Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-16, 11:14
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Jag behöver tolk. Wilmer talar om att klirra uppdraget? Menar han klara av? Och varför säger Wilmer two times, när engelsmännen säger det förkortade twice?

Klirra mina klockor
Var mitt hjärtas slag
Dunkla djupet i min källa
Virvla i mitt vattendrag
Citera
2025-12-16, 11:23
Medlem
Citera
2025-12-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Jag behöver tolk. Wilmer talar om att klirra uppdraget? Menar han klara av? Och varför säger Wilmer two times, när engelsmännen säger det förkortade twice?

Klirra mina klockor
Var mitt hjärtas slag
Dunkla djupet i min källa
Virvla i mitt vattendrag

Vet inte vad han säger just där men ordet kirra (inte klirra) är slang och betyder fixa eller klara av.

Sedan ska det vara "Klinga mina klockor" inte klirra.
Citera
2025-12-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbisbabbelina
Ahmed for the win!!
Han ser människor för vad dom är, han iakttar och lyssnar!

Han är definitivt den enda rätta vinnaren, han är från gatan! Så jävla coolt!!

värdig vinnare inget snack om saken
Citera
2025-12-16, 13:28
Medlem
Alltså Matildas strategi att spela dum är faktiskt rätt dålig. Som förrädare ska man ju spela att man är trogen. Var bara dig själv. När du spelar för mycket clueless, så kommer folk att märka det. Hon borde bara ha spelat att hon också Var sugen på att hitta förrädare.
Citera
2025-12-16, 13:32
Medlem
Ahmed spelade jävligt snyggt ändå. Byggde relationer, gled med i gruppen på ett bra sätt och högg oftast vid rätt tillfällen. Väldigt få misstankar riktade mot sig och räddade upp sina små snesteg på ett bra sätt.
Sen får man ju komma ihåg att det är ett spel där det ska huggas i ryggen, det ska ljugas och det ska manipuleras och han gjorde det överlägset bäst helt enkelt. Minns att det var många hyllningar till Katia när hon vann den första säsongen. Hon gjorde i princip samma sak som Ahmed denna säsong fast lite värre kanske till och med.
Hatten av till Ahmed och egentligen bara synd för honom att han hade Matilda som sin förrädarpartner, som gjorde spelet svårt för båda dom två. Hon var ju typ misstänkt av flera stycken från den dagen Pärleros blev utröstad. Och en stor anledning till varför hon kom så långt är nog säkert för att Ahmed har jobbat en hel del för att rikta gruppens blickar åt ett annat håll och få dom att misstänka någon annan än Matilda. Matilda spelade väl typ inte dåligt, men jävligt osmart bara.

Det skulle vara kul att se ännu fler "vanliga" personer med i förrädarna, tex någon som kommer från fattiga förhållanden eller med stora skulder, personer som har arbetat inom försäljning eller personer som arbetar inom vanliga yrken som tex skola, hemtjänst eller vård där pengarna 300k har ett större värde än för dom kändisarna som varit med hittils.
Citera
2025-12-16, 13:36
Medlem
Värdig vinnare.
Citera
2025-12-16, 13:43
Moderator
Dr Kings avatar
Den ”bästa taktiken” är ju att inte spela någon roll alls. 8 dagar är för lång tid att gå in i en roll utan att det kommer att uppstå några sprickor i fasaden. Nej bättre då att bara köra på och vara sig själv likt t.ex. Tom och Mackan Birro. Nu var ju de trogna men de hade uppträtt på samma sätt om de hade varit förrädare också (åtminstone borde de ha gjort det).

Sedan finns det ju sådana som t.ex. Pärleros där hans ”vanliga personlighet” är att ta mycket plats. En sådan är ju egentligen rökt från dag 1. Är han ”sig själv” kommer det att ses som alldeles för aktivt och forcerat och därmed misstänkt och försöker han tona ner det kommer det att ses som avvikande från hans ”normala beteende” av de som känner honom och därmed misstänkt av den anledningen.
Citera
2025-12-16, 14:33
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför Matilda känner sig sviken av att ahmed rösta på henne. Om han inte gjorde det så skulle han ju ha blivit bränd. Hon hade ju gjort samma om hon var i hans skor
Citera
2025-12-16, 14:39
Medlem
Jag tycker personligen att det är så mycket mer mäktigt och stort när man vinner förrädarna som solo person. Därför som säsong 2 var också rätt tråkig och antiklimax
Citera
2025-12-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag förstår inte riktigt varför Matilda känner sig sviken av att ahmed rösta på henne. Om han inte gjorde det så skulle han ju ha blivit bränd. Hon hade ju gjort samma om hon var i hans skor

Ja, hon måste ju förstått vart det barkade. Hon gav ju typ upp vid runda bordet redan.

Ändå roligt hur wilmer typ uppskattade sin anklagelser 😆
Citera
2025-12-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Ja, hon måste ju förstått vart det barkade. Hon gav ju typ upp vid runda bordet redan.

Ändå roligt hur wilmer typ uppskattade sin anklagelser 😆
Ja men också. Vadå dom är 3 personer som rösta på henne, ska han vara den enda som avviker speciellt när hon har starka misstankar mot sig själv lol. Förstod inte riktigt hur hon tänkte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in