2025-12-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Avundsjukan mot Jocke enar dom just nu sen kommer hatet gå dom mot varandra då dom inte lyckas sänka han

Det är så det verkar vara. Vänta bara tills det knakar i Temu. Det lär bli liv i luckan.
Den dagen kommer, sanna mina ord.
Citera
2025-12-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Om du behöver hjälp med att upptäcka felen som finns i varje mening som skrevs, så är du fel också. Löjligt. Hur gammal är du? Har du koll på hur juridik fungerar?

Ahh så du kunde inte svara. Trodde väl det. Så är det när man tar på sig sanningen utan att ha något på fötterna.
Du kan inte svara för du vet inte vilket jag fattade direkt.
Citera
2025-12-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Varför lägger Chrippa ut någon story för någon vecka om att det är så synd om våldtäktsoffer osv medans han sjävl står på sibylla och skriker att Lisen har blivit våldtagen och att anjo inte är pappa till deras barn? Hur kan någon tycka han är skön?

Det kan jag svara på. Det är så människor som är otroligt impulsiva och har upprepat något så ofta i sin egen hjärna och har skapat en egen sanning och är så hatisk mot en person och tappar det.
Förmodligen är Chrippa under så stor press av Linnéa och hennes familj i skåne att han snart sprängs.

Men dumt för det är ett grovt förtal som heter duga och om jag inte missminner mig har Lisen anmält det. Bra för det där var en gräns han har gått över flera gånger innan och nu skrev han det inför bla en polis.
Citera
2025-12-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ahh så du kunde inte svara. Trodde väl det. Så är det när man tar på sig sanningen utan att ha något på fötterna.
Du kan inte svara för du vet inte vilket jag fattade direkt.
''Kräftan kommer få 3 år i tingsrätten med omgående inställan''

När domen vunnit laga kraft, så kommer han få brev från kriminalvården för egen inställelse.

Helt efterblivet att man ens ska behöva förklara för ''vuxna''människor.

Och ja, varje mening är fel som skrevs. Jag tog upp ett.

Kolla upp resten. Kanske lär du dig något. Jag har lärt dig något nytt idag, tacka mig.
Senast redigerad av blaha95 2025-12-15 kl. 23:19.
Citera
2025-12-15, 23:29
Medlem
Citat:
Det kan jag svara på. Det är så människor som är otroligt impulsiva och har upprepat något så ofta i sin egen hjärna och har skapat en egen sanning och är så hatisk mot en person och tappar det.
Förmodligen är Chrippa under så stor press av Linnéa och hennes familj i skåne att han snart sprängs.

Men dumt för det är ett grovt förtal som heter duga och om jag inte missminner mig har Lisen anmält det. Bra för det där var en gräns han har gått över flera gånger innan och nu skrev han det inför bla en polis.

Är ganska säker på att du har rätt angående Lisen och anmälan. Hoppas Christofer åker dit! Dags att Christofer får lära sig både hyfs och vett, för han har inget av det.
Citera
2025-12-15, 23:34
Medlem
bralesss avatar
Citat:

Vad skrev han, jag hängde inte riktigt med
Citera
2025-12-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Skrek skulle det nog stå.
Citera
2025-12-16, 02:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Jag måste ändå lyfta ett rättande finger här nu. Du, Micro113, återkommer till att Nesser fick 1,5 år och att Chrippa därav - genom likabehandling - ska jämföras med hans brottslighet vid en påföljdsbestämning.
Nej, det gör jag inte. Jag har kommenterat ett påstående om att skattebrott var det värsta eko-brott man kan begå .. och som exempel på att det inte alls kan tolkas så tog jag Nessers dom.

Citat:
Det är beklagligt att du uttrycker dig på det sätt som jag markerat ovan. Jag hoppas att du uttryckt dig klumpigt och att din avsikt inte varit att det vore skäligt om C slog ihjäl någon och att det beror på.
Jag ser inte problemet med att man kan ha förståelse för att någon till slut får nog och har ihjäl en plågoande.

