Citat:
Ursprungligen postat av
mrP4ra
Allt du säger låter bra och fint i teorin. Men du är medveten om att dom som är med i förrädarna inte får se allt det viktiga på samma sätt som vi som tittar hemifrån får?
Jag hoppades in i det sista att Tom och Birro skulle gå ihop och rösta ut cleo och Ahmed i endgame då dom hade misstankar och osäkerhet kring båda dom 2, men icke. För övrigt helt galet att cleo ens fick vara kvar ända till endgame.
Haha men återigen det är ganska hjärndöda argument du kommer med, bara för att det är enkelt i teorin med facit i hand så är det en helt annan sak att vara med i programmet.
edit stavning
De exempel som jag gav dig (vindruvekastandet och bråket mellan Matilda och Alexander vid bordet är inte bara teori utan i högsta grad praktik som de trogna hade första parkett till. Det var ju inte bara vi tittare som såg det.
Jag har ju sagt att det inte är lätt för de trogna men jag tycker min kritik är befogad, att de borde tänka mer strategiskt och inte vara så naiva. De vet trots allt vilken typ av spel de är med i och bör ju därför vara extra misstänksamma mot de andras agerande och vilka motiv som kan tänkas ligga bakom.
Tom och Birros endgame som du själv tar upp är ju bara så frustrerande naivt. I och med att framförallt Tom redan hade uttalat sig om att "det var för enkelt" och även uttryck att Ahmed kanske lurade honom så är det ju ofattbart att han agerar som han gör. Särskilt när han även säger sig vara realist och pessimist. Det är ju ändå rätt lätt att räkna ut att det faktiskt kan vara i alla fall en förrädare kvar - varför inte fortsätta då? Det är bara så otroligt...
Jag kan köpa om deltagarna inte har sett utländska säsonger osv och därmed inte är "pålästa" på samma sätt som flera av oss som tittar men även utan den erfarenheten så kan man ju ändå räkna ut lite på egen hand utifrån spelets gång.