2025-12-16, 11:17
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Korkar slutsats igen att jag inte skulle veta det.
Då internet kom fanns varken fetstils, kursiverat eller punktformsfunktioner på datorer, så en del vanor sitter kvar, och flera websidor har fortfarande inte sådana skrivfunktioner...
Dessutom går det fortare att skriva "/" eller VERSALER än att byta funktion

Och du skrev fel själv i din klagotext, för det är språkligt fel att börja mening med "Men". Lärde du dig inte det på universitetet?
Haha jag visste nästan att du skulle se den. Men (ja, där startade jag en mening igen med "men") ja, du kör på programmering, ja då kan man ju köra med / men det har ju noll med det svenska skriftspråket att göra och hur det bör behandlas. Nu är jag långt ifrån någon puritan och du får köra din egen stil men säg inte att det är normal punktform 🤣
Citera
2025-12-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt riktigt. Savant är kanske mer passande i sammanhanget.
Ytterligare en helkorkad slutsats av dig...
Det är ju min förmåga att kunna se ÖVERGRIPANDE saker, som gör mig överlägsen massorna...
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Haha jag visste nästan att du skulle se den. Men (ja, där startade jag en mening igen med "men") ja, du kör på programmering, ja då kan man ju köra med / men det har ju noll med det svenska skriftspråket att göra och hur det bör behandlas. Nu är jag långt ifrån någon puritan och du får köra din egen stil men säg inte att det är normal punktform 🤣
Iofs har jag även jobbar med programmering,
men jag pratade om skrivfunktioner för användare på websidor.

Om du inte är puritan, hur kommer det sig då att du klagade på min stil att skriva som lett oss OT?
((F ö skriver jag mycket olika stil beroende på om jag skriver
/instruktioner/info/att göralista
/som journalist
/juridiska dokument...
Citera
2025-12-16, 15:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det är ju min förmåga att kunna se ÖVERGRIPANDE saker, som gör mig överlägsen massorna...

Om du inte är puritan, hur kommer det sig då att du klagade på min stil att skriva som lett oss OT?
((F ö skriver jag mycket olika stil beroende på om jag skriver
/instruktioner/info/att göralista
/som journalist
/juridiska dokument...
Varför?
För att ingen annan någonsin skriver som du. Du kan mycket väl ha snappat upp att en del användare på hemsidor på 90-talet skrev så. Är det relevant 30 år senare när alla andra i hela världen skriver enligt gängse anammat skrivsätt?

Nåväl det är sjukt offtopic.

Såg att Peking igen funderar på att sälja arenan. De verkar inte ens vilja ha kvar den själva. Vad kan de tänkas få för den?
Citera
2025-12-16, 15:40
Medlem
Citat:
Såg att Peking igen funderar på att sälja arenan. De verkar inte ens vilja ha kvar den själva. Vad kan de tänkas få för den?
Fotbollsarenor brukar ha problem att inte gå back, de behöver även ANDRA evanemang än fotbollen.
Det är liknande i för mycket större Malmö.
Citat:
Varför?För att ingen annan någonsin skriver som du. Du kan mycket väl ha snappat upp att en del användare på hemsidor på 90-talet skrev så. Är det relevant 30 år senare när alla andra i hela världen skriver enligt gängse anammat skrivsätt?

Nåväl det är sjukt offtopic.
Ja sjukt off topic. Så varför fortsätter du hävda fel slutsatser...?

((Jag snappade inte upp något Bortsett från forskare och datanördar var jag bland de första, gjorde en webportal helt själv. Den gjordes för att underlätta för folk att hitta miljökontaker innan det fanns ok sökmotorer av ideela skäl. La ner den då sökmotorer blivit ok så den inte behövdes längre.))
Citera
2025-12-16, 15:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det är väldigt bra att äga en arena om man säljer många biljetter till den och ofta. MFF kan mäta sig intäktsmässigt med Stockholmsklubbarna de år de spelar mycket Europaspel, men utan Europa så kostar arenan mer än den smakar.

Nu har jag inte hört något specifikt kring Pekings arena situation, men med tanke på att dom ibland drar 5-6 tusen i allsvenskan så kan man ju tänka sig att dom får ganska svaga publikssiffror i superettan, speciellt om succén uteblir. Och då blir arenan ett stort sänka för deras ekonomi.
Säger detta, för att detsamma gäller ju eventuell köpare. Det kommer vara svårt att sälja många biljetter som skall finansiera köpet.
Gissar att det blir oss skattebetalare som får ta smällen, när Norrköpings stad köper loss arenan till ett överpris.
Citera
2025-12-16, 16:29
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Poängmässigt bra", möjligtvis. Men i princip alla såg väl att det inte fanns mycket som var bra i allt det övriga.

Så det hänger på vad man väger in när man pratar om "det började bra"?
Med tanke på att jag skrev resultatmässigt trodde jag det framgick att jag syftade på resultaten, dvs poängmässigt. Jag ville inte utvärdera AIKs vårsäsong utan undrade vad som hade hänt om man inte hade haft med sig marginaler eller tur eller medstuds eller vad man nu vill kalla det.
Citera
2025-12-16, 17:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Bandithagens Chuck Norris, typ

Lunkan läser inte böcker, han stirrar på dom tills dom ger honom informationen han vill ha

First came the dinosaurs.. Then came Lunkan
Citera
2025-12-16, 18:26
Medlem
Mjällby vill värva den 21-årig färingen Áki Samuelsen för nio miljoner kronor från norska Ranheim. Han spelar som ytter och noterades för 20 poäng denna säsongen.
Citera
2025-12-16, 19:20
Medlem
Officiellt att Norrköping säljer Falk, men talar inte om vart.
Enligt Fotbollskanalen till Molde som assisterande.
https://www.msn.com/sv-se/sport/other/efter-fiaskot-ifk-norrk%C3%B6ping-s%C3%A4ljer-tr%C3%A4naren/ar-AA1Stjn5?ocid=winp2fp&cvid=d103662324c8455284e4733 22f8d4ce1&ei=11
Citera
2025-12-16, 19:24
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Officiellt att Norrköping säljer Falk, men talar inte om vart.
Enligt Fotbollskanalen till Molde som assisterande.
https://www.msn.com/sv-se/sport/other/efter-fiaskot-ifk-norrk%C3%B6ping-s%C3%A4ljer-tr%C3%A4naren/ar-AA1Stjn5?ocid=winp2fp&cvid=d103662324c8455284e4733 22f8d4ce1&ei=11

Eldar Abdulic ersätter honom. Av någon anledning rasar ÖSK fansen.
Citera
2025-12-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Eldar Abdulic ersätter honom. Av någon anledning rasar ÖSK fansen.
Örebro ville ha honom.
Även Hammarby som assisterande (eller HTFF).
Senast redigerad av Lunkan531 2025-12-16 kl. 19:36.
Citera
2025-12-16, 22:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Mjällby vill köpa Jonathan Karlsson av Hammarby.
En spelare som såg riktigt intressant ut på försäsongen och i sommarens cup kvalmatch (eller var det träningsmatch?) men aldrig testades ordentligt i skarpt läge. Trodde på succé i VSK men skadade sig tyvärr.

Offensiv, snabb och teknisk. Gjort två mål vill jag minnas, på de få chanser han fick.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-16 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in