i skvallertråden om Avicii för den här tråden tänker jag ska handla om själva stämningen, inte Tim Bergling som person.)

Utan att vara fördomsfull men har iranier en tendens att inte erkänna misstag?
Citera
2025-12-16, 22:39
Medlem
Citat:
Från hans inlägg på Instagram:

Förstår jag det rätt: Han stämmer alltså dem för att han vill att de här handlingarna ska bli offentlig handling? Om han inte stämmer för pengar, vad är det då han vill ska hända i rättssalen? Att det bara finns en formell dom på exempelvis då förtal utan skadestånd?

Att han är oskyldig och därmed stärker hans förtroende.
Citera
2025-12-16, 22:47
Medlem
Jazkers avatar
Hürünge är allt jag kan säga. Han kan inte ha undgått att Tim mådde dåligt, det handlade bara om mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in