Citat:
Du som är lagens förlängda riddare borde veta att det aldrig någonsin varit uppe för prövning VEM en gärningsman mördat oavsett instans. Det är ingen rättfärdigande grund eller giltig ursäkt att någon är någon.
Ett mord är ett mord, i lagens mening..
Det tas med i bedömningen om offret gjort något - jo.
Och nej ett mord är inte ett mord .. vore det så skulle vi inte ha olika straff beroende på situation, vad som hänt osv .. utan då skulle alla få samma straff.

Citat:
Sedan din sista mening, som jag hoppas att jag tolkar fel, får det att låta som att något kommer att hända. Du som talar om imperfekt osv tidigare när det kommer till hur C uttalat sig. Du har varit noggrann där. Men nu är det du som skriver "tills det händer" och inte "OM det händer".
Jag tror att det är fullt möjligt att det händer något givet hur många människor de trampat på och retat upp. Frågar du mig om jag vet om sådana planer eller själv ruvar på sånt så är svaret nej.

Citat:
Du verkar vara så extremt noggrann med att saker och ting ska tolkas bokstavligen när du skriver något om C eller när du fultolkar andra. Jag vill då bara upplysa dig om att sättet du skrivit på ovan är skrämmande. Jag hoppas att du kan vidgå att det var plumpt skrivet av dig, annars har du inget här att göra. Ingen önskar någon annan döden. Oavsett åsikter. PUNKT.
Fast jag har inga problem med att önska att någon får en omgång stryk eller blir ihjälslagen. Det finns många som i mina ögon förverkat sin rätt att leva. Jag själv skulle däremot inte orkestrera något sådant.
Citera
2025-12-16, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör jag inte. Jag har kommenterat ett påstående om att skattebrott var det värsta eko-brott man kan begå .. och som exempel på att det inte alls kan tolkas så tog jag Nessers dom.

Jag ser inte problemet med att man kan ha förståelse för att någon till slut får nog och har ihjäl en plågoande.

Det tas med i bedömningen om offret gjort något - jo.
Och nej ett mord är inte ett mord .. vore det så skulle vi inte ha olika straff beroende på situation, vad som hänt osv .. utan då skulle alla få samma straff.

Jag tror att det är fullt möjligt att det händer något givet hur många människor de trampat på och retat upp. Frågar du mig om jag vet om sådana planer eller själv ruvar på sånt så är svaret nej.

Fast jag har inga problem med att önska att någon får en omgång stryk eller blir ihjälslagen. Det finns många som i mina ögon förverkat sin rätt att leva. Jag själv skulle däremot inte orkestrera något sådant.

Fel. Det har du gjort ang Jocke. Du hade inga problem med om han blev misshandlad till döds. Så mycket hat mot honom har du inom dig. Det är farligt med sådana människor ute på våra gator.
Citera
2025-12-16, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
''Kräftan kommer få 3 år i tingsrätten med omgående inställan''

När domen vunnit laga kraft, så kommer han få brev från kriminalvården för egen inställelse.

Helt efterblivet att man ens ska behöva förklara för ''vuxna''människor.

Och ja, varje mening är fel som skrevs. Jag tog upp ett.

Kolla upp resten. Kanske lär du dig något. Jag har lärt dig något nytt idag, tacka mig.

Du får nog ta upp resten av alla dina meningar som du redan nu vet är fel.
Citera
2025-12-16, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless

Jag skrev fel.
Han skrek det och det satt en polis därinne som säkert kan vittna om det Chrippa anklagande skrek som är otroligt grovt förtal.
Citera
2025-12-16, 06:17
Medlem
Efter Chrippa och Linneás beteende under rättegången faller senaste avsnittet och narrativet hittills platt. Är ca 16 minuter in och hittils har det bara varit en massa snack om hur synd det är om Linnéa och Chrippa.

Varför vinklar de allt som om att Chrippa och Linnéa är så oskyldiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